{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
969 visninger | Oprettet:

SVS PB12-NSD????? {{forumTopicSubject}}

Nogen der har erfaring med dette dyr, altså jeg ELSKER bass....
Jeg har pt. en cerwin vega clsc 15s. og den kan sq arbejde godt efter MIN mening. Men hvordan med sådan en svs pb12-nsd i forhold til Cw. Har ikke mulighed for at høre inden jeg evt bestiller en svs. men får jeg den samme mængde bas, mere eller måske mindre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SVS PB12-NSD?????
  • Jonhard H
    Jonhard H Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Svar: 6
    #1   10. nov 2013 Nu har jeg også haft begge de subs som du nævner, og må sige at Svs er noget mere placerings vanskelig. Min CW stod i et hjørne bag sofaen og fyldte hele rummet med lyd, hvor jeg nok må være ærlig og sige at svs´en var jeg tildels skuffet over.
    jeg siger ikke cw er bedre end svs for det er løgn, jeg er nok bare meget uheldig med mine placerings muligheder.


  • #3   10. nov 2013 Okay, så vega er."vildere"? Og det er fordi den vaga jeg har nu, der er automatisk standby i forstærkeren stået af, og man skifter ikke dele i sådan en ifølge værkstedet og en ny forstærker til den koster 1800. Så overvejede sådan en svs, men laver hellere vegaen hvis man bliver skuffet over den svs

  • #4   10. nov 2013 Har en kammerat der gik fra en billig 15" eltax, til en highend 12" Pioneer. Han blev også skuffet. Nogle mennesker foretrækker bare lyden fra en 15".

  • Jonhard H
    Jonhard H Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Svar: 6
    #5   10. nov 2013 Der er jo mange meninger om subwoofer, det kommer an på hvad man forventer. Mange roser svs til skyerne, og det er også en god sub. men min erfaring med den er ikke god.
    det bedste du kan gøre er at høre svs´en. det er dumt at smide så mange penge efter noget man ikke bliver helt tilfreds med.


  • #6   10. nov 2013 helt sikkert, ville også gerne høre den, men kan ikke komme til Sønderborg, så et evt køb bliver uden at høre den først

  • YOYO
    YOYO Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 AV-enheder: 2 Svar: 60
    #7   10. nov 2013 Der er åben og lukkede modeller. Jeg gik fra xls15 til svs sb12 nsd det er den lukkede model. Jeg har aldrig fortrudt det mindste. Alt hvad Vega kan leverer er høj lyd og bass, som er perfekt til fest og glade dage smiley hvis det er det den skal bruges til så er Vega vejen frem. Til en bio buldrer den alt for meget og er mega upræcis. Den går heller ikke særlig dybt som man gerne vil have til film. Hvor derimod gør svs det utrolig godt! Jeg ville heller aldrig bruge subwoofer til musik ! Heller et par store gulv højtalere til det.

    Svs pb12 nsd er lidt vildere og dybere end den lukkede model som jeg har. Slår Vega 100 gange til film. Musik kan det godt være lidt 50-50. Kommer an på hvad man bedst kan li 12" eller 15". Hver sin lyd.


  • #8   10. nov 2013 det er rigtigt, altså har bare nogle H/K satelliter. Subben skal bruges til film, men i den grad også musik, da de små surround højttalere ikke er noget som helst værd uden en woofer på

  • YOYO
    YOYO Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 AV-enheder: 2 Svar: 60
    #9   10. nov 2013 Så er der vil også grænser for hvor meget bassen kan skrues op? Skal da følges ad smiley

  • Lasse W
    Lasse W Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 23
    #10   10. nov 2013 jeg har en svs pb12-nsd i mit setup og jeg er vanvittig glad for min. Har ikke hørt cv'en.

    Den har været meget placerings venlig i min stue (selvom den er lidt stor, siger konen) subben altså...

