{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  cerwin vega V15F vs cerwin vega E315??
  • #1   14. nov 2013 Udentvivl E315. Hvis det er de 2 modeller du har at vælge imellem!

  • #2   14. nov 2013 kun dine øre kan fortælle hvad der lyder bedst smiley e serien er okay det spiller ret godt dog synes jeg at både e312 og e315 mangler noget kick i bassen i forhold til deres andre modeller men er er uden tivl en okay serie.. vf serien har desværre den syge at inten mellemtonen eller diskanten har det med at brænde af og kan ik købe nogen af de enheder mere og det nok det omdømme den serie er mest kendt for men et nu en okay serie så længe de er 100% jeg købte for noget tid siden et par v10f et til en ven og de gør det ret godt og godt levere et ret godt lydtryk set fra deres størrelse.. så vis du kan finde nogen fra vf serien så sørg for de 100% iorden og ik gi for dem så kan du gøre et ganske fornuftigt køb vis du bare tager de forholds regler smiley

  • #3   14. nov 2013 er dc15 et bedre valg end de 2 andre nævnte modeller??

  • #4   14. nov 2013 Det synes jeg helt bestemt ja

  • #5   15. nov 2013 V15f eller generelt vf serien er en større fiasko fra cv, hvis du bruger lidt tid på at kigge rundt på dba, g&g og ser hvad flere af dem har til fælles så står der ofte noget med enten defekt diskant eller mellemtone for ikke at sige at somme tider ser man begge dele.

    Om det er enhederne selv eller delefilteret der er skyld i at folk let brænder enhederne af i dem ved jeg ikke men fejl er der på dem smiley


  • #6   15. nov 2013 vf sereien har desværre sine skavanker men tager man sine forholds regler og sikre sig de er 100% i orden og prisen er den rigtige kan man uden tivl gøre et køb godt desværre er der bare mange af de der sælger dem der tror de er det rene guld smiley nu købte jeg et par v10f til en ven og de gør det sgu ret godt blev selv ret overasket over dem smiley vis man skulle tag noget fra dc serien så gå efter et par dc12 det er den bedste model fra den serien der mest behaglig at høre på det er bare blot min menning smiley

  • #7   15. nov 2013 Michael, købte også et sæt v10f til en kammerat og den ene diskant virker ikke mere selvom han yderst sjældent hører højt musik så i sidste ende vil jeg ikke anbefale dem smiley

    Vi har alle hver vores mening og jeg er mest tilhænger af dc10 og dc12 smiley


  • #8   15. nov 2013 ja man kan være uheldig.. dc10 skule os gøre det ret god smiley

  • #9   15. nov 2013 V-f serien er en CV discount serie, om man kan lide lyden fra dem, er jo en smagssag.

    Et billede af mellemtone enheden fra DC & V-f serien ;


    profilbillede
  • #10   15. nov 2013 kent er godt klar vf serien ik er den bedste serie sagde os blot vis man kan få et par vf til et fornuftigt pris kunne det jo ik være et helt dumt køb smiley jeg gav 450kr for de v10f til en ven det får man ik meget dc for.. er ingen tivl om dc serien er bedre end vf serien men dc serien er langt fra den bedste cv serie ifølge mine øre smiley

  • #11   15. nov 2013 Michael, det skulle heller ikke opfattes, som et angreb på din mening, 450,- for et par V10f i øvrigt en fin pris.

    Personligt synes jeg DC serien, er den bedste fra CV, særligt fordi der ikke er en decideret dårlig model i serien. Hvis jeg skulle vælge, den bedste CV højttaler nogensinde, ift nyprisen, ville jeg sige DC10, i meget tæt kapløb med VS15.

    Til Thomas j - af de to modeller du spørger om, ville jeg vælge E315 Men kunne du finde et par VS15 til samme pris, ville det være endnu bedre.



  • #12   15. nov 2013 kent jeg ser aldrig noget fra dig som et angreb ser dig som en der kan finde ud af komme med gode argomenter og og føre en fornuftig debat smiley er svært at sige hvilken serie der en den bedste de fleste serier har lavet et par gode modeller men dc serien er desværre et flop ifølge mine øre. er så mange andre modeller der gør det meget bedre smiley

  • #13   16. nov 2013 Kent, hvad syntes du om dc8?
    I mine øre syntes jeg at det er den værst spillende 8" model cv byggede dengang hvor at-8, vs-8 og specielt re-20 var bedre spillende.

    Lige ud over dc8 så ja kan jeg give dig ret i at det er en af de få serier hvor lyden ikke bliver ringere ved at gå ned i model som eks. vs serien.


