{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aktive VS passive højttalere
  • #1   17. jan 2007 >> Mikkel
    Det har vist ikke meget med aktive og passive højtalere, men mere omkring basrefleks og tryk-kammer kabinetter... (Det der er vist på billedet er godtnok en push-pull opstilling)

    Ved ikke om man kan fremhæve nogle deciderede fordel eller bagdele ved aktive højtalere... Men forstærker trinnet er self. indbygget i selve højtaleren. Men det er jo utallig mange andre aspekter til det end lige omkring det punkt.


  • #2   17. jan 2007 Lidt fordele og ulemper ved aktive ht'er til hjemmebrug:

    Aktive højtalere kan have fordel af at forstærkeren er tilpasset højtaleren (forhåbentlig), og du slipper for højtaler kabler dvs. mindre kabel der kan smadre lyden (måske ikke lige det, man skal ligge mest vægt på) ..

    Ulempen er jo så at de for det første er noget dyere at få repareret på hvis noget i forstærkeren går i stykker fordi hele højtaleren skal til rep., samt at det ikke er muligt at prøve andre forstærkere, hvis man en dag for lyst til det ..

    Til hjemmebrug mener jeg ikke der er overvejende fordele i aktive kasser til hjemmebrug ..


  • #3   17. jan 2007 Jeg er godt klar over at der er indbygget forstærker i en aktiv højtt. og at den kunne behøver strøm og signal kabel. Kan der ikke være nogle ting som passive højttaler er bedre til end aktive?? Evt. nogle der har nogle links??

  • #4   17. jan 2007 Hvis du tager en forstærker der er perfekt tilpasset en højtalere, så kommer jeg frem til at der ikke er nogen forskel på om den står udenfor, eller ligger inden i, højtaleren ..

    Set fra et lydmæssigt perspektiv så burde der vel ikke være nogen fordele eller ulemper ?
    Lav et hul i dine Paradigm og sæt din Pioneer derind, og skriv så endelig hvis det var bedre inden du gjorde det ? smiley .. Det er jo i bund og grund den eneste forskel .. Det fylder mindre og ser måske pænere ud hvis konen ikke vil have store effekt blokke til at stå og se grimme ud .. "Fordelen" ved passive (som skrevet oven over) er at du kan bytte rundt på elemterne og prøve lidt forskelligt ..


  • #5   17. jan 2007 Tror oftere man benytter aktive højtalere af design medsige grunde, end egentlig tekniske fordele... Det eneste jeg lige kan komme i tanke om, hvor man benytter aktive højtalere på et seriøst plan, er vel nogle af meridans modeller?

    Men jeg ville da personligt foretrække en så kort signal vej som muligt, og så trække effekt kablerne ud til højtaleren...
    Desuden kræver det jo nogle specielt opdelte kabinetter, for at få et godt resultat ud af en aktiv højtaler, for trykket og magnetismen fra enhederne skulle jo nødigt forstyrre elektronikken i effekttrinnet! Derudover kommer der jo nogle volumen styrings problemer, da man skal styre volumen på flere adskilte trin.


  • #6   17. jan 2007 kan forstå at man bruger Aktiv højtaler i B&O da det er design, men ellers vil jeg ikke mene der er nogle for dele set fra os Hifi nørders side

  • #7   17. jan 2007 Alle B&O nye højttalerte er aktive. Tror det har en fordel når man skal designe højttaleren, hvis man skal skabe kunsdt ud af den


  • #8   27. aug 2012 En af fordelene er at du betaler for en forstærker og ikke for en flot kasse udenom, for den er jo inde i højttaleren, så der er sparet en del.
    Ulempen er at hvis ikke du gider de forstærkere mere så må du også skifte højtaleren.
    Ja B&O laver nogen fede produkter i dag, for nu kan de få stor effekt på lille plads, deres problem før i tiden, pladsmangel inde i forstærkere/recievere og deraf følgende varmeproblemer.


Kommentér på:
Aktive VS passive højttalere

Annonce