{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.112 visninger | Oprettet:

SA Saxo 1(8) vs Zensor 1 {{forumTopicSubject}}

Jeg har igennem lidt tid forsøgt at finde brugt 4 stk Zensor 1 samt center til et kompakt hjemme bio system, men det er endnu ikke lykkedes. Imellemtiden kan man jo google sig klog:).

I den forbindelse er flere gange stødt på System Audio´s saxo ssytem, hvor jeg tænker et setup kunne være Saxo 8 i fronter. Saxo 10 som center og Saxo 1 som bagkanaler. Jeg har bare aldrig hørt dem og jeg har ikke en forhandler her i miles omkreds.

Så jeg vil høre hvad i har af erfaringer med de 2 systemer.

De skal erstatte et sæt Harman Kardon HKTS 60, hvor jeg dog har udskiftet subwooferen med en B&W asw610, som også skal bruges til det kommende sæt.
Desværre er B&W generelt for store til jeg kan have dem, foruden deres M1 serie, som jeg ellers havde sat min lidt til inden jeg fik hørt dem.
Jeg ved ikke om det var lokalet eller hvad det var men jeg syntes de var ok lige i skud linien, men afveg man bare lidt derfra så ændrede de lyd markant, til de dårligere.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Ophængning af 3 billeder og et spejl 1.500 kr.
  • Samling av sofa 500 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Afmontering af gammel vaskemaskine + montering af ny (væg-gennemføring) 1.000 kr.
  • Udskifte kuglehane 843 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  SA Saxo 1(8) vs Zensor 1
  • #1   17. dec 2013 Saxo spiller lysår bedre end Zensor. Magasinet "input" som du kan få til din æbleskrogs tablet, har lavet en højttaler test i et af deres numre, hvor saxo endda tævede "selveste" Dali Ikon 5.
    Jeg har selv været i Sønderborg og høre dem, og jeg var meget imponeret. Sælger sagde også SA havde skudt sig selv lidt i foden, da de dyrerer SA ikke sælger så godt efter Saxo serien kom på markedet.

• #2   17. dec 2013 Jeg kan næsten heller ikke læse noget kritisk på dem. Dog skriver nogle anmeldelser at brillere i fravær af bas, men med go dynamisk lyd, mens andre skriver at de yder en god bas størrelse taget i betragtning.

Derfor var zensor lidt interessant da den har store bas element. Saxo 8 har anspore fortil, som jeg tænker må hjælpe lidt på det ift Saxo 1.

Jeg skal nemlig have lidt mere bas på fronterne da je har Sub bagved og det er for langt ift den skal hjælpe mine satelitter

• #3   17. dec 2013 Ja det var så gulvmodellen Saxo 30 jeg lyttede til. Jeg var helt overbevist om der var en subwoofer der spillede med, men det var der ikke smiley

Du har ikke mulighed for og køre med 2 subs? Det hjælper så ufatteligt meget med integrationen af subs i lydbilledet.

• #4   17. dec 2013 Njae.. Jeg havde 2 subs førhen, men har efterfølgende købt et svinedyrt tv-møbel, hvor jeg før havde min subwoofer i. Men for mere opbevaring har jeg sat sub ned bagved ok trækker jeg min sweetspot lidt længere bagud hænger det osm fint nok sammen.. Meeeeen vil gerne have nogle højttalere der giver det lidt mere bas. Tror ikke min H/K går ret langt ned nemlig:)...
    Så for at svare så syntes jeg ikke jeg har pladsen til en sub foran, så det skal være fronterne der levere lidt mere:)
    Har desværre heller ikke pladsen til Saxo 30 ellers havde jeg kastet mig ud i dem:)

• #5   2. feb 2014 Jeg vil lige påpege at det er til film.

Andre der har bud på en sammenligning på de 2 her?

Kommentér på:
SA Saxo 1(8) vs Zensor 1

Annonce