{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.823 visninger | Oprettet:

Bedste ældre denon forstærker {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige fået købt mig en ældre denon cdafspiller og kunne i den forbindelse have fået en PM-715R med for en samlet meget lav pris, men fra valgte den da jeg kun ville have en cdafspiller.

Har haft en PM-915R, synes den lød lidt kedelig og manglede lidt bund, men var stadig ok.

Der er jo en del denon forstærker til salg på diverse sider og kunne være spændende med lidt mere end de ca 2x50 watt i 8 ohm jeg har, da jeg har 85db højtalere, så kan jeg spille ca den effekt jeg har nu men bare helt rent og klart.

Det vil sige hvis jeg vil spille 40-50 watt og det skal lyde helt rent og uden anden forvrængning end det som er på optagelse, så skal jeg have lidt mere effekt f.eks 70 watt pr kanal i 8 ohm.

Med udgansgpunkt i en pris på under 1000kr hvilken denon forstærker på ca 70 watt pr kanal i 8 ohm vil lyde bedst ?

Vil jeg sige max 25 år gammel eller fra midten af 90'erne, gerne lidt nyere end en PMA-715/915R


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedste ældre denon forstærker
  • #2   22. feb 2020 Det er lidt svært at finde noget under 1000kr

    Men mit bedste bud på den bedste forstærker under 1000kr på DBA lige pt nok er den her.
    NAD 3150

    https://www.dba.dk/integreret-forstaerker-nad/id-1063542079/


  • #3   22. feb 2020 Hvis der mangler lidt bund, kunne det måske være højtalerne der skulle skiftes? Eller bare skrue lidt op på bas?
    Jeg har selv haft et par forskellige Denon receivere og en pma-560 forstærker, pma-560 gjorde det ganske hæderligt syntes jeg. Men den er vist fra første halvdel af 90´erne.


  • #5   22. feb 2020 #4 den havde jeg overset, også varm anbefaling her fra til den NAD 3240.

  • #6   22. feb 2020 Men NAD 3150 går du nu heller ikke fejl af og til 600kr så bliver det næsten ikke billiger.

    NAD 3150 stereo amplfier. 50 WPC Model, with incredible headroom, capable of driving even 2 Ohms loads with ease. Both build quality and sound are better than with modern NAD.
    Those 50 Watts per channel are very underrated - this thing can drive ANY speakers to VERY loud levels. NAD 3150 is a high-end piece of equipment with pin-point imaging and great clarity of sound, allowing you to hear every note on the recording. This particular model was rated Class B in Stereophile magazine.


  • #7   22. feb 2020 Det var med en denon PMA-915R der manglede lidt bas, den var lidt flad i lyden

  • #8   22. feb 2020 #7 precis min erfaring med Denon, men har ikke hørt mange, så måske der er nogen der er fine nok ?

  • #9   22. feb 2020 Var bare nyssgerig om hvad man skulle gå efter hvis jeg skulle have en billig forstærke fra denon med ca 70 watt og op, man kan altid købe en og så bruge den i noget stykke og så sælge den igen med kun meget lidt tab, da en brugt ikke lige pludselig tabe i værdi, f.eks 500kr som en ny nemt kan på kort tid

  • #10   23. feb 2020 Hvorfor skal det være en Denon?

  • #11   23. feb 2020 Fordi udvalget er stort og vil passe sammen med min denon kasettebåndoptager og DCD 725 jeg som jeg lige har købt (cdafspilleren).

    Pt er der 67 fra yamaha, 98 fra sony,98 fra nad og 108 forstærker fra denon til salg på dba inden for forstærker,forstærkersæt,integreret forstærker og reciever.

    Jeg behøver ikke en anden forstærker men kunne være sjovt og høre hvor meget mere effekt gør for oplevelsen når jeg spiller højt med de højtaler jeg pt har.