  • #14   16. nov 2013 Rene, af de små modeller vi hørte hos Daniel, var DC8 den der klarede sig dårligst. Men der blev spillet højt og DC8 er (hvis jeg husker rigtig), den fysisk mindste højttaler vi hørte, det kan forklare hvorfor lydbilledet rodede i DC8 - de lød pressede. Det er den eneste gang jeg har hørt DC8, så jeg har ikke nok erfaring med modellen, til rigtigt at vurdere den.

    Forudsætningerne var heller ikke de bedste - som nævnt, der blev spillet for højt for de små kasser + relativt bart rum / youtube / bærbar koblet direkte til en effektforstærker, ikke en optimalt.











  • #15   16. nov 2013 Kent, det kan jeg selvfølgelig give dig ret i dog kan jeg ikke huske hvilken der var fysisk mindst eller størst så på det punkt må jeg tage dig på ordet. Jeg vil dog ikke sige at det er den fysiske størrelse som havde noget med det at gøre da kabinettet jo er bygget efter enhederne og hvis man sammenligner med andre højttalere så er det i hvert fald min erfaring at størrelsen af rummet ikke har det store at sige med lyden, kun hvor meget bund de kan levere. I min mening var det nok mere indretning af rummet altså det at det var så bart og akustiken derved blev ringere i forhold til et normalt indrettet stue.

    Musikken og kvaliteten af den ligeså kan vi også hurtig blive enige om ikke var ideel men jeg sammenligner ud fra det udgangspunkt at de alle blev testet under samme forudsætninger selvom lyden i dem selvfølgelig ville være anderledes under andre forudsætninger men det samme ville gælde for de andre også smiley


  • #16   16. nov 2013 nu har jeg aldrig hørt dc8 desværre men af de modeller jeg har hørt af dc serien er dc12 klart den bedst ifølge mine øre smiley synes dc er meget over rost i forhold til der os mange andre modeller fra andre serier der klare sig meget bedre men dc er bare og bliver main stream desværre..

  • #17   16. nov 2013 Jeg skrev ikke noget om rummets størrelse, kun at det var relativ bart.

    Kabinettet har stor betydning, det (måske) mindre kabinet, kan være årsagen til oplevelsen af DC8's lydbillede kollapsede ved lydtryk, hvor de andre 8" ikke have problemer. DC8 er tydeligvis ikke istand til at spille så højt, som de andre små modeller, den lille stakkel kunne i mine øre, slet ikke håndtere lydtrykket - men det behøver ikke betyde den er dårlig.

    Nu er jeg blevet nysgerrig mht DC8, jeg må have fat i Daniel, og høre om jeg kan låne/købe et par.







  • #18   17. nov 2013 Sorry kent, det var blot mig der havde læst noget som slet ikke stod der så den del kan du bare se forbi.

    Jeg har stadig mine tvivl på at det er årsagen hvad angår kabinet størrelse. Selvfølgelig har et kabinet meget at sige men når det kommer sådan fra fabrikken så ville det da være underligt hvis ikke det er bygget efter enheden. dvs bygget til at yde bedst muligt både hvad angår volume men også lyden.

    Skulle det være noget ved kabinettet som ødelægger lyden så ligger mit bud nærmere på den frontmonteret port. Jeg vil mene at hvis du bygger 2 nye kabinetter i samme dimensioner som de originale og montere portene i bag at så vil du få mindre forstyrrelser ved højere volume.

    Selvfølgelig kan vi ikke bare sådan vide hvem der har ret med hvilket der er skyld i det så det ene bud er næsten lige så godt som det andet.

    Ja det kan jeg godt forstå dog har dc serien ikke den store interesse for mig, ikke at den er dårlig for det er et af de bedre bygget kabinetter som de nogensinde har lavet og lyden i dem er også meget god men det er bare ikke lige mig smiley


  • #19   17. nov 2013 hvad er det lige dc serien har opnået dc1515 er bygget i alt for lille kabinet dc15 kan dykke ned på 2.5omh cd90 kan dykke ned på 1.8ohm skulle ik være overaskene vis dc8 er the codebreaker for den serie.. den eneste gode model dc har lavet er dc12 det er bare blot min menning..

