{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.499 visninger | Oprettet:

Cerwin Vega nørd søges! D-9 {{forumTopicSubject}}

Hej alle. Jeg har købt et par UTROLIG fine Cerwin Vega D-9 til 1.700kr i den Blå Avis. De har forbavsende lidt skrammer og stort set alle enheder virker perfekt. Jeg er dog bekymret for noget..
Det ene horn, altså "High-speaker" enheden, skratter lidt når der spilles højt.. Hvad kan det betyde? Det er MEGET meget lidt, men det er nok til at jeg kan høre det.. Og så ville jeg gerne vide om mid-enhederne er originale til D-9? Der står, "Made in Taiwan" bagpå.. Og det er meget plastik.. Og så den sidste ting, der bekymre mig mest. Level-Frequency drejeknapperne virker ikke på mid-enhederne på begge højtalere og den virker ikke på det ene horn.. Er det noget der kan fixes? Og så er der gitter på basserne, fordi den tidligere ejer smed frontstoffet væk..

Og som i kan se, så skal der nyt ophæng på basserne. Det bestiller jeg snart.. Og så vil jeg sige det mit første sæt Cerwin Vega højtalere, så jeg er ikke "prof" på dette område.. Jeg er utrolig glad for dem, de er virkelig det jeg har ønsket mig!
Håber nogen kan hjælpe mig med det... Tak på forhånd!

---DER ER BILLEDER PÅ MIN PROFIL--- smiley

Kasper Lysbjerg Jørgensen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cerwin Vega nørd søges! D-9
  • #2   14. aug 2014 jeg har selv haft sådan et sæt som jeg fandt på lossepladsen

    der var en mellemtone og en diskant røget i begge sider, samt de potmetre var også groet fast, det gør de fordi de ikke kan håndtere den effekt der afsættes i dem..

    jeg fandt nye potmetre ved ELFA.se liniære potmetre hedder de.

    basserne fik jeg renoveret ved basrep som også havde nogle af de andre endheder til at ligge, alt i alt kostede de mig 1800kr at renovere så de var fuldt spilbare igen, og så malede jeg dem halvmat sorte, grundet at "fineren" var ødelagt

    solgte dem for 3000kr og havde det sjovt imens

    men en FED højttaler der kan spille ORDENTLIGT op til fest


  • #3   14. aug 2014 T C. Mange tak! Jeg prøver at bytte om på dem, når jeg har fået sat nye bas ophæng på.. Ved du hvilken sikring de bruger? I tilfælde af, der skulle ske noget..

    Ronnie, Det er en super fed højtaler! Jeg har en forholds vis lille forstærker, så jeg har ikke rigtig spillet op for dem endnu smiley

    Og til jer alle, kan i andbefale en forstærker? Gerne en lidt billig en.. smiley


  • #4   14. aug 2014 Du spiller vel ikke alt for meget med de ophæng der smiley

  • #5   14. aug 2014 Whazz: Haha nej nej! smiley Det var før jeg pillede ved ophængende smiley

  • #6   14. aug 2014 hvilken forstærker bruger du ? er du sikker på diskanten ikke forvrænger og ik skrætter der nemlig stor forskel kan være svært at høre på en diskant smiley og prøv at tjekke om ledningerne sidder rigtig i de gamle modeller var der en del der havde med at modsfase diskanterne… ophænget kan du selv skiftet er slet ikke så svært jeg gjorde det fejl frit første gang og kunne næsten ik se limen var sgu selv overasket over det var så nemt smiley men pas med hvilke ophæng du køber da nogen er bløde = dem skal du holde dig fra og nogen noget stifte i det det er dem du skal holde til smiley men fede højtaler du har fået dig en lækker god højtaler med basser af bas flex der virkelig kan sparke fra sig smiley

  • #7   15. aug 2014 Jeg har en kammerat der sætter bas ophæng på.. Er ikke så god til at skifte det endnu, så jeg kigger ham lige over skuldrene smiley Jeg har en Technics su-vz220. Den smider kun 20 watt ud per channel.. Kan du andbefale en hjemmeside at købe fra? Ellers så har jeg snakket med Gubbi om at købe en ny diskant og nogle ophæng af ham smiley

  • #8   15. aug 2014 Og forresten, så er de rigtig dårligt isoleret når du åbner ind til selve kassen. Jeg ville gerne have noget andet, end det gamle stof der sidder der inde.. Er der nogen der kan anbefale hvordan jeg isolere dem bedre? Eller om det overhovedet er nødvendigt? smiley

  • #9   15. aug 2014 hvorfor ik lave dem selv og få erfaring nu hvor du har ham til rådighed ? smiley er da fint vis dig og gubby kan finde ud af noget smiley

    20watt er jo heller ingen ting i forhold til hvad de højtalere kan æde og de har en god appetit smiley

    http://www.simplyspeakers.com



  • #11   16. aug 2014 du skal ikke bruge en masse krudt på at putte mere dæmpemateriale i dem, det har ikke megen effekt

  • #12   16. aug 2014 Tak for de mange råd! smiley Jeg får snart skiftet bas ophæng på dem. Så finder jeg ud af resten med dem. Det er fedt i er aktive, og gider hjælpe!

Kommentér på:
Cerwin Vega nørd søges! D-9

Annonce