    Nogen synes 50 watt er nok, andre skal have mindst 100 watt pr kanal, de har så også ofte 87-90 db følsomme højtaler hvor jeg har har kun 85db følsomme højtaler og det gør altså en forskel nå jeg ikke sidder ved computeren og jeg gerne vil spille højt,, spille omkring max effekt eller have 20-30 watt mere gør bare en forskel (forvrængning,kontrol og så videre)


    Har man brug for en bil der kan køre 200kmt og man også køre så stærke vil jeg da personligt ikke begrænse mig til en bil der kun kan køre 200kmt

    50 watt er nok men f.eks 70-80watt gir bare mere ren lyd med mindre forvrængning end en 50 watt forstærker (når der spilles 40-50 watt), kan altid opgradere mit anlæg til tvet eller sælge forstærkeren senere.

    denon pma500v 70 og 900 skulle være ret gode og krafitge men trods alderen er de lidt dyre og har risiko for at elektrolytterne skal skiftes, derfor skrivber jeg midten af 90'erne


  • #14   23. feb 2020 ud over det Thomas skriver, så er 50watt jo ikke bare 50watt forstærker, hvor kraftig og stabil er den opbygget hvad kan den afgive af watt i kortvarigt ms (dynamisk effekt)
    Der ud over er der jo kvaliteten af opbygningen og komponent kvalitet.

    Derfor er jeg også sikker på at den ældre NAD 3240PE ville lyde af mere og bedre end en af de Denon forstærker der omtales her i tråden.

    og ja alt kan gå i stykker om de er 20 eller 30år ville jeg ikke bekymer mig om, og skulle du skifte lytter så koster det vel heller ikke det vilde.


  • #16   23. feb 2020 Hvad med en Denon PMA S10 II den er godt nok lidt dyr men den er fed og vejer 30Kg jeg har netop købt sådan en

  • #17   23. feb 2020 den er jo så lige et stykke over de 1000kr jo, men ellers var den nok den bedste integreret forstærker Denon har skruet sammen.

  • #18   23. feb 2020 Det var bare et forslag smiley

  • #19   23. feb 2020 tænk engang at sådan en gammel klos smiley kan koste 9000 af de lange smiley

  • #20   23. feb 2020 Den har så ikke kostet 9000,- hvor har du set det henne?

  • #21   23. feb 2020 den billigste på https://www.hifishark.com/ koster 1200Euro

  • #22   23. feb 2020 Ja du har sgu ret du skal hænges Søren smiley

  • #23   23. feb 2020 i øvrigt et ganske godt opslagsværk hvis man søger noget bestemt eller noget der ikke lige hænger på træerne.

  • #24   23. feb 2020 Hold da kæft mand en Luxman L-100 koster 2000 Pund det svarer til 17-18.000,- min skulle så renoveres men så dyr troede jeg sgu ikke den var jeg gav 4000,- for min for nogle år siden det var jo den blandt andet jeg byttede væk for at få min denon

  • #25   23. feb 2020 ja især Luxman er stærk opskruet og fuldstændig langt ude, vintage er dyrt lige pt.
    Faktisk tit billiger her i Danmark end i resten af verden.
    Og skulle jeg bruge 2000pund ja så købte jeg den Mark Levinson 331 eller 27.5 der er til salg på dba lige nu.


  • #27   24. feb 2020 #12
    Har se denon PM1060 til 1200


  • #28   24. feb 2020 #13

    Nu det jo ikke et spørgsmål om hvor meget ekstra effekt man har til at kan spille højere med, men mere at have ekstra effekt så man ikke skal bruge den

    Hvad vil lyde best,mest rent, en god 50 watt forstærker der spiler 50 watt når der spilles højt eller en god 100 watt forstærkwr der "kun" skal spille 50 watt ?


  • #29   24. feb 2020 #16

    Skal ikke ofre så meget

    Vil du da af med din?

    Her hvar svaret hvad jeg fik da jeg spurgte angående en der havde en denon PMA1560 til salg (som jeg synes var lidt dyr) som han selv have tjekket og loddet hvor det var nødvending mere mere (er ikke mere på dba så den må være solgt)

    Hvis man idag skal have en klasse A/B Denon som kan matcher den er prisen ca kr 27.000, men det kan de fortælle dig mere om hos Hifiklubben.