  • #20   17. nov 2013 michael t

    hvorfor er det at Dc1515 er bygget i et ( for lille kabinet ) de er netop bygget med hensyn til at få så meget bass output ud af højttaleren som muligt hvilken kun opnås med et lille kabinet. de har nok ikke gået så meget efter at få dem til at spille dybt.

    og hvorfor gør det en højttaler dårlig at den dykker langt ned i ohm ? den spiller jo ikke dårligere af den grund.

    så ^^


  • #21   17. nov 2013 når jeg går efter højtaler i størrelse som 1215 og dc1515 vil jeg sgu gerne ha noget der går dybt i tonen ellers ryger en del af konceptet for migdet er bare min mening.. med ohm dgør da en højtaler dårligt i hifi forbrug nu laver den spiller nu mere ustabilt blir wattne det er da ren logik..jo tættere impedansen når nul jo mindre modstand.
    nul svarer til en kortslutning. vis jeg husker rigtigt..


  • #22   17. nov 2013 ja det er din mening. og en kan jeg ikke lave om. men at sige de har lavet kabinettet for lille passer jo ingen steder de er bygget sådan fordi de ville ha så maget bass output fra bassen som muligt.

    så er de jo bygget i den helt rigtige størrelse (; at du ikke kan lyde lyden gør ikke højttaleren forkert lavet (;

    mht ohm, så kan watt ikke blive ustabile. 1 watt er altså 1 watt..
    en forstærker kan bliv ustabil vis man køre for langt ned i ohm.

    vi kan også sige at en bil der køre 5 km per L den køre dårligere end en der køre 20 km per L.. de behøver den da ikke ? den er bare det dyrre i drift. det samme er Dc da den kræver mere smiley

    mvh ^^


  • #23   17. nov 2013 jamen dc1515 er sikkert fint nok for dem ik har mere forstand på lyd og på en højtaler opbygning.. j 1watt er ik en watt det afhænger af ohmne har du 1 watt det køre på 1ohm og 1 watt der køre på 16 vil den sidste den mere ustabil da den er tætter på 0..

  • #24   17. nov 2013 Mere forstand på højttalere ?
    Undskyld men hvad er det lige du prøver på at sige ?

    Dc1515 er bygget til at spille røv højt.
    Det kan den netop med lille kabinet for maximalt udbytte af enhederne. Jo mere bass output du for af en enhed jo mere tager du af dybden.

    Du kan skuda ikke bare sige folk der godt kan lide det ikke har forstand på højttalere.

    Det er da det rene lort at lukke ud.


  • #25   17. nov 2013 Og ang det med watt og ohm så er det stadig ikke wattne der bliver ustabile.

    Det er selve forstærkeren. Jo lavere du hår i ohm jo mindre modstand for forstærkeren dvs den smider flere watt ud. Vis du så går for langt en i ohm og smider for mange watt så brænder forstærkeren bare sammen. Da den ikke er bygget til det.

    Har intet med ustabile watt at gøre.


  • #26   17. nov 2013 Det handler ikke om forstand på, men om hvilke præference den enkelte har - det tror jeg nu osse michael er enig i.




  • #27   17. nov 2013 Gubby-rep, watt'ene er hvad der kommer ud af forstærkeren og når forstærkeren bliver ustabilt så bliver din output det altså også. Se evt klip på youtube hvor de tester hvor mange watt en tilfældig forstærker laver og når den f.eks yder max watt så er den også ustabil pga du hiver mere ud af den end hvad den kan klare i længden og det giver en grim kurve på et Oscilloskop som er vorvrængning/ustabillitet.

    http://www.youtube.com/watch?v=BCJ0HPGxvHY

    Hvis du ser på specs på mange forstærkere så ser du ofte også at forstærkerens forvrængnings faktor stiger når du går fra 8 til 4 ohm og det tal stiger jo længere ned du kommer ned i ohm. Grænsen for hvor meget forvrængning man godkender er 1%.

    Her kan du evt se et klip med en som tester output på en dr. fing forstærker og når du kigger på hans oscilloskop og ligger mærke til at den kortvarig ikke har en liniær kurve ( altså at toppen og bunden af linjen ikke følges i en lige stor bue mere) så er det der at den begynder at forvrænge( går fra rms watt til max watt).


  • #28   17. nov 2013 Wattne bliver ikke ustabile.

    Vis forstærkeren når sit punkt hvor den er ved at bukke under så forvrænger den bare.
    jeg har selv oplevet 3 effektblokke der døde pga for lav ohm. Der var intet der lød forvrænget eller dårligt på noget tidspunkt så de watt højttalerne/enhederne fik var på inden måde forvrænget/dårligt

    Den brænder kort sagt bare af og lyden forsvinder.

    Det eneste tidspunkt outputtet bliver dårligt er vis du spiller så højt at forstærkeren prøver at spille højere end den kan.


    Kan tage en eksempel

    2 højttalere på 8 ohm med forstærker A spiller fint

    2 højttalere magen til de første bare 4 ohm på samme forstærker.