    Den levere rigeligt med output uden at tabe pusten og jeg oplever ikke portstøj som jeg har gjort i andre modeller. Jeg har heller ikke haft problemer med at integrere den sammen med mine focal 826v og den forsvinder stortset i lydbilledet.
    (muligvis fordi mine gulv højtalere går rimelig dybt nok)

    Hos mig er pb12'ern kommet for at blive. Den kan for hele stuen til at vibrere samtidig med at den lyder godt. Den går dælme dybt af en 12"er.

    Den primær funktion herhjemme var til hjemmebio, men den er nu også blevet en fast del af musikken hvor den i mine ører gør det fremragende. Den er med til at lægge lidt ekstra dyb bund uden at gøre et stort væsen ud af sig.


    Indtil videre hands down den bedste sub jeg har haft inden for dørene.
    Og så især til prisen!
    Som Ole vilde sige: I love it!



  • YOYO
    YOYO Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 AV-enheder: 2 Svar: 60
    #11   10. nov 2013 Ja den er super fed. Jeg har lige bestilt en mere lukked model smiley

  • #12   10. nov 2013 fedt med mange forskellige inputs.... Uha er bare i tvivl:-) Og så er de jo ikke gratis

  • #13   10. nov 2013 Hvis du har plads nok kan du også overveje et par stykker af dem her:

    http://www.xtz.se/en/products/subwoofers/99w12-18-ice-high-glossy

    Når du har 2 bliver de altid nemmere og integrere i lydbilledet. Og du får en mere ensartet bas i hele rummet.


  • #14   10. nov 2013 det er desværre lige en begrænsning.... smiley Den hedder penge. he he

  • #15   11. nov 2013 jonhard h - grunden til din SVS nok var sværere at placere er sikkert fordi den går dybere og du har resonans i de dybere frekvenser. Det svarer lidt til at sige en diskant er meget nemmere at placere smiley

    Dovendyret - Hvis du vil have DYB bass så er SVS helt klart et godt køb.


  • #16   11. nov 2013 vil gerne have dyb bas, men også gerne noget vildt... igen, lidt Svs. PB12-nsd vs. Cv clsc 15s agtig

  • #17   11. nov 2013 Tager nok den svs hjem, og kan jeg ikke lide den, så ryger den sq bare videre

  • Jonhard H
    Jonhard H Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Svar: 6
    #18   11. nov 2013 Lars k : ja der var i hvertfald et eller andet, som gjord den ikke lød godt hos mig. jeg solgte den til en bekendt, hvor den spiller sindsyg godt, ( PISSE IRRETERENDE ) haha smiley smiley

  • Jonhard H
    Jonhard H Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Svar: 6
    #19   11. nov 2013 Vil lige sige, pas på med at prøve to subs, det er total VANEDANNENDE smiley

  • #20   11. nov 2013 he he.

  • Lasse W
    Lasse W Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 23
    #21   11. nov 2013 Jeg er af den overbevisning, at hvis du bliver skuffet over lyden i PB12'ern eller syntes du mangler bas/output. Så er du vant til noget vanvittigt lækkert grej, har en kæmpe stue eller også har du problemer med hørelsen.

    Selvom den faktisk spiller imponerende lige ud af kassen den kommer i (og den er altså STOR) Så brug nu tiden det tager at få den placeret den rigtigt og få "tunet" den rigtigt ind!

    Min skruet op på omkring halv styrke, måske lidt over og den ryster huset rigeligt ved film. Og lige netop ved film kommer den så absolut til sin ret!

    Og bryder du dig ikke om den, så skriv til mig. Kunne være jeg skulle prøve med 2 af dem af dag. ( note to self, husk blomster til konen )


  • #22   11. nov 2013 he he , ja nu er den i hvert fald bestilt, regner med den lander onsdag

  • #23   11. nov 2013 Nu prøver vi den. glæder mig til den ankommer

  • YOYO
    YOYO Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 AV-enheder: 2 Svar: 60
    #24   11. nov 2013 Jeg har lige fået min nr 2 ind af døren smiley kan først prøve dem af i morgen smiley

  • #25   11. nov 2013 he he. synes at dem der skriver om disse svs pb12, de gerne vil have 2, er det så fordi at 1 ikke er tilstrækkelig???