  • #30   24. feb 2020 #17

    Hvad med en DENON PMA - A100 ?

    https://www.youtube.com/watch?v=Z7pomQSn4Ag


  • #33   24. feb 2020 https://www.dba.dk/hoejttaler-dali-evidence/id-1063919327/
    Hej undskyld at jeg brug de sider michale
    Ok i morgen kører jeg ude til ham og hører det og hvis alt er ok så købe jeg dem mvh per


  • #34   24. feb 2020 Nu har jeg stillet højttalerne vinkelret ud for væggen som du sagde Thomas

  • #35   24. feb 2020 #31

    Ja jeg har se den denon PMA1060 til salg på dba da jeg kiggede efter denon.

    Det var ikke mig der samlignede den med noget til ca 27000kr smiley


    Nu var det mere et spørgsmål om watt end lydkvaliteten som årsag til oprettelse af tråden, lige som nogen har en bil de de synes køre godt men gerne vil have en kraftigere motor.

    Jeg har et anlæg der spiller ok højt men et par gange eller 3 har jeg den senste uge spillet så højt at jeg er nået op der hvor forstærkeren når sin grænse,forvrænger, hvor jeg oplevede at tænke det ville være rart med lidt mere effekt så lyden er helt rent når jeg spille højt (forvrængning).

    Det med ikke at skulle skrue helt op for at spille højt nok, gør bare en forskel i forhold til kun at have nok effekt


  • #36   24. feb 2020 Hvad siger i til denne opsætning den er vel helt gal eller hva?

    profilbillede
  • #37   24. feb 2020 Jeg tror problemet er dårlige indspilninger smiley

  • #38   24. feb 2020 Vil sige du har et bas problem med højtalerne i et hjørne og en reol,skab eller hvad man nu kalder det imellem højtalerne.

    gulvhøjtaler lyder ofte mere klart åben og mindre mudret,upæcis bas når de for plads til at ånde


  • #39   24. feb 2020 Ja men jeg kan sgu ikke stille det anderledes smiley

  • #40   24. feb 2020 Jeg kan sagtens høre Vaya Con Dios og Enya ret højt

  • #41   24. feb 2020 Når jeg ser dit rum så tænker jeg gode reolhøjtaler oven på skænken,reolen,skabet og så nogen standere som isoacoustic der kan vinkles ned af hvis nødvendigt, KEF LS50, Dynaudio evoke 10, B&W reol højtaler eller noget andet tilsvarende, måske Definitive Technology Demand D9 eller 11 med en passiv bass i toppen.

    Så har du mulighed for basstraps i højerne hvis det bliver nødvendigt

    https://www.youtube.com/watch?v=L2M5vSiJjXQ

    Selv om det youtube lyder det sku alligevel godt

    https://www.youtube.com/watch?v=3xwfHnkLqLI


  • #42   24. feb 2020 #31

    https://www.dba.dk/forstaerker-denon-pma-777/id-1064039021/

    Har du købt nad 3250pe forstærkeren?


  • #43   24. feb 2020 #36 JA DEN ER HELT GAL smiley smiley smiley smiley

  • #44   24. feb 2020 Ha ha ok Søren JEG ER BLOND FOR HELVEDE KAN IKK GØRE FOR DET!!! Aaaaaahhhhh!!!! smiley

  • #45   24. feb 2020 De har en fed feature hvis man vil have udsyn til enhederne så kan man pille front stoffet af det er sat på med magneter så man har ingen huller forstå mig ret

    profilbillede
  • #46   24. feb 2020 De står jo som sild i en tønde, men omvendt så ser din stue nu ret smal ud, hvad er målene på rummet ?

