{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.151 visninger | Oprettet:

Hælp til at vælge højtalere! {{forumTopicSubject}}

Jeg står og skal finde et nyt setup til min lejlighed. Har overvejet Sonos, scandyna, B&O, og BOSE.

Hvad ville i vælge og hvorfor? Eller evt. Noget helt andet?

Eneste krav er at der skal være en god lyd, og samtidig skal de være trådløse.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hælp til at vælge højtalere!
  • #1   11. feb 2015 Prøv og tage en tur i den nærmeste Hi-Fi Klubben, og hør på Heos - de er lavet af Denon, og har rigtig god lyd, især sammenlignet med Sonos smiley

  • #2   12. feb 2015 B&O fordi du hele tiden kan bygge videre på det og de altid når der kommer nye produkter laver de nye så de gamle stadigvæk spiller sammen.
    Det kan jeg se med mit over 20år gamle anlæg som spiller og fungerer fremragende med et nyt beovision tv. B&O koster penge men de har også en værdi om mange år. Især deres højtalere

    Håber du giver det en chance.


  • Just
    Just Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 327
    #3   12. feb 2015 Ud af disse - Uden sammenligning B&O. De formår næsten altid at skabe en rigtig fin balance mellem tonerne. Altid flot lydende diskanter og gode hårde punch.
    Derudover er det absolut det Hi-fi der holder prisen bedst (Hvis du handler brugt!)

    Når det så er sagt. Så kan der fås mere velspillende anlæg til prisen. Du betaler for navnet, designet og styringen. Men er prisen ikke et problem. Så ville jeg personligt gå efter B&O produkter.


  • #4   12. feb 2015 Hvilke alternativer er der til B&O hvis man er ude efter god lyd? Og er BOSE generelt dårligere end B&O?

  • Just
    Just Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 327
    #5   13. feb 2015 Bose er ikke generelt dårligere end B&O, bose er generelt dårligere end alt andet der er på markedet vs pris.

    Alternativet er at du selv "laver" Dit setup. Altså, selv finder receiver, højtalere og afspilningsumlighed. Det vil kræve at du kommer ud og lytter til noget forskelligt grej. Finder ud af hvilket design du vil have osv.

    Du er velkommen til at skrive dine kriterier og budget, så hjælper jeg gerne med at finde noget du kan tage ud og lytte til.


  • #6   13. feb 2015 Okay... Jamen hvis jeg skulle sætte mig et budget ville det være fint hvis jeg kunne holde mig indenfor 15.000 - 20.000. Det eneste krav jeg som sådan har er en god lyd til en lejlighed med en god bas, da jeg vægter det højt.

    Derudover må designet også gerne være iorden da fruen ellers kaster dem ud på gaden smiley


  • #7   13. feb 2015 Hvis du drømmer om B&O kan du jo starte med at besøge din lokale forhandler som helt sikkert både har nyt og brugt. Men kan helt sikkert hjælpe med at finde nogle lækkert til dit behov inden for budgettet, når du har ca 20.000kr at lege med kan der godt findes noget fornuftigt smiley

    Og så har du noget du kan bygge videre på i rigtig mange år frem


  • #8   13. feb 2015 F.eks en B&O playmaker som du kan streame til via mobil eller tablet. Den koster her 2000kr
    Og et sæt Beolab 1 højtalere så er du satme godt kørende.

    Playmaker
    http://www.dba.dk/stereoanlaeg-bang-olufsen/id-94763198/
    Beolab1 med garanti
    http://www.dba.dk/hoejttaler-bang-olufsen/id-94538053/
    Beolab 1 uden garanti hos privat
    http://www.dba.dk/hoejttaler-bang-olufsen/id-1013373220/


  • #9   13. feb 2015 Har også set på beolab 9 smiley er det lige så godt ?

  • #10   13. feb 2015 Beolab 9 er endda en bedre højtalere med sin akustiske linse til genial spredning af lyden. Og med en dybte så en sub ikke er nødvendig.... Men de er fandeme så fede de kæmpe Beolab 1. Den er en fed udstråling. Men Beolab 9 er nok den bedste af de to smiley

  • #11   13. feb 2015 Okay, tak for svar. Det vil jeg ud og kigge på så:)

  • #12   13. feb 2015 Du kan jo så altid bygge videre på det med et tv eller anlæg eller flere højtalere i andre rum

  • #13   13. feb 2015 Hvis du er til et mere oldschool anlæg kan du f.eks få sådan et system her med radio, båndoptager, cd og pladespiller. Her kan du samtidig tilslutte en playmaker eller Airport Express til streaming af lyd. Så virker dette 20år gamle fuldt moderne igen. Men kig min profil til inspiration smiley

  • Just
    Just Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 327
    #14   15. feb 2015 Beolab 9 er en fantastisk højtaler - Og det er til tider muligt at finde et sæt for under 20.000 - Dette vil dog være privat og sammen med en playmaker vil du helt sikkert få et vellydende anlæg der er bruger venligt og ikke skriger "Ud på gaden" Som du formulerede det. smiley

Kommentér på:
Hælp til at vælge højtalere!

Annonce