{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Diskant opgradering?
  • #1   2. aug 2013 Hvorfor vil du opgradere diskanten? Hvad bruger du til at trække dine 850er med ?? Jeg har selv 850. Og hvis det fordi du syns diskanten er skrigene og træl i lyden. Så prøv at smide minimun 2 gange 250watt rms i 8ohm i dem. Det en tung højttaler at træk. Så den kræver en effekt med masser controld.. ..Men så lyder de os super dejligt og husk endelig at bruge noget ordenlig ht kabel.. så åbner diskant og mellemtone området sig bare en helt anden oc mere behalig måde. smiley

  • #2   2. aug 2013 ja smid da bare 2*250watt i den, uden at tænke på klangen i det du sætter til at trække den...

    diskanten i 850 har bare en træls egenklang, den kan ikke fjernes, hverken med en anden forstærker, eller andet filter......

    men det er korrekt at du bør få målt filter ud og lavet nyt filter, for hvis du skal skifte enhed, så skal de være virkelig tæt på hinanden, ellers vil overgangen imellem de tilstødende enheder ikke være optimal.

    Men jo, du kan godt bare skifte, men resultatet bliver derefter


  • #3   3. aug 2013 Ronnie du kan sagtens få den såkaldte skrigene diskant væk om du vil tro på det eller ikke !! Ved at smide noget ordentlig kabel på efterfulgt af en vellydene forforstærker og en god strøm stærk effektforstærker .!!.evt rotel går godt i spænd på dem jeg bruger selv dali wave 4 polet sølvbelagt kabel. Det gode ved rotel forstærker er. De har en meget slank lyd og en god åbenhed. Hvilket er godt for 850ern...!. Det kommer også helt and på hvilket musik man høre? .Så alt i alt kommer det meget andt på hvilket amp der er spændt på og hvilke kabeler der bliver brugt og placering af højttaler n

  • #5   3. aug 2013 andreas, ja det vil måske tage det værste, men på bekostning af hvad? at resten måske bliver kedeligt og mørkt at lytte på, den diskant har en træls egenklang, det kan du ikke rette hverken i filter forstærker eller kabler, kan man ikke lidt lyden, så skift den, eller måske hele højttaleren, skal man ud og invistere i en anden forstærker for at den højttaler lyder godt, så er det måske det forkerte man har købt

  • #6   3. aug 2013 Ja, men jeg kan godt lide højttalerens power. Jeg kører med en denon avr 1707 med 5*75 watt.. Så ja det er for lidt, men en gut på 15 uden job har ikke så mange penge.. og det med diskanten, jeg finder den kedelig og træls at lytte til.. Så tænkte bare at man kunne skifte den?

  • #8   3. aug 2013 Det en fed højttaler . Men igen smag og behag hvad man er til.. jeg syns helt 100% personligt dali 850 og dali 8 og dali 18mk2 er nogen af de bedste lydene højttaler i dalis historie. .og skal lige siges. Jeg kørte med noget billgt rega højttaler kable før. Og efter jeg skiftet til sølv belagt kable og bi-waring på 850.ja så var det pluselig en helt ny højttaler at lytte på. På alle områder. Og syns rotel gør det super godt på de højttaler. (Min afaring med dem )

  • #9   3. aug 2013 Ja, jeg har også nogle klipch rf10, men jeg synes bare at de er for små.. Og jeg har kun haft et budget på 2500 til fronter..

  • #12   3. aug 2013 Jesper jeg siger ikle de er blevet fantastiske ! syns det en fed højttaler og der kom stor forskeld ved at smide noget andet kabel på. Jeg siger ikke trådstarter skal elske de højttaler. Men at han kan prøve og gi dem nok strøm da de er tunge og træk og at han kan prøve med noget ordenligt kabel. Inden han skifter diskanten. Men hhvis han har prøvet det og barr ikke kan li diskanten. Så ja så er det bare med at skifte den! smiley

  • #13   3. aug 2013 Når ja, whazz du er jo klipch mand smiley de kostede 3000 stykket så ved ikke hvor meget de skal koste?... Jeg er blevet tilbudt jamo 707i, ville det være en bedre løsning?..

