{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.800 visninger | Oprettet:

Acurus A250 ubrugt kondensatoreffekt? {{forumTopicSubject}}

Hej HFG

Jeg har en Acurus A250 spændt for min Audiolab 8000A som jeg bruger som forforstærker.
Når jeg bliver nød til at løsrive mig fra musikkens verden og komme videre i dagens pligter får jeg dog følgende problem:

Hvis bare jeg slukker for 1. musikken 2. Acurusen 3. forforstærkeren så skydes basserne i mine højtalere nærmest ud af kabinettet fra den effekt der ligger lagret i kondensatorerne i Acurusen. Dette resulterede i at jeg sprang en sikring (heldigvis denne og ikke højtaleren) i min ene Cerwin-Vega..
Som det er nu så slukker jeg først for Acurusen og venter på at bassen begynder at knitre/lyde død i det, og så slukker jeg for musik og forforstærker. På denne måde kommer der kun et lille udslag i bassen på mine højtalere.

Kan man gøre noget for at undgå dette i tilfælde at strømafbrydelse/uvidende festaber/glemsomhed mm.? Ville være ked at smadre et par højtalere pga dette.

Det skal siges at som mit anlæg står nu er det kun som en midlertidig løsning så det er derfor IKKE jordet. Kan det være derfor??

Råd af alle slags er velkomne.


Kommentarer på:  Acurus A250 ubrugt kondensatoreffekt?
  • #1   9. mar 2011 @Lars ja det er en integreret forstærker, men jeg bruger preout til acurusen (selvfølgelig) så den funger bare som forforstærker. Og nej den giver ikke udsvinget, det er helt klart Acurusen smiley

    @Andreas ja man venner sig, ville bare være rart hvis man nu "bare lige skulle gøre Sådan den" og så var det ikke noget problem smiley
    Min første tanker var at at smide en afbryder på udgangen så den cuttede både for forstærkning (som den er standard) og samtidig også for udgang.. Men vil ikke ombygge den så den idé blev hurtigt skrottet smiley


  • #2   9. mar 2011 @Lars
    Ja okay, det vidste jeg ikke, det er dér problemet ligger nok.


  • #3   9. mar 2011 Det er noget mærkeligt noget med de Acurus der. Man kan slukke dem mens musikken kører, og musikken fortsætter i cirka 30 sekunder..

    Jeg har dog ikke oplevet problemet med at basserne bliver skudt ud på den måde. Og jeg slukker alle ting samtidig. Dog slukker jeg dog altid effekterne først. Ved ikke hvorfor, men har altid startet med at tænde forforstærkeren, og når der skulle slukkes, startet med effekterne.. Nogen der kan sige om det gør en forskel?


  • #4   9. mar 2011 At man kan spille videre i 30 sekuder er jo netop pga de store kondensatorer der sidder bagerst i den. Det er det samme man har i car-fi og generelt elektronik der kræver spontane eller pludselige høje udsving i amplituden eller kraftforbruget - dette tilfælde en god kickbass fx.

    Men ja Manniche, det sker ikke på din nemlig? :S
    Altså jeg tør sgu ikke prøve mig frem for det var virkelig effektivt, godt at basserne er skruget fast for ellers var de sgu havnet i den anden ende af værelset :o) :S


  • #5   9. mar 2011 Nej for så bliver konensatorene ikke afladt, og så gør den bare det samme næste gang jeg tænder for anlæget med mindre jeg husker at tænde for effekten før jeg vælger input.. Så er det næsten lettere bare at lade den spille ud og være på den sikre side.
    Men ellers godt tænkt smiley


  • #6   9. mar 2011 ja det er lidt sjovt at slukke for a250'erne og stadig høre musik smiley

    hvis jeg slukker for forforstærkeren imens de er tændte, kommer der også en ordentligt smæld ! så når jeg slukker, gør jeg det i følgene rækkefølge.. a250'erne, eq'en og tilsidst forforstærkeren og omvendt rækkefølge når jeg skal starte det op.


  • #7   9. mar 2011 jeg har samme problme med min hafler.

    sluk alt andet før du slukker din arcurus smiley og ligsådan når tænder den alt andet først før du tænder din arcurus.

    jeg skal fx lige vente 2 min med og tænde min hafler efter jeg har tændt alt det andet grej, ellers knalder den sikringerne.


  • #8   9. mar 2011 @Dennis D
    Æhm omvendt ik? smiley sluk alt andet Efter acurusen..

    Men ja jeg slukker for Acurusen og venter 10-40 sek med lidt højere volumen indtil jeg kan høre det knitrer fra bassen, så er den "afladet" nok til kun at puffe lidt til basserne.
    Men ja, det er bare en tilvendingssag kan jeg se smiley Men jeg er sgu ellers imponeret over den, synes sgu den leverer en røvfuld watt og holder mine bass i jerngreb og det lyder godt med alt fra klassisk klaver og violin til Deadmau5 og Trentemøller og Volbeat og dubstep smiley

    Tusind tak for hurtige svar, jeg vender stærkt tilbage med en A/V-enhed inden ikke alt for længe når det hele er sat ordentlig op smiley


Kommentér på:
Acurus A250 ubrugt kondensatoreffekt?

Annonce