{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
663 visninger | Oprettet:

Skiftet Sony STR-DN 1070 til Marantz SR 5003 {{forumTopicSubject}}

Hej
Med lidt henvisning til mit indlæg den 17. januar, vil jeg lige fortælle at jeg har skiftet min "nye" Sony ud med en Marantz SR 5003.
Det har allerede givet mig en væsentlig bedre lyd og lidt mere overskud i power. Den er med pre out, så jeg vil prøve at sætte en forstærker mere til. I første omgang prøver jeg nok lige at tage min gamle Sony DA50ES og sætte den til. Og høre hvordan det lyder.
Hvad vil I ellers forslå, for at kunne spille højere og stadig lyde godt?
Er det en ide med effektblokke eller hvad synes I?
Mvh
Jack


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skiftet Sony STR-DN 1070 til Marantz SR 5003
  • #1   3. feb 2020 https://www.dba.dk/effektforstaerker-nad-216/id-1062619924/
    Hej den vil jeg går efter og er en fedt forstærker mvh per


  • #2   3. feb 2020 Forstår ikke du udskifter en forstærker med en anden som du heller ikke er helt tilfreds med.
    Men du efterspørger gode effekt-forstærker og tænker hvis det skal være i den billige ende så er NAD et meget godt bud, Jeg ville så ikke nøjes med en 216 kik efter en NAD 218 altså en forstærker på omkring de 200Watt.
    Men husk på der er en grænse for hvor højt dine højtaler kan spille og husk på at for hver gang du skal spille dobbelt så højt så kræver det 4 x watt (altså hvis du spiller med 20watt så kræves der altså 80watt for at spille dobbelt så højt) her regnes med 6db som er dobbelt op, og så alligevel smiley vores øre registrer faktisk først 10db som en fordobling.
    Så du kan nok se et det kræver rigtig mange watt lige pludseligt.
    Derfor kunne det være bedre at få nogle mere effektive højtaler for der er stor forskel på en højtaler der der afgiver 86db eller 95db
    Er der penge så kunne jeg anbefale Parasound.


  • #3   4. feb 2020 Der er ikke så meget at forstå smiley
    Jeg har gjort det fordi jeg havde lyst
    Og så kan man jo altid nørde lidt smiley
    Tak for dit input smiley
    Jeg har et par Jamo Concert 7 tilsluttet. Jeg har fundet de fleste spec. på dem , men ikke sensitivity... er der nogen der kender det?


  • #4   4. feb 2020 88-89db eller ca. Jamo´s opgivelse er 6,3watt for 96db/1m

  • #5   4. feb 2020 Mange tak smiley

  • #7   4. feb 2020 Hvad mener du?
    For lidt power eller dårlig styring af lyden?


  • #9   4. feb 2020 Jeg har lige læst en test om Acurus A250. Den lyder spændende smiley

  • #10   4. feb 2020 Nu er den NAD C272 jeg har fået foræret og som jeg har opgraderet med nye lytter og 6 af dem i stedet for de 4 der er monteret fra fabrikken ganske udmærket til prisen de normalt sælges til. nu har jeg kun brugt den på let drevne højtaler og syntes ikke den er tam heller ikke perfekt men igen til de priser de sælges for.

Kommentér på:
Skiftet Sony STR-DN 1070 til Marantz SR 5003

Annonce