  • #47   24. feb 2020 3 meter og ca 22 cm på den ene led og ca. det samme på den anden led

  • #48   24. feb 2020 Kunne godt finde på at gi et bud på en Denon PMA-500v her til den første, de skulle være modellen før der sker en ændring hos denon (en af de sidste af de gode gamle denon modeller)

    https://www.dba.dk/forstaerker-denon-pma-500v/id-1064107606/


  • #51   24. feb 2020 #49

    Kunne jo godt være, der er i hverfald ikke en til salg mere

    #50

    Du glemmer måske lidt at det ikke så meget for at gøre det muligt at kunne spille meget højere, men mere at det er for at kunne spille højt uden at skulle skrue helt op for forstærkeren.

    Det vil så resultere i en mere ren lyd når man ikke skal skrue helt op for forstærkeren for at spille højt nok.

    Har haft meget mere effekt en jeg havde bruge for og det var super lækkert at skrue op for lyden og opleve hvor ren den er fordi ca 300 watt pr kanal (max) som jeg havde gøre en forskel på bassen, men den gør også at lyden ikke ændre sig når man spiller højt til en mere ukontrolleret lyd (bas) mere skrigende mellemtone,skarpere diskant og forvrængning.

    Jeg er ikke en teenager som synes et thx logitech 2.1 sæt der spiller så højt det kan og forvrænger som en i ....... eller store cerwin vega der kan lever sindsyg mængder af bas er det fedeste, jeg vil gerne kunne spille højt og rent ca 50 watt pr kanal er nok.

    Det jo ikke et mål i sig selv kun at have 2x50 watt hvis 2x50watt pr kanal er nok når der spilles høj er nok et par gange om ugen, man skal jo helst ikke spille deroppe hvor man kan høre forstærkeren når sin watt mæssige begrænsninger, det har jeg så bare oplevet nogen gange at det kunne være interessant at få lidt mere effekt uanset om det er kun er 2-3 db

    Det har så tager mig mere end 2 måneder at opleve situationer hvor jeg f.eks godt kunne bruge f.eks 2x100watt, okay min højtaler er så ikke de mest følsomme, men dem beholder jeg, lyden er jeg tilfreds med sammen med min forstærker.

    Det jo lige som dem der har 2x1000 watt men som max spiller 100-200 watt pr kanal, i mit tilfælde bare ikke så extremt.

    En PMA-500V har 80 watt i 8 ohm, max i 4 ohm er 150watt pr kanal, PMA-920 har 105 watt i 8 ohm og 270watt i 4 ohm,en PMA-1060 har samme effekt som en PMA-920 (er det samme forstærker del ?), det er det så at finde en der ikke er alt for kedelig i lyden og som kan fås til under 1000kr, for de nævnte forstærker kan sagtens spille højt hvis ellers de ikke er slidte,defekte.

    https://www.youtube.com/watch?v=e-_2S-uXchM


  • #53   24. feb 2020 #51 nu gider jeg ikke lige finde data på den NAD 3240pe men mener det er over 200watt dynamisk i 4 ohm den kan lever, hvor stor en Denon skal du have for at kunne det samme ?
    Nu havde du jo sat en grænse på 1000kr og derfor var den et rigtig god bud på en god forstærker.
    Hvis du vil vide det så forvrænger alle de forstærker jeg har set målinger på mindre og mindre op mod deres max effekt kun kort før stiger den kraftigt.
    Tag en Krell eller en ældre Mark Levinson eller andre top mærker de har også lavet forstærker på 50 watt men der er gjort rigtig meget ud af disse forstærker og de kan lever når det gælder og her tænker jeg i laver impedans og dynamisk effekt.


  • #54   24. feb 2020 Nu det mere når man samlingner samme effekt man spiller med hinanden (2 forstærker i mod hinanden)

    Altså en 2x50 watt forstærker med en der f.eks kan spille 2x70 watt

    Hvor man i begge tilfælde når man står og laver mad og naboen ikke er hjemme eller er i bad skruer helt op til ca 50 watt pr kanal, den ene forstærker spiller ca 100% og den anden spiller ca 71.4% af den maximale effekt.

    Min erfarring er at mange (ikke alle) forstærker ud over at forvrænge også begynder at blive mere skarp,spids i diskanten, skrigende i mellemtonen og eller lidt ukontrolleret i bassen når de nærmer sig den maximale effekt, istedet for det først sker ved 200 watt og så har man måske ødelagt højtalerne selv om lyden var helt ren.

