3.599 visninger
|
Oprettet:
dali 104 eller eltax concept 600 {{forumTopicSubject}}
Hej har overhovede ikke forstand på anlæg og mit budget ligger kun mellem dem, så ville hører hvilke af de to højtalere i ville vælge?? Kan få dem til samme pris nemlig
mar 2013
Følger: 11 Følgere: 15 AV-enheder: 1 Emner: 6 Svar: 129
ELTAX er generelt ikke noget at råbe hurra for og det at du kan købe dem som nyere og stører højtalere burde være en god indikation.
Det med kantophæng på DALI'erne er korrekt men hvis de ikke fejler noget så helt klart valg med DALI
har haft 104 og dens forgænger A4 og de mangler bestemt ikke i bastoner,testede dem mod B&W cm8 og cm9 hvor de klart var bedre.(mere power)
Men det kommer selvfølgelig også an på hvad du spænder dem til.
mar 2013
ikke helt sikker hvad du mener.....
jeg har ejet og lyttet til 104, A4 og om den omtalte concept 600: Nej jeg den har IKKE haft men har haft 2 af dens storebrødre
bla. concept 800 og den anden hvilke model jeg ikke kan huske
(ca.120cm 4vejs 1",5",2x8")model?
De kunne kunne spille højt.........thats it
DALI'erne er i min optik meget meget bedre (og jeg er bestemt ikke DALI fan.)
mar 2013
(stod for Næstved,Slagelse,Vordingborg radio tv butik)
Men ligesom BAZE var det stadig en ELTAX
mar 2013
Jeg har dog ALDRIG hørt at nogen ville vælge en ELTAX frem for DALI.
ikke engang blue Series
(prisen du nævner var vist også lidt højere, både for LR-8'erne og 104'erne)
Vildt at vi nu i denne tråd er kommet op på 5 højtalere, mest når spørgsmålet fra Tobias J var hvilke højtaler af concept 600 eller 104'ern han skulle vælge.
jeg selv har haft 4/5 og vil påstå at den NSV er lige magen til den 5 du nævner(ELTAX LR8) undre mig lidt Coffee..... hvad baserer du din mening ud fra?
hvor mange af de omtalte højtalere har du selv haft.?
Nå ja men selvom jeg selv er laaaangt fra DALI fan vil jeg påstå at man får svært ved at finde negative anmeldelser af 104'eren på nettet. Langt fra den bedste højtaler men et super bud i den prisklasse. Den er også billig i brugtpris.
Det samme gør sig bestemt ikke gældende for Concept 600 men hvad kan man også forvente af en højtaler der kan købes i BILKA.
Jeg vil absolut hellere købe brugt kvalitets HIFI end nyt ELTAX vil vove den påstand at mine B&O RL140 vil outshine alle standard ELTAX højtalere der kan støves op lr-8'erne inkluderet.
Igen Tobias J:
DALI er en HIFI højtaler ELTAX absolut ikke
valget burde være lige til højrebenet
mar 2013
og Ja jeg har lagt mærke til at du er ret begejstret for de LR8 også kontra 10,5
men i prisniveauet hvor LR8 ligger omkring 1000-1500,-er der bare såååååååå mange bedre HIFI bud i min verden.
kørte med 104'erne og A4'erne som sublement i min B-kæde(se min av-enhed) og der leverede de som de skulle, faktisk lidt til grin i forhold til deres bugtpris
De står i dag hjemme hos min bror og spiller fantastisk.
NSV'erne (ELTAX) spillede rent faktisk OK når der blev spillet lavt citat fra min onkel var: "spiller lidt som nogle gamle cv'er fra start 80'erne"
Men når der blev skruet lidt op kørte de altså helt af sporet, som jeg havde forventet var bassen for dominerende og diskanten blev træt af at leve og skreg på hjælp. Mellemtonen var tilsvarende lyden fra en bærbar pakket ind i et håndklæde. Efter ca. 2 timer af det lort satte vi andre højtaler til og fik en god aften.
Dagen efter måtte de lade livet til et projekt der krævede 4 x 8"
Coffee Dette emne virker næsten som om dette burde have sin egen tråd!
mar 2013
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 327
Dali 104 er i min verden en utrolig kedelig højtaler. Den er ALT for pæn i lyden og mangler i den grad "bass"
Nu ved vi jo ikke hvad du har fundet disse 2 højtalere til af pris.
Men jeg vil tillade mig at gå ud fra cirka 1000 kroner for et sæt.
Eltax Linear response
Jamo Classic 8
Dali 7a
Dali 18 mkII
Udover de 4 højtalere er det også værd at kigge på både System audio infinity refrence serie.
jun 2014
Følger: 5 Følgere: 41 AV-enheder: 1 Emner: 12 Svar: 72
personligt havde jeg nok taget Dali 104 det er nok en mere allround højttaler.
dali 104 eller eltax concept 600