{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
770 visninger | Oprettet:

Ny forstærker Sony STR-DN 1070 {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har i 10 år haft en Sony DA50ES, sammen med et par Jamo Concert 7 og Bose 301 MK2 til ekstra front og baghøjtalere. Jeg har syntes at det spillede rigtigt godt og bragende højt. Recieveren har en strømforsyning som siger røvhul. Efter mine små ører har det været fedt. Der var rigtig brag i bassen.
Nu har jeg skiftet til Sony STR-DN 1070. Efter et par dage har jeg fået det til at lyde ok. Men den spiller max kun halvt så højt som den gamle.
Hvad kan man gøre så den kan spiller højere, sådan det stadig er ok lyd?
Andre højtalere?
Jeg er mest til brugt hifi udstyr.
Og er virkelig en ren amatør, men synes det er spændende at rode med.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny forstærker Sony STR-DN 1070
  • #1   17. jan 2020 Hej, kikker man på data så er det den nye der kan lever flest watt ca.120watt i 6 ohm mod den gamle 100w i 4 ohm så på papiret kan den nye lever ½gang flere watt.
    Men watt siger ikke alt og de data jeg lige kunne finde fortæller ikke noget om hvor strømstærk den ene er i forhold til den anden, men den gamle er en ES version hvor de gjorde noget ekstra ud af det.

    Er du sikker på den er sat rigtig op ?
    Jeg har ikke så meget tjek på surround forstærker (går selv mest op i stereo)
    Lige hvad jeg kender til Sony så var der engang hvor de kunne lave rimelig hifi komponenter, men er ikke så sikker på man går så meget op i det i dag hos Sony.


  • #2   17. jan 2020 I min omgangskreds bliver nyere sony, kaldt for søvnig anlæg. Den er bare ikke stærk nok i forhold til den gamle du havde. Så enten skifter du den ud med en anden eller tilslutter en effektforstærker hvis den har pre-out til det.

  • #3   17. jan 2020 Den har vist kun pre out til sub.

  • #4   23. jan 2020 Hej Jack.

    Jeg har haft fornøjelsen at se ind i en DA50ES en enkelt gang. Med tekniker øjne, så er det virkelig kram. Som Søren nævner, så blev der gjort noget ekstra ud af SE udgaverne. Umiddelbart så vil jeg også mene, at den "gamle" har en bedre (højere) dæmpningsfaktor, og dermed også bedre styr på bassen.


Kommentér på:
Ny forstærker Sony STR-DN 1070

Annonce