    Det en af ulemperne men også en af fordelene ved en super kraftig forstærker, at den først indikere at man er ved at nå grænsen (lyden ændre sig til det mere skarpe foruden forvrængning) for hvor højt den kan spille når lydstyrken er meget høj.

    Hvis det gir mening

    Som nævnt kan jeg altid sælge forstærkeren igen, bruge den til mit tv, hvis mere effekten ikke gør at jeg beholder den som min forstærker i mit anlæg jeg bruger mest


  • #56   24. feb 2020 #53

    Så vidt jeg kan læse mig frem til er den på max 160watt i 8 ohm 200watt i 4ohm tror jeg det er og 250 watt pr kanal i 2 ohm.

    Selv ældre nad forstærker er opgivet i 2 ohm

    #55

    JA, noget i den stil

    Spiller nogen gange højt og der er 2x50 watt nok, men det skal lyde rent og klart uden at forvrænge, 95% af tiden er ca 2x50watt som max nok.

    Proton har noget af den vildeste dynamiske effekt

    https://www.youtube.com/watch?v=DL8R-vJRo54


  • #57   24. feb 2020 #54 jeg er så men godt med på hvor du vil hen, det vi så prøver at forklar er at du ikke får meget højre lydstyrke om du spille med 45 watt eller 70 watt og så kommer det også an på hvad en forstærker kan lever i kort tid (dynamisk effekt) altså transitter i musikken og her kan en god 40 watt forstærker som omtalte NAD 3240pe måske lever 200watt hvor en 70-80 watt Denon måske kun kan lever 150 watt og derfor kan NADen faktisk lyde som en større forstærker end Denon hvis du forstår?
    At en forstærker begynder at lyde tynd og skinger er et tegn på at forstærkeren er dårlig.


  • #60   24. feb 2020 Vil ikke sige den lyder tynd.

    Mange forstærker begynder ofte af ændre den sinus bølge eller hvad det nu hedder når noget måler effekten på en forstærker med et oscilloskop og den når sin grænse, hvor bølgen går fra at være rund til at være mere firkantet, det er nok mere det jeg mener med at lyden bliver mere skarp,skrigende i de høje frekvenser når man spiller tæt på grænsen og lidt over med en alm forstærker.

    Der kan jeg godt få den oplevelse med alm forstærker


  • #61   24. feb 2020 #59

    Skal ikke have så meget effekt, det jeg har er nok i 95% af alle de gange jeg høre musik.

    Havde på et tidspunkt nogen højtaler med meget dyb bas og 88 db, det var lidt for meget med 200-300 watt da jeg havde tendens til at spille lidt for højt (fordi jeg kunne og det lød rent og med en super bas).

    PT har jeg 2x ca 50 watt og 85db følsomme højtaler, det ok men lidt mere effekt vil helt sikkert gøre en forskel, men lige frem 2x150 watt rms behøver jeg ikke.

    Pt begrænser jeg mig til under 1000kr da jeg inden forden nærmest fremtid skal have en dac og det koster det hele.


  • #62   24. feb 2020 Har skrevet til hende som har en nad 7420PE til salg på dba men har ikke fået svar.

    Har haft en nad 3020i og 3020E og de gør det godt men synes de er lidt mørke i lyden og når jeg ser at en opgradere eller renovere af en 3020 med nye elektrolytter med mere nemt kan koste ca 185£ (man kan jo ligeså godt gøre det ordenligt når man nu skal renovere,skifte slidte dele) så mister jeg lidt lysten da man for ca 2000kr sagtens kan få noget lige så spændende, i god stand som ikke skal have skiftet noget og med mere effekt

    http://www.amprepairservices.co.uk/nad/45682760


  • #63   24. feb 2020 Jeg har lige hevet en Denon pma-920 hjem nu her, til en god pris.
    Så er spændt på hvordan den lyder, med mine egne højtalere herhjemme smiley


  • #64   24. feb 2020 Hvad højtaler har du?

