{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.467 visninger | Oprettet:

Beolab 3500 som center {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg vil lige forhøre mig herinde inden jeg skiller min beolab ad, for at lave min egen løsning gennem printet i højtaleren.

Mit problem er at jeg vil benytte min beolab 3500 højtaler som center højtaler i mit setup.

Jeg har efterhånden prøvet alt for at få dette til at virke.

Jeg har forsøgt mig med et af de trigger kabler som av-cables sælger som skulle kunne aktivere højtaleren samt sende lydsignaler til højtaleren.

http://www.av-connection.dk/?PGr=1760

Dette fungerer ikke helt som jeg havde tænkt mig jeg kan ikke få højtaleren til at tænde af sig selv og automatisk spille lyden som jeg sender ind i den.

Jeg er så nu ved at forsøge mig med at køre signalerne gennem en beolink converter 1611 hvor jeg så vil køre signalet ud derfra igennem ML stikket og så håbe på at dette kan lade sig gøre.

Er der nogle herinde som er lidt b&o erfarende som har en løsning til dette problem.

Hvis dette med master link tilslutningen ikke fungerer vil jeg til at forsøge mig med at koble mig direkte på højtalerens aktive forstærker og så køre uden om alt elektronikken der styrer displayet deri og sådan.

Skal lige siges at jeg kan kan få lyd igennem højtaleren ved at trykke menu - 0 - 4 - go, for så aktiverer jeg MCL indgangen deri men dette er kun indtil jeg rører ved fjernbetjeningen igen hvorved dette så stopper igen. Da dette åbenbart kun er en test funktion efter hvad jeg har kunnet finde ud af.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med køleskab 1.125 kr.
  • Hjælp til opsætning af TV på væg 500 kr.
  • 2 stk grille - en Weber kul grill med bord og en CharBroil gas grill med 6 tændere 700 kr.
  • Elektrikker 500 kr.
  • Installation af opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Køleskab køler ikke 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Beolab 3500 som center
  • #2   24. jan 2014 Prøv at kontakt Peter pan på hifi4all....

• #3   24. jan 2014 Lyden kommer fra preout udgangen i min forstærker ( ikke B&O ) Hvor der også bliver sendt et 12 V trigger signal ud som burde kunne tænde forstærkeren der er indbygget i beolaben..

har her til aften lånt mig et masterlink kabel, så det bliver som det første imorgen tidligt koblet mellem 1611 converteren og så håber jeg på at det kan hjælpe på det..

Vil lige prøve at høre peter pan, eller må jeg koble mig direkte på forstærker printene i beolaben og så lave den til en udelukkende center højtaler..

• #5   25. jan 2014 Så er problemet løst så godt som det kan lade sige gøre. først en totalt adskillelse af højtaleren for at se hvordan den er skruet sammen med print osv. dog uden videre held her.

Nu kører det igennem aux porten i beolink converteren og så med masterlink kabel hen til beolab 3500'ern. Nogle lange nætter blev det til, men nu lykkedes det i hvert fald.

Dog skal jeg selv tænde for højtaleren men det må jeg kunne programmere mig ud af.

Jeg takker for hjælpen herinde.

• Christian R
    Christian R Tilmeldt:
    dec 2017

Følger: 1 Svar: 1
    #6   17. dec 2017 Hej. Jeg står i nøjagtig samme problem. Hvordan får du tændt højtaleren manuelt?
    Den vil kun start på CD knappen, hvorefter den slukker meget hurtigt da den ikke sender signal. Jeg brugte først en ældre 1611 model og senere købt en nyere version, da dette blev foreslået.
    Det vil være til meget stor hjælp hvis du har løsningen. Tak. Vh Chr

• #7   24. okt 2018 For en god ordens skyld -
    BeoLab 3500 er en link-rums højttaler som for at fungere rigtigt
    skal modtage audio signaler fra et BeoSystem i hovedrummet,
    og være tilsluttet via et MasterLink kabel .

Mvh. Peter Pan

• #8   24. okt 2018 Se billedet på nettet.
    https://forum.recordere.dk/uploads/3088/Beskrivelse.jpg

Men som center højttaler vil BeoLab 7 -1/2/6 være langt bedre.
    Bare husk den ikke har LINE IN, så den skal have max 5 Volt trigger
    strøm. Plus på pin 4 og minus på pin 7, i det 8 polet DIN stik.

Kommentér på:
Beolab 3500 som center

Annonce