{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
863 visninger | Oprettet:

2 spg. ang phono & mp3 {{forumTopicSubject}}

Hey HG.
Jeg har lige 2 spg, ang. phono stik og mp3 tilslutning.

Første:
Lige nu er min forstærker forbundet, med phono stik(billigt fra t-hansen) til dvd'en. Ville optisk lyd forbedre lyden meget bedre? Kablet skal maks være 0,5m langt.

Andet:
Jeg står i den situation, at jeg enten skal have et ca. 10m langt kabel til mp3'eren, for at det kan nå "usynligt" over til sofaen. Men findes der måske noget trådløst noget, eller har i andre idéer til hvordan det ville være smartere. For 10m kabel kan jo godt blive en smule pebret.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2 spg. ang phono & mp3
  • #1   22. sep 2008 Og lige til den første.
    Hvilket kabel ville i foreslå mig, det skal helst kunne købes i hifiklubben, da jeg skal derind imorgen alligevel.
    Og det skal maks koste en 300,-


  • #2   22. sep 2008 Der er to ting i det, med hensyn til dvd'en... For DAC'en der sidder henholdsvis i DVD afspilleren og din Receiver er muligvis af en lavere kvalitet? Så hvis du kører signalet digitalt, så benytter du på den måde receiveren D/A konverter, og det behøves ikke nødvendigvis være nogen fordel...
    Men det kommer an på en prøve, for D/A konverterne i billige dvd afspiller er heller ikke noget at skrive hjem om.

    Men du slipper da for t-hansen kablet, og det er da en god ting, for det kan da umuligt have nogle særlige kvaliteter smiley


  • #3   22. sep 2008 Okay, men tænker også lidt på bare at købe phono stik til at overfører lyden med fra dvd til forstærker, men der er optisk måske bedre? Eller kommer det an på DAC'en?
    Du kan se i min profil hvilken dvd og hvilken forstærker jeg har mig.


  • #4   22. sep 2008 Må jo nok antage at Cambridge er bedre til at lave DACs end Denver... smiley Så køb du roligt et optisk kabel, og forvent en forbedring.

    Og så kan du jo også udnytte surround mulighederne!


  • #5   22. sep 2008 Okay det vil jeg gøre, hvilket kabel vil du foreslå mig?

    Andet spørgsmål, har ikke helt forstået det, tror jeg. Men hvis jeg smækker sådan et kabel fra dvden til forstærkeren. Så skal jeg ikke bruge flere kabler, andet en højtaler kabler hvis jeg får baghøjtaler og center?


  • #6   22. sep 2008 Nemlig... Det digitale signal er komprimeret, så der ligger alle 6 kanaler samlet i det samme kabel.

    Med hensyn til kabel, så vil jeg ihvertfald undgå de allerbilligste, men nok som minimum købe et af et annerkendt mærke. Så man ved de ikke bare sådan uden viddere løber fra det hele, hvis det bare er total skod...

    Glem alt om guld stik og afskærming, det der er vigtig i optiske kabler er brydningen af lyset og termineringen i form at korrekt afsluttet ende, som er poleret osv. efter alle foreskrifterne.


  • #7   22. sep 2008 Okay jeg vil sige 1000 tak for din hjælp smiley
    og håbe på at mit andet spørgsmål bliver besvaret smiley


  • #8   22. sep 2008 Havde kigget på dette kabel:
    (link fjernet)
    Men da du jo siger jeg ikke skal gå efter det aller billigste, så havde jeg tænkt på det her kabel:
    (link fjernet)
    Men på den anden side igen, så er argon jo også et "kendt" mærke.



  • #9   22. sep 2008 Kender ingen af dem... Men du skal self. heller ikke over-gøre det! smiley Men med billige kabler så tænkte jeg måske nok også mere på lakridser til 12kr. i Bilka smiley

    Men begge dem du har fundet vil helt klart fungere, og jeg er med al respekt, ikke sikker på dit udstyr er istand til at afsløre flere detaljer end dem der måtte komme igennem selv det billige af dem...?

    Med hensyn til argon, så er det jo bare et OEM produkt hifiklubben sætter et klistermærke på, så det kan i princippet være det samme som lakridsen fra Bilka i anden indpakning, selvom jeg nu er ret sikker på de dog har hævet standarden lidt, så er der ingen garantier for det, sålænge man ikke får nogle hardcore specs på dem.?

    Men spørg om en demo på dem... Selv på demo udstyret inde i forretningen kan du jo høre hvilke forskelle der er på dem... Íkke at du vil opleve præcis det samme derhjemme, så vil det da vise forskellene.


Kommentér på:
2 spg. ang phono & mp3

Annonce