  • #66   24. feb 2020 Lige pt cerwin vega vs-12, jbl lx500, prs monitor og nogle ældre 2vejs philips, plus det løse. Plus nogle små cerwin vega at-12sw som jeg købte samtidig i dag.
    Så har lidt af hvert af og forskellige størrelser smiley
    Men det er generelt mine prs monitor jeg bruger mest.


  • #68   24. feb 2020 #65

    Er jo relativt til hvad hastighed man har behov for og så lidt ekstra

    Har spurgt angående en nad 7240pe, denon pma-700v og en PMA-920


  • #69   25. feb 2020 Hvad med en denon DRA-700AE til 500kr + fragt (99kr da den vejer 9,7kg), den ligger en del over en PMA-710AE effektmæssigt, i 8 ohm er den på højde med en PMA-2010AE

    I 4 ohm imellem en PMA710AE og en PMA1510AE 80/105 watt Kan man så samligne den med en e PMA710AE det kun har 50 og 85 watt og som nok vil lyde lidt mindre pga af effekten og de 3 kg


  • #71   25. feb 2020 Thomas C: Den pma-920 er ikke den mest raffinerede i toppen, men den har godt med ompf i hvert fald.
    Den kræver i hvert fald mere lytning, en dcd-1290 cdafspiller ville sikkert passe fint til den.
    Men tror godt at 920´eren, kunne få mig til at konvertere til denon smiley
    Jeg har selv haft cerwin vega D9E, dog med en technics su-8600 forstærker. Det var en heftig kombination. Men jeg er ikke fan er klikpotmetre, foretrækker de trinløse til volumen.


  • #73   25. feb 2020 #71

    Sådan en su-8600 havde jeg også på et tidspunk med en 300 watt pa forstærker og Mission QX-2 der satme tryk på de de har en god følsomhed og dyb bas, synes ikke forstærkeren var noget særligt lydmæssigt, men var sjovt nok at eje den. Mener den kom til holland


  • #74   25. feb 2020 #70

    Skal lige tænke over da (indtil sælger kommer hjem og tjekker fjernebetjeningen og om den er helt i orden), har også spurgt angånbede en Nad 7420PE med kassettebbånoptager til 500kr hvor sælger godt kan sende.

    Lille sidespor fik en Denon DCD-725 ind af døren den var lidt kold men efter den fik varmen lyder den godt, reagere super hurtigt og har en digital udgang som virker og som jeg kan bruger når jeg vil have bedre lyd(problem med den gamle jeg havde).


  • #75   25. feb 2020 Den cdafspiller jeg har fået i dag havde ikke fjernbetjening (vidste jeg godt), kunne jeg få en denon fjernbetjening, havde jeg en original jeg kunne bruge (gætter på mange ældre enheder virker med fjernbetjeninger fra nyere forstærker) ud over min logitech harmony 555 all in one.

    Den sælger havde virkede ikke, så pga det kunne jeg få den til 500kr incl fragt (denon DRA-700AEDAB)

    https://issuu.com/ctadk/docs/produktkatalog_2008/72


  • #76   27. feb 2020 Ny forstærker modtaget

    Hvis nogen har spørgsmål besvarer jeg dem gerne


  • #77   27. feb 2020 Ny forstærker modtaget

    Hvis nogen har spørgsmål besvarer jeg dem gerne


  • #78   27. feb 2020 Hvilken forstærker har du så købt???

  • #79   27. feb 2020 Denon DRA-700AEDAB

    Heldigt for mig da jeg har et "hifi" strømkabel jeg kan bruge, DAB versionen har nemlig aftageligt strømkabel, det har den alm AE version ikke.

    Havde monteret højtalerkablerne lidt forkert men det bare at montere det rigtigt og det fungere, den skal virkelig have nogen omdrejninger før den siger noget, -80db og den siger først noget ved ca -51db går op/ned af 0.5 intervaller 0db tilpas højt uden nogen antydning af den kæmper med lydstyrken eller bassen.

