{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.925 visninger | Oprettet:

HELP A NOOB: Valg af forstærker til Dali Concept 8 på SU. {{forumTopicSubject}}

Jeg har 2 Dali Concept 8 højtalere jeg tænker at beholde. Og så har jeg en gammel forstærker:
Technics SU-VX700
Kom ud i 1991 kan jeg se. http://www.hifiengine.com/manual_library/technics/su-vx700.shtml

Jeg er ikke en særlig stor hifi nørd. (Jeg er nok typen der kunne have købt et par Cerwin-Vega højtalere og aldrig tænkt de manglede noget i lydbilledet. Jeg kan heller ikke høre forskel på et in ear headset til 400 kr. og et til 1600 kr.)

Jeg synes jeg mangler lidt pondus i højtalerne. Jeg ved som sagt ikke meget om det. Men jeg går ud fra det er forstærkeren der halter og ikke højtalerne.?
Højtalerne stå i en lejlighed, i et rum på 17 kvm. Så går ud fra højtalerne er store nok. (Jeg ved godt disse højtalere ikke er kendt for at have den fineste lyd. Men det betyder som sagt ikke det største for mig.

Skal jeg købe en for forstærker, effektforstærker eller bare en ny forstærker?

Mit budget er begrænset så hælder rigtigt meget til at gøre en god handel herinde eller på DBA.

Mit budget kunne være 1000 til aller aller max 4000.

Jeg spørger bla. jer pga. det virker som om man ikke bare kan kigge blindt på Watt effekterne på forstærkerne. Da der findes "NAD Watt" og jeg skal komme efter dig. Altså man ikke helt kan regne med Watt specifikationerne ift. hvilken lyd man får.

På forhånd, tusind tak! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Wc afløb 500 kr.
  • Fastmontere opvaskemaskine 900 kr.
  • Opvaskemaskine lækker vand 1.378 kr.
  • Klippe hæk 1.000 kr.
  • Fjernelse af køkkenskab 1.200 kr.
  • Montage af vægophængt toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HELP A NOOB: Valg af forstærker til Dali Concept 8 på SU.
  • #2   18. okt 2015 Der står sørme på Dali's hjemmeside:
    "CONCEPT 8 is a 6 Ohm speaker, well suited for amplifiers between 40 and 160 "
    Kan måske hjælpe lidt

(Hehe har nu googlet mig frem til jeg i hvert fald nok ikke får mere knald på højtalerne af at købe en forforstærker.. smiley )

• #3   18. okt 2015 En forforstærker styre kun en effektforstærker.
    Ingen effekt ud af den.

Du skal have en integreret forstærker, som du også har nu.

Fandt lige denne på dba.

profilbillede
  • #4   18. okt 2015 Den bør kunne få højtalerene til at rumstere lidt

• #5   18. okt 2015 Men den Technics forstærker du har, skulle da også være en udmærket forstærker.
    Nu har jeg ikke selv hørt dali concept serien. Men kan det være at du ikke har sat plus og minus rigtigt. Imellem forstærker og højtaler? Ellers hvis det bare er bas du mangler, så kan du jo skrue op for bassen eller bruge loudness funktionen.

• #6   18. okt 2015 Dennis:
    Jamen altså den spiller da sådan set også udmærket.
    Jeg har bare fået den gratis og tænker at hvis den er fra 1991. Så ville jeg ikke have noget imod at bruge nogle penge på en opgradering smiley

• #7   19. okt 2015 en god 50 watt burde være nok dog ikke alt for lys lyd. Det ikke watt der er vigtige men kvaliteten af forstærkeren, måske noget rotel eller nad 325 eller en ældre stor forstærker fra pioneer sony (es)

• Der Hersscher
    Der Hersscher Tilmeldt:
    okt 2010

Følger: 1 Svar: 15
    #9   23. okt 2015 Jeg har 2 Rotel effekter på 360 watt i 8 ohm hver, brokoblet. Og en matchende Rotel forforstærker dertil. Modelnumre er rb-980bx og rc-980bx
    Det har ikke 350 forskellige features, men derimod rigtig god lyd og nemt at bruge.
    Det burde være rigeligt til at få fyret op i de dali'er smiley
    Send en PB hvis du kunne være interesseret. Prisen er inden for dit budget smiley
    Vh Morten

Kommentér på:
HELP A NOOB: Valg af forstærker til Dali Concept 8 på SU.

Annonce