{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.072 visninger | Oprettet:

Nye højttalere {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen. Jeg er igang med at finde nogle nye højttalere til mit anlæg, men der er ret meget jeg ikke forstår omkring det.
Jeg kører i øjeblikket mit lydsystem fra en JVC RX 5042, den har en ydeevne på 100W per kanal ved 8 ohm. der er 5 kanaler, men jeg vil kun bruger 3 som jeg gør nu med 8 ohm højttalere(L, R og C).
De højttaler jeg kigger på er Jamo Classic 8. Mit problem er at de har en kraft på 150-200w, som papir er for meget (som jeg har forstået det), det andet problem er at de er 4ohm. Jeg har optimeret udluftningen på min forstærker (Af ingen bestemt grund) Men jeg håber om nogen ved om det skader at bruge de Jamo højttalere på min JVC
Mange tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nye højttalere
  • #1   1. feb 2019 De kan uden problemer spille sammen smiley

  • #2   2. feb 2019 fuldstændig ligegyldig hvad dine højtaler kan tåle når det er store højtaler

  • Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Svar: 3
    #4   3. feb 2019 At de kan håndtere 150-200W er ikke ensbetydende med at du behøves at spille dem ved deres spidsbelastning, fx mine kan tage 40-200w men jeg har kun en 120w forstærker og det er fint selv til fest.

    Men du vil helst have samme slags højtaler til center som du har til højre og venstre, da lige præcis center er nemt at høre forskel på, da dine 2 front højtaler allerede laver en slags center højtaler (prøv at spil mono lyd fra dine front, så ville det føles som en stor center)


  • #5   3. feb 2019 Glem nu alle de watt for satan da.

    Alle de store flotte watt i ser på de forskellige ting, prøv at tjek op på hvordan de er målt - for ca. 90% af dem er målt ved en sinustone eller spids belastning i 0,00001 sek., det vil sige ikke musik.


  • #6   3. feb 2019 I skulle heler koncentrere jer om lydkvalitet. Ellers køb et Pa anlæg, det lyder som at slå på en våd papkasse - men kan spille øredøvende højt = ??? smiley

Kommentér på:
Nye højttalere

Annonce