    Troede til at starte med den var defekt men det var kun fordi den slukker efter få sekunder for displayet når den er i Pure Direct

    Lyden er ikke helt så raffineret som min Marantz PM6006 og mere til den lyse side uden det skal lyde negativt, har Definitive Technology Demand som er en del af denon,marantz koncernen, tænker de nye modeller passer meget godt sammen med denon lige som psb og nad og at en ældre denon forstærker 7-13 år (ifølge hifiengine) passer godt sammen med Definitive Technology Demand højtaler .

    Af uvisse årsager virker standard fjernbetjeningen ikke (fik jeg at vide) men min trofaste logitech fjernbetjening understøtter forstærkeren.

    Kan godt mærke den har mere power, den spiller renere,uden forvrængning up til 0d som jeg synes er fint nivau at begrænse lyden til, hvorfor den kan gå til + db ved jeg ikke for normal er det bare til nul db og så kan man ikke skrue højere op for en forstærker med digital visning af lydstyrken.


  • #81   27. feb 2020 #80

    Du anbefaler mig da at købe den og evt sælge den, overskriften var også Den bedste ældre denon forstærker og ikke den bedste forstærker til under 1000kr.

    Har jo stadig mulighed for at vælge en Nad 7240PE eller 3240PE, synes det er sjovt at prøve nyt og få nye oplevelser, kender ikke nogen hifi nørder i min famile,vennekreds, men mange af også elsker at prøve noget nyt, noget andet.

    Min nad c717 og q acoustics 2010i har jeg haft i ca 3.5 år og det køre bare derud af selv om solen har gjort beklædning på kabinettet er blevet løst (graphite versionen)


  • #83   27. feb 2020 Som du sagde jeg kan jo bare sælge den

    Prøv thomas & stereo eller zero fidelity, zeos reviews side på youtube

    Det sku da sjovt at prøve noget nyt,noget andet og det gør netop de 3 jeg nævner.

    Lige som med kvinder,det sjovt at prøve noget nyt, der findes ingen perfekte kvinder så uanset hvilken man vælger at gifte sig med for man aldrig den perfekte kvinde.

    Men du sagde køb den og evt sælg den og det gjorde jeg, så sig ikke jeg ikke lytter smiley

    En anden ting var at selv om jeg selv nævnte forstærker før midten af 90'erne så var det ikke forstærker ældre end midten af 90erne pga slidtage,elktrolytter og så videre jeg ville gå efter.

    Hvis jeg ikke har nævnt det, så gør jeg det nu, jeg fik den for 500kr incl fragt fordi fjernbetjeningen ikke virkede


  • #85   27. feb 2020 Det gør jeg fordi jeg synes det næsten lige så fedt at deltage i hifi forummer som et der at lytte til musik.

    Jeg for ikke kun glæde ved at lytte til musik


  • #86   5. mar 2020 Her er den Denon PMA-1560 til 3400kr jeg tidligere skrev om, så kan i måske bedømme om den er pennge værd https://www.dba.dk/forstaerker-denon-pma-1560/id-1064258156/

    Denon

    PMA 1560, 2x150 watt 8 ohm (english below)
    Belastningstestet til 2x205 watt RMS 8 ohm begge kanaler drevet samtidig.

    Gennemtestet og serviceret i hht Denon’s service manual, herunder kalibrering af bias og optisk klasse A kredsløb samt kontrol af DC offset.

    Rengjort og renset indvendigt og udvendigt, forplade og knapper har været afmonteret og vasker rene.

    Har fået nye Omron højttalerrelæer, som er et must på mange ældre forstærkere.

    Alle billeder viser min amp, sidste billede er screenshot med data, lånt fra hifiengine.com

    Kan selvfølgelig tilsluttes for køber.

    Vægt 17,5 kg, kan sendes forsvarligt emballeret og forsikret med GLS for kr 99

    Betaling kontant/mobilepay, ingen bytte.

    Henvendelse ring/SMS 6......

    Ps: Har fået kr 3400 for de sidste mange, så det er prisen.


Kommentér på:
Bedste ældre denon forstærker

Annonce