  • YOYO
    YOYO Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 AV-enheder: 2 Svar: 60
    #26   11. nov 2013 Som jeg skrev tidligere så er jeg ejer af dem som har lukket konstruktion. Den du har bestilt er med port altså en åben sub. Den kan klare større rum. Men jo flere sub jo bedre. Det er ihvertfald min erfaring.

  • YOYO
    YOYO Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 AV-enheder: 2 Svar: 60
    #27   11. nov 2013 Bare med en af dem hopper hele hytten og nå den går helt dybt er der helt stille og tingene ryster smiley

  • #28   11. nov 2013 Årh, havde jeg ikke lige husket at du havde skrevet tidligere.... Men hvorfor lukket? Jeg kan personligt godt lide refleks.

  • YOYO
    YOYO Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 AV-enheder: 2 Svar: 60
    #29   11. nov 2013 Det er hvad man er til smiley fordi de er mere præcise.

  • #30   11. nov 2013 ja okay.... det kan jeg ikke udtale mig om, men en med port, kan man ikke bare lukke den hvis man synes

  • YOYO
    YOYO Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 AV-enheder: 2 Svar: 60
    #31   11. nov 2013 Nej for guds skyld nej. Den er udregnet med den port. Det er ligesom de folk herinde som bare tror de kan smide en bass i en kasse.

  • #32   11. nov 2013 Nej nej, har dog heller aldrig forsøgt at stoppe et refleksrør, og kunne aldrig finde på det.... Ja du har ganske ret, mange tror at man bare kan købe sig en vild bas, og så bare smide den ned i en kasse man lige klasker sammen på et kvarter. Nej der skal sq regnes, både kass, delefilter osv......

    Men nu glæder jeg mig bare til den ankommer.... HE HE HE


  • Lasse W
    Lasse W Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 23
    #33   11. nov 2013 Grunden til at folk overvejer 2, er at vi alle lider af den samme sygdom.
    Mere vil ha mere.
    Den latinske betegnelse er vist nok "BASS LUDER!"

    Og hvis vi nu ikke var helt tilfreds med den ene vi har hjemme, hvorfor i alverden så bruge surt tjente penge på en til?


  • YOYO
    YOYO Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 AV-enheder: 2 Svar: 60
    #34   11. nov 2013 Nej 2 sub skal ikke arbejde lige så meget som en. De spillere dybere bedre og du har nemmer ved og integrere flere subwoofere end en i dit lydbillede. Så du får en bedre oplevelse.

  • YOYO
    YOYO Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 AV-enheder: 2 Svar: 60
    #35   11. nov 2013 En sub skal fornemmes ikke overtage dit lydbillede.

  • Lasse W
    Lasse W Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 23
    #36   11. nov 2013 Nu ligger mine tanker mere på hjemmebio'en når vi snakker subwoofer smiley
    Og der skal den dælme ikke bare fornemmes!

    Giver dig absolut ret i henhold til musik


  • Lasse W
    Lasse W Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 23
    #37   15. nov 2013 Må vi hører hvad du syntes om den?

  • YOYO
    YOYO Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 AV-enheder: 2 Svar: 60
    #38   15. nov 2013 Bruger kun subs til bio smiley den skal nemlig kun fornemmes så får du det fedeste resultat. Men nogen mennesker lever bare for bass.

  • #39   15. nov 2013 den er da for syg, kan kun elske denne sub, så nu skal der bare spares sammen til nr. 2. For den er sq sjov

  • Lasse W
    Lasse W Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 23
    #40   16. nov 2013 Tænkte nok den skulle blive en vinder.

Kommentér på:
SVS PB12-NSD?????

Annonce