{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.326 visninger | Oprettet:

Forstærker med: Power Amp Direct Input {{forumTopicSubject}}

Hej Hifigalleri.

Jeg søger en stereo forstærker med denne funktion:
Power Amp Direct Input

Det gør så man kan trykke på en knap også enten bruge den som effektforstærker eller som en integreret forstærker.

Jeg har fundet funktion på cambridge, og denon men har hørt at denon er meget lys i det og derfor er det nok ikke min stil, cambridgen skal man op i 8000 for at få denne funktion hvilket pengepungen desværre ikke rækker til, nogen som har et andet forslag ?

Grunden til jeg spørger er fordi jeg gerne vil have god surround lyd og god stereo lyd, dvs. Jeg har en god surround forstærker også kan jeg kople den til stereo forstærkeren. Det gør så at når jeg ser film gør jeg så stereo forstærkeren bliver til en effekt forstærker og når jeg så hører musik så bruger jeg bare den som en integreret forstærker.

Mvh. Jonas R. Johansen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forstærker med: Power Amp Direct Input
  • #1   28. okt 2009 Hmm... tror ikke helt det er det du spørger efter?

    Power Amp Direct Input er vel noget så du kan koble en anden forstærkers højtaler udgang direkte til forstærkeren, som signal input. Som eks. nogle subwoofere kan.

    Det du skal have er jo en forstærker med pre-out på forforstærker delen, og line-in på effekt delen. Og det har de fleste af NADs surround receivere, og lidt større integrerede modeller i hvert fald...?


    Men det kan vel være ret nemt at gøre. hvis du kobler din surround forstærkers pre-out, front kanaler over på din stereo forstærker AUX indgang e.lign. og så bare skruer volumen op på -0dB. Så vil den i princippet fungere som en effekt forstærker...
    Men den vil højst sandsynligt ikke gå i spænd med din surround forstærker, da dens forstærker gain, og egenlyd, er anderledes...


  • #2   28. okt 2009 Lige nu har jeg en Harman/kardon AVR 255, med pre-out på alle kanaler, er dog ikke sikker på at den også har line-in.

    Se hvad hifiklubben skriver til denne denon:
    Luksus-stereo til surround-anlægget
    Hvis du gerne vil have både stereo og surround i maksimal kvalitet, kan du bruge den geniale Power Amp Direct Input funktion i PMA-1500AE. Du behøver blot at trække et kabel fra din surround-forstærkers Pre-Out udgang over til PMA-forstærkeren. Så kan du bruge denne som effektforstærker til fronthøjttalerne, når du hører surround. Skifter du tilbage til f.eks. CD, er du i sikker havn med luksus-stereo. På denne måde kan du også have et billigere surround-anlæg tilkoblet, hvis du gerne vil have ægte filmlyd til dine DVD’er, men prioriterer musik i to kanaler højest. Enkelt, elegant, kompromisløst - og du klarer omskiftningen via et enkelt tryk på en knap!

    PMA-1500AE har selvfølgelig også Pre-Out, så du kan tilkoble en ekstra effektforstærker eller en subwoofer. Og de kraftige højttalerterminaler er tilmed dobbelte, så du uden problemer kan bi-wire dine højttalere, selv med meget kraftige kabler. Du får også noget så sjældent som en MM/MC-pladespillerindgang i høj kvalitet.

    Stabil opbygning


    Det er sådan en forstærker jeg vil have, så jeg kan få god stereo lyd, men samtidig også bevare mit surround lyd.


  • #3   28. okt 2009 Faldt lige over denne marantz:
    http://www.av-connection.dk/?PGr=2173&PNo=MZ-PM-7003-C&PicGr=3125&ML=560

    som har dette:
    Amp direct mode for operation as power amplifier only (for bi-amp mode or extension of A/V-Receiver)
    Er det ikke det som denon'en også har ?


  • #4   28. okt 2009 Ja, det er jo bare den samme opsplitning af forforstærker og effektforstærker, som mange andre modeller har... inkl. de omtalte NAD.

    Men hvis du samtdig vil have fuldt udbytte at at kunne gå helt uden om den surround receiver, når du skal høre musk (uden at skulle skifte kabler) Så brug eks. AUX indgangen på din stereo forstærker, og skru op på -0dB. (maks.)
    Din surround receiver har jo nok allerede ødelagt signalet, så det kan være fuldstændig ligegyldigt, om det skal igennem preamp. kredsløbet i din stereo forstærker eller ej...

    Så bare monter din cd og pc osv. direkte til stereo forstærkeren, på de resterende indgange, og så sluk din surround receiver når du ikke ser film.


  • #5   28. okt 2009 Micma tak for hjælpen, men kan du ikke forklare præcist hvilket kabler der skal i hvad ? For jeg er lidt blank hvad det angår.

  • #6   28. okt 2009 Og jeg kommer jo med den anden metode også helt uden om surround forstærkeren.

    Fordi når jeg ser film bliver stereo forstærkeren bare brugt som effektforstærker til frontene. Og når jeg hører musik slukker jeg bare surround forstærkeren og trykker på knappen så "effekt" forstærkeren bliver til en stereo forstærker igen.


Kommentér på:
Forstærker med: Power Amp Direct Input

Annonce