    Så skulle de watt den smider ud være ustabile. Øh nej ?? Forstærkeren arbejder bare mere og slf vis du spiller højt vil det sikkert lyde dårligere men Wattne er ikke ustabile ( outputtet kan bare være forvrænget ) men kun fordi de spiller højere end den har godt af.


  • #29   18. nov 2013 Hvis du evt ser her http://shop.emotiva.com/collections/amplifiers/products/xpa-2-gen-2
    så kan du se at forvrængingen er større i 4 ohm end 8 ohm og her er forstærkeren stadig STABIL i 4 ohm.

    Jo højere ohm enheden eller højtalerne er på, jo højere er dæmpningsfaktoren og jo bedre kontrol har du over membranen på den bekostning at forstærkeren skal være større for at yde de samme watt i forhold til ved 4 ohm.

    Så hvis du kører en forstærkere ned i lavere ohm end hvad den er bygget til så bliver den ustabil ( ikke for sjovt når de oplyser at den er stabil i f.eks 4-16 ohm).

    Som du kan læse her så står der "Generally speaking, wiring two or more speakers in parallel (all the positive terminals connected together and all the negative terminals connected together) decreases the ohms at the amplifier output. This can increase the output of the amplifier, but can also cause the amplifier to run too hot and cause audio distortion. Wiring two or more speakers in series (wired in on big loop) increases the ohms at the output of the amplifier. While this configuration may decrease the overall power output of the amplifier, it also tends to be more stable and produces a cleaner, distortion free audio output."

    Dette er fundet på http://www.ebay.com/gds/What-are-Ohms-and-Amps-/10000000177630840/g.html
    Og er ikke det eneste sted at du kan læse om det så faktum er at lavere ohm= mere varme, mere ustabilitet ( medminndre du holder dig inde for grænsen) og forvrængning så dit output til enheden er altså også ustabilt da du får en grim og forvrænget sinuskurve.
    Højere ohm= mindre varme, mindre forvrængning og mere stabillitet.

    Forvrængning er netop når en forstærker( der kan selvfølgelig også være forvrængning andre steder men nu er det ikke dem vi er inde på) ikke er stabil mere da dens evne til at holde kontrol over enheden/højttaleren er opbrugt ( ved ikke helt hvad jeg skal kalde det for at det lyder korrekt).


  • #30   18. nov 2013 Gider slet ikke læse alt det der. Uanset hvad du siger så kan WATT ikke blive ustabile.

    Jeg er udemærket godt klar over en forstærker kan. Prøv at læs det jeg skriver.


  • #31   18. nov 2013 Spændende inlæg :-)!!!!!

  • #32   18. nov 2013 De watt som kommer ud til højttaleren består af ampere og volt, og da det er ac volt og ikke dc så skal der yderligere en frekvens til.

    Frekvensen er den som bliver ødelagt under overbelastning og skaber forvrængning.

    På youtube ligger dette klip: https://www.youtube.com/watch?v=AluzYeoHU6Y

    En 10hz tone og der er en som har analyseret lyden i klippet og fundet ud af at frekvensen er i stykker hvilket også giver forvrængning samt ustabillitet pga en ustabil frekvens.

    På billedet herunder kan du se frekvensen i 1 sekund og se hvordan kurven er ødelagt.


    profilbillede
  • #33   18. nov 2013 Her kan du se hvordan kurven skulle have set ud:

    Hvis ikke det har givet mening for dig endnu og du stadig holder fast i din mening jamen så fred være med det for nu gider jeg faktisk ikke bruge mere tid på det her.

    I'M OUT


    profilbillede
  • #34   18. nov 2013 Watt kan ikke blive ikke ustabile ^^

  • #35   18. nov 2013 Watt kan godt blive ustabile .

  • #36   18. nov 2013 Hvis nu du læste det rene skrev og så de billeder han lagde op ville du jo kunne se at han har flere beviser på at de kan blive ustabile smiley

  • #37   18. nov 2013 Watt bliver ikke ustabile ^^

    I bliver nød til at finde på noget andet at kalde det for ustabile bliver de ikke ^^


  • #38   20. nov 2013 Til information endte jeg med at købe et sæt A504R og et sæt clsc-12 til en yderst fornuftig pris, og har ikke fortrudt et sekund

  • #39   20. nov 2013 er sgu godt at høre du er glad for handlen min ven smiley du fik det os en del for pengene smiley

  • #41   24. nov 2013 kan du spille den uden at dine ører siger stop, skal du gå til ørelæge

  • #43   25. nov 2013 den bedste sang der lavet smiley

  • Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #44   18. dec 2020 Altid DC serien

Kommentér på:
cerwin vega V15F vs cerwin vega E315??

Annonce