{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
739 visninger | Oprettet:

Nye Kabler :) {{forumTopicSubject}}

Så fik jeg nye kabler.
Købte et Argon 5221D Coaxial digital kabel, til min dvd og forstærker.
Og et Bandridge 10m langt jack - rca stik. Så nu kan kablet kører hele vejen langs fodlisten og over til sofaen, hvor jeg kan bruge mp3eren eller computeren til at hører musik fra.

Men det coaxial kabel har virkelig gjort musikken mere detaljeret, før var der are alm. phono kabler i til en 20ër smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nye Kabler :)
  • #1   23. sep 2008 Lyder godt!

    vil også mene at coax kabler har en fordel over optiske, da der ved optisk er 2 ekstra konverteringer som man godt kan være foruden smiley


  • #2   23. sep 2008 Nemlig og fik læst lidt, at hvis kablet ikke skulel være særlig langt var coax bedre.

    Det stik til mp3'eren er af mærket bandbridge, (10m) Ga kun 50,- for det smiley rimelig god handel syntes jeg.


  • #3   23. sep 2008 micma18:
    er det ikk bedre at bruge optisk hvis det er over 3 meter????


  • #4   23. sep 2008 Det kommer an på mange ting, men jeg er helt overbevist om at du kan lave langt længere træk med Coax kabler end TOSlink...

    Det skal bestemt ikke sammenlignes med hurtige data forbindelser, som er rigtige glas ledere med laser drivere... TOSlink er jo bare drevet af en LED, og ofte er lederne bare plastik.

    Desuden er S/PDIF jo time critical bit streams, så der er ikke det der ligner checksum kontrol, og clock signalet skal modtageren gætte sig til, hvilket kan være svært pga. jitter. Og det er netop sådan nogle problemstillinger man roder med, når man snakker om digital audio smiley


  • #5   23. sep 2008 mange tak for det gode svar smiley

    lige et spørsmål mere... smiley

    hvis coaxial er meget bedre end optisk, hvorfor har næsten alle forstærker/dvd så optisk nogle har endda kun optisk???

    altså det er bare et spørsmål, det kunne jo godt være du viste det, for jeg synes det er lidt mærkelig at have det i en enhed, hvis der er noget der langt bedre til jobbet.....


  • #6   24. sep 2008 Det er nok de samme mærker som også støttede hd-dvd ?

    Det er jo Toshibas standard (TOSlink), hvor coax eller den oprindelige S/PDIF er Sony/Philips standard og det man forbinder med redbook cd standarden.

    I princippet er det præcis det samme signal, men mediet er bare et andet.


  • #7   24. sep 2008 micma18: igen....
    tak for et rigtig godt svar smiley

    jeg har læst en del af dine indlæg, og jeg synes meget tit du kommer med nogle rigtig gode lange forklaringer, som os alminelige mennesker sagtens kan forstå... smiley


  • #8   24. sep 2008 John Z:
    Har jeg også, og syntes det samme som dig smiley


Kommentér på:
Nye Kabler :)

Annonce