  • #15   3. aug 2013 Han vil bytte med mine dali, det kunne da været en god ide. Har haft d590 og det var en meget god højttaler.

  • #17   3. aug 2013 Hehe, de jamo står til salg fra 2600-2900 smiley jamen nu kunne jeg finde ud af at svare dig;)

  • #19   4. aug 2013 jesper. I stedet for at sidde her og diskotere med dig ( som alivl ikke hjælper noget ). Så syns jeg du skal hop ud i din bil og køre her hjem. Så du selv kan høre med egne øre. Tror du det forsjov man kan købe højttaler kabel . og signal kabel. Til flere flere flere 1000kr uden det giver nogen former for forskel på dit hifigrej. .. du drømmer smiley

  • #21   4. aug 2013 Hahahahaha smiley Hvad fanden ved du om hvad jeg har ejet. Bare fordi jeg har huset fuld cv nu. Betyder det ikke det altid har været sådan. Men okay. Jeg har haft jbl ls80 og jbl l6000 jubilæum s model. Og l 100 og l 66 og flere til. Har haft bose lifestyle 48 og iv10. Og end del B&o ! Og bose 309. Dali ikon system og lidt. Pirga . Og et par Lyngdorf forstærkere. Og en helvede masse nad. Og meget meget mere. Så jo jeg har skam os afprøvet masser forskellige enheder og et hav af forskellige kabler. Så ved ikk lige hvor du vil hen med det der . For jo der er forskel. Om du vil det eller ej smiley

  • #22   4. aug 2013 Og lige til dig jesper Det har været min hobby siden jeg var lille har vel rodet .med hifi siden 8års aldern. Så vi nærmer os 15 års afaring og nej jeg sidder ikk og læser mig til alt muligt lort. Jeg prøver mig frem da det er den eneste rigtige måde. Og så kan du være ligeså klog som du har lyst. Det rager mig. Vi må jo åbenbart ha vidt fordkillige øre

  • #25   4. aug 2013 Jepser Tror du jeg sidder og fylder dig med pis tror du ik jeg har andet at give mig til?? Eller ttor du bare du ved alt om alle og alt hvad de har prøvet og haft . Ja 8 år. Men det nok lidt svært for dig at få ind i hovedet kan jeg høre. Du må ha været sent ude før du fandt noget at gå op i. Men det selvfølge ikke mit problem :)... nå jamen så må jeg ha nogle meget underlige øre for jeg kan høre forskel ;).men kam godt høre i er nogle der ikke kan og fred være med det. Så kør i bare med jeg billige kable til 59 kr for 10 meter hønsetråd

  • #28   4. aug 2013 Dali og Denon går heller ikke særligt godt i spænd sammen

  • #29   4. aug 2013 Ja ja jesper den store. Det var os planen. Heldigvis er kan jeg da se André her inden er enig i det med kabler kan høre en storforskel. Men så lagt er du nok ikk noget inden for hifi endnu smiley

  • #31   4. aug 2013 du har ret . Vi stopper her. Der kommer alivl ikke andet end negetivitet ud af det smiley

  • #33   4. aug 2013 Der slet slet slet ikke sket noget vildt. Men efter jeg fik mine rotel effekt blok hjem så de fik noget mere strøm og skiftet til det dali wave sølbelagt kabel. Blev højtalleren mere behalige at høre på især ved lav volume og ved mellemtone og diskant området skete der lidt. Men det kan selvfølgelig os være fordi jeg køre med 2 blokke på højttalern 1 der trækker bass delen og en der tager sig af den øvrer del smiley

  • #34   4. aug 2013 Wow sikke en omgang.. Kan bare ikke finde ud af hvad jeg skal have?. Massere af power og bass.. Men hvor det også lyder flot og rent til en omgang med adele..

  • #38   4. aug 2013 André s. Pas, bassen skal gerne være høj og dyb, mellem tonen varm og diskanten også.. Det vil jeg tro.. Klipch er virkeligt lækkert.. Men jeg har bare ikke så mange penge:/

Kommentér på:
Diskant opgradering?

Annonce