{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.535 visninger | Oprettet:

Frederik H
Frederik H
Tilmeldt:
8. dec 2009
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Anbefal forstærker/effektforstærker ? {{forumTopicSubject}}

Hey alle der du, jeg sidder her med nogle to dejlige cerwin-vega cls-15


Men da jeg synes at min effektforstærker ikke rigtigt at følge med når man spiller rigtigt højt, kan det begynde at lyde dårligt, og effektforstærker bliver mega varm,

Sidder med en.

Kontroler: NAD A/V surround sound tuner preamp 917

effektforstærker: NAD stereo power amplifier 214


mener den er på 2x 70 watt
og det ikke helt nok smiley

nogle kan Anbefal noget som kan håndter disse højtalere ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anbefal forstærker/effektforstærker ?
  • #1   12. apr 2010 nad c270/c272 så går du ikke helt galt byen evt find en nad 216 thx eller en til 214 og brokble dem.

  • #2   12. apr 2010 Jeg vil også sige en 214 mere og brokoble dem så er der power nok til dem, og så er de jo ikke så dyre smiley

  • #3   12. apr 2010 NAD er generelt godt til CV, men jeg synes du skal tage en lytter på den nye harman/kardon HK990.

    Den vil kunne trække dem lige så godt og samtidig får du en flottere klang, federe design (en smagssag selvfølgelig) Men den yder 2 x 150 ægte watt og har en spidsstrømseffekt på 100 ampere


  • #4   12. apr 2010 Allan manden er 16 år tror du selv han lige har råd til en HK990?

  • #5   12. apr 2010 Kan ikke se hvad det har med alder at gøre. Hvis manden ønsker sig den model og pengene er der ja så er det da bare at tage en lytter på den.

  • daniel m
    daniel m Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 1 Svar: 1
    #6   12. apr 2010 undskyld få ot

    hvor mange watt er cls-15 på har nogen selv og har en forstærker/effektforstærker på 250 rmswatt


  • #7   13. apr 2010 Daniel m: du kunne søge på gologle først, der finder du oftest svarene meget hurtigere, eller lave sit eget emne.
    Men du kan ikke sige at hvis højttaleren er 150 watts, så skal man bruge en 150 watts forstærker, en forstærker kan i princippet aldrig blive for stor.


  • #8   13. apr 2010 nu skal det lige siges det er begrænset hvor god lyd der er i et sæt cls-15.....!

    så en til 214 ville være fint dem.


  • #10   13. apr 2010 Så går der bare Crown i den hva' smiley

  • #11   13. apr 2010 En NAD 214 er forresten også på 2x80 watt i 8 ohm!
    men en NAD 214 mere og det vil være fint smiley


  • #12   13. apr 2010 Harman/Kardon er ikke for overvurderet til CV højttalere. De er fuldt ud lige så velegnet til dem som NAD og Crown hvis man vælger de kraftige modeller

  • #13   14. apr 2010 VegaWorld:

    Hva er din begrundelse for det? Er bare nysgerrig for kan ikke se at den er mere overvurderet end NAD er til CV´er

    lars (hubbi) C

    Ja det vil jeg osse, men det er jo en smagssag hehe


  • #14   14. apr 2010 Syntes at det er lige i over kanten at anbefale en forstærker der koster 12000 kr til et sæt højtaler der koster 5-6000 kr , bare min mening smiley
    Det skal jo også hænge lidt sammen .
    Jeg ville anbefale en forstærker på mindst 2 x 200 w og gerne mere .


  • #15   14. apr 2010 Jan N:
    Tjaeh både og, hvis du invistere dyrt i en forstærker til at starte med skal du ikke skifte den ud så ofte, så kan man jo skifte højttalerne på et senere tidspunkt til nogle bedre og dyrer.
    2 x 200w?


  • #16   14. apr 2010 Jonas.. hvorfor invisterer dyrt i nyt når du kan få noget der er meget bedre brugt . men jeg tror at frederik er lidt ligeglad med om han kan høre de små detaljer ( ellers havde han nok købt noget andet end CV ) han vil nok bare kunne spille højt og med masser af bas .

  • #17   14. apr 2010 VegaWorld.dk
    Det er selvfølgelig rigtig, men hvis du f.eks. har prøvet en masse forskellige højttalere, og har et favorit mærke. så kan man jo vælge en dyr forstærker der kan trække de store drenge inden for mærket og er derved fremtidssikret.
    Har ikke skrevet at man skulle invistere dyrt i noget nyt smiley jeg ved godt man får meget mere for pengene hvis du køber brugt. Det tror jeg også han er, det var også bare en mulighed. Kan godt forstå dit synspunkt, men stadigvæk hvis han er bidt af hobbyen ville jeg spare lidt mere sammen og invistere i noget bedre, så kan de andre led i kæden blive opgraderet hen af vejen. De færreste har råd til at købe et komplet sæt, medmindre de har sparet op i lang tid eller noget i den stil.


Kommentér på:
Anbefal forstærker/effektforstærker ?

Annonce