{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.603 visninger | Oprettet:

Nogen der kan guide mig til hvilken kasettebåndoptager jeg skal købe? {{forumTopicSubject}}

Nogen der kan guide mig til hvilken kasettebåndoptager jeg skal købe?

Har en masse gamle kassettebånd både originale, nogen mixed tape og optagelser fra radioen jeg gerne vil kunne spille igen, men også for at kunne købe de kassetebånd jeg ikke har (samler på kim larsen).

Fundet på dba (samme sælger)
Sony TC-K361 350kr
JVC TD-X372 400kr
Luxman K-100 400kr
Sony TC-KE400S 400kr + fragt

Skal helst ikke koste mere end 400kr incl fragt være sort og den skal virke (ikke være slidt så den lyder om om diskanten er gået i stykker på mine højtaler)

Tillægsspørgsmål, kan man bruge rec level til at justere lydstryken med så man kan tilpasses den sammen med cdafspilleren og computere (er tilpasset) til min pladespiller?

Det vil sige man skal ikke justere lydstryken afhængig af hvad man går fra og til så der ikke kommer pludselige forskelle i lydstyrken når man går fra pladespiller til cd eller pc.

Skal kun bruges til at spille musik med, har pt ikke mulighed for at sende et signal ind i en kasettebåndoptager


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogen der kan guide mig til hvilken kasettebåndoptager jeg skal købe?
  • #1   8. sep 2019 Sony TC-KE400S ville jeg gå efter, MEN det er jo svært at svare på for det kommer jo meget an på hvor slidte de forskellige er

  • #2   8. sep 2019 Du kan slå dem op her og finde manualer til dem.
    https://www.hifiengine.com/manual_library/sony/tc-ke400s.shtml


  • #3   8. sep 2019 Kender godt siden, med hensyn til gain er problemet ikke større end at jeg har et sæt attenuator på 10 db.

  • #4   9. sep 2019 rec level er jo beregnet til at juster lydstyrken du indspiller og kan ikke bruges til at forøge output til kontrolforstærkeren, hvis du overstyre det du indspiller til ret meget over 0db mærket så går det ud over lydkvalliteten, som jeg lige husker det så har Sony TC-KE400S 650mv på udgangene og en Cd afspiller ligger typisk på omkring 2V så der vil være forskel.
    om de er slidte, det bør du undersøge / spørge ind til, for der er ikke meget ved det, hvis den du køber er slidt op.
    Husk også at du skal ind-juster tonehovedet til de bånd du har i forvejen, for netop at opnå den bedste lyd (diskant)


  • #5   9. sep 2019 Har outlevel til min cdafspiller (yamaha) så de 2 volt er slet ikke et problem

  • #6   9. sep 2019 #5 går ud fra Ts mener at der ikke skal være så Cd afspiller ikke spiller højre end båndoptageren, det kan naturligvis justeres ind hvis man kan juster på udgangene på CD afspilleren, men mig bekendt er der ikke mange CD afspiller der kan det og det samme for båndoptager.

    Var lige inde på DBA for at se hvad der fandtes af båndoptager og var lige ved at falde af stolen over det priser... 7000kr for Sonys gamle topmodel smiley


  • Jørgen M
    Jørgen M Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 57
    #7   12. sep 2019 Søren A: Når du skriver, at en CD-afspiller sender 2v til udgangen, så er det altså ved 0dBFS. Ved typisk -18dB headroom får du normalt kun 250mV – altså ca. det samme som fra en båndafspiller. Der er derfor sjældent stor forskel på lydniveauet, når du skrifter imellem CD og TAPE og en specielt attenuator burde ikke være nødvendig.

  • #8   12. sep 2019 Der er stor forskel på cd og f.eks pladespiller Heldigvis har jeg mulighed for at justere output level fra min cdafspiller, men kun -10 db fra pladespillerne og en båndoptager

    Tilbage til emnet har stadig ikke valgt en båndoptager, men kigger med jævne mellemrum om der er en som jeg bare tænker den skal have


    Med en alm forstærker og en pladespiller er der måske max volumen et sted imellem kl 1 og 3 med en cdafspiller er der ofte allerede forvrængning ved kl 11 måske endda før

    https://youtu.be/JhuWuTDZiuI?t=1249


  • Jørgen M
    Jørgen M Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 57
    #9   12. sep 2019 Hmm, det har jeg sjovt nok aldrig bemærket, men det er sandt at sige også et stykke tid siden, at jeg havde en CD-afspiller tilkoblet en almindelig forstærker. Så point taken – jeg kan godt se, at det kan være et problem, hvis producenterne vælger at lade 2 volt være normalen (altså 0dBV, som eller plejer at være 775mV). Hvorfor de gør det ved jeg ikke, men hvis nogen har et godt bud vil jeg gerne høre det.
    Hvis de overholdte den gængse standard ville det ikke have været et problem.
    I øvrigt fandt jeg en artikel ( https://www.whathifi.com/advice/how-to-get-best-sound-your-cd-player), som skriver, at det mest var problemet med ældre forstærkere, da de ikke var designet til så stort et linjeniveau.



  • Lars K
    Lars K Tilmeldt:
    aug 2019

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 1
    #10   12. sep 2019 Du kunne også købe min. Det er en Denon DRS-810 sort. Og den er bestemt ikke slidt. Den har nogle år på bagen men har ikke været brugt i næsten lige så mange år. Ærligt ved jeg ikke om den virker da jeg ikke ejer et kassettebånd men vis du kommer forbi København kan du jo prøve den. Den står fremme i stuen så skriv hvis du kommer forbi så kan vi lave en aftale. Kr. 400 er ok. Hilsen Lars

  • #11   12. sep 2019 Kan sige med sikkerhed jeg kommer ikke til københavn

  • #12   18. sep 2019 Blev en denon DR-M33

Kommentér på:
Nogen der kan guide mig til hvilken kasettebåndoptager jeg skal købe?

Annonce