{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.186 visninger | Oprettet:

Dali 104 byttes ud med Dali 606 {{forumTopicSubject}}

Hey drenge. Har mig et par Dali 104. Overvejer at skifte dem ud med Dali 606. Men..
Nu går da 104 op til 25khz, hvor 606 kun går til 20khz. Er det en mærkbar forskel når vi snakker Dali? For mine CV DC 12 går nemlig til 20 khz, og kan tydeligt hør forskel på mine CV'er og mine Dali'er som jo går op til 25 khz. Men kan ikke blive enig med mig selv om det er fordi at CV er så dårlig, eller det er fordi der er en så stor forskel.

Håber i forstår hvad jeg mener smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng hylder op 930 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • easy bed assembly 480 kr.
  • Rengøring af 55 m2 lejlighed. 500 kr.
  • Hjælp til at flytte rullegardiner + dør 850 kr.
  • samling af højskab 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dali 104 byttes ud med Dali 606
  • #1   2. sep 2010 Det betyder bare at højttaleren kan gå lidt dybere, men tvivler på dit øre kan høre forskel. Placering er lige så vigtig

• #2   2. sep 2010 Ja, Dali 606 kan gå 2 hz dybere. Men, forskellen er STOR. f.eks. rock. Der kan mine Cv'er overhoved ikke følge med, hvor mine Dali'er gør det ganske fint. Har det virkelig en så stor betydning?

• #3   2. sep 2010 tror du ikk bare det er forskellen på dali og cv du kan høre, og ikke forskellen på 20 khz og 25 khz, det er trods alt ikk super mange der kan høre over 20khz (du ku jo selvfølgelig være en af dem smiley )

men jeg ville ikke vælge eller fravælge en højttaler bare fordi den "kun" går op til 20 khz.

• #4   2. sep 2010 Nej jeg tror sgu heller ikke på at det er de Hz du kan høre i forskel. CV har en anden spillestil end Dali

• #5   2. sep 2010 Nu er det ikke nok, at skrive diskanten går til 20 khz elller 25 khz når du ikke angiver nogen +/- db tolerance.

Nu har jeg kigget lidt, på specifikationerne fra Hifi klubbens gamle kataloger.
    Fra 36. udgave :
    Dali 104 : 43-18.000 hz +/- 3 db.
    DC12 : 30-20.000 hz +/- 3 db.

I en anden udgave står 104 : 43-25.000 hz +/- 3db. mens 103, 107 og 109 stadig er opgivet op til 18.000 hz.

Man skal ikke, stirre sig blind på specifikationer.

• #6   2. sep 2010 Kent N.. Hørt Hørt...

• #7   3. sep 2010 Martin. Jeg tror sku ikke jeg er en af dem. Men man ved jo aldrig smiley
    Men ellers må det jo bare være de 2 højtalers måde at spille på, jeg kan høre forskel i.

Dennis. Et par dali 606 fordi jeg har fået et ret godt tilbud på dem, synes jeg selv smiley men Dali 850 ser også ganske fornuftige ud. Kunne jo være det blev dem istedet.

Kent. Tror faktisk at du har givet mig svaret. Man skal ikke stirre sig blind på specifikationerne. Men nu skriver du nogle specifikationer som jeg ikke kan få til at passe. For der står noget andet på Dali's hjemmeside..? Men self, der er ikke opgivet nogen +/- db tolerance.

• #8   3. sep 2010 Ellers kan du kigge på 450 som jeg personligt synes spiller bedre end 850

• #9   4. sep 2010 Jeg må lige have et kig på dem begge to. Nu skal de jo også passe til størrelsen af min værelse.

Kommentér på:
Dali 104 byttes ud med Dali 606

Annonce