{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.973 visninger | Oprettet:

Lasse H
Lasse H
Tilmeldt:
27. aug 2012
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 17

Valg af Dali Højttalere? {{forumTopicSubject}}

Hej i stuerne!

Jeg skal til og skifte mine gamle højttalere ud med noget bedre.
Jeg har forelsket mig kraftigt i Dali højttalere, men er i tvivl om hvilke der passer mig og mit rum bedst!

Har fået 3 gode tilbud på lidt forskelligt "Dali kræs"

1. Dali Concept 8 højttalere. til 2500 kr.

2. 5.1 Højttalersæt Dali Concept 6 front, Dali Concept 1 bag og en Concept Center. til 3500 kr.

3. 5.1 Højttalersæt. Dali Blue 8008 front, R1000 bag og C1000 center. til 3000 kr.

Mit rum er ca. på 23 kvm. og jeg holder generealt meget af Rock og elektronisk musik. men sætter stadig pris på en vis klang i musikken. Dvs. bassen skal være der, men behøver ikke og fylde hele lydbilledet. Og så ser jeg meget film. Derfor 5.1 system.

Hvad synes i virker bedst til prisen?
Skal siges at hvis jeg køber 5.1 system er jeg nød til at udskifte min 2x100w stereo forstærker også!

Ved godt den bedste metode er og tage ud og lytte selv. Men kan ikke køre hele landet rundt for at vælge højttalere smiley



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af Dali Højttalere?
  • #1   10. dec 2012 8008 var vist udmærket. Jeg kunne selv godt lide 606 808 og 909 som er lige en bette smule ældre.


  • #2   10. dec 2012 Hvis jeg var dig ville jeg tage dali blue serien... Jeg har selv c1000, 8008 og 6006.. De spiller pisse godt.. De har god dynamik, men stadig masser af luft på toppen (det er så min mening) jeg er ikk skuffet over mine dali'er smiley

  • Lasse H
    Lasse H Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 17
    #3   11. dec 2012 Takker for svarende.

    Dali 8008 falder også mest i min smag...og min pengepung!

    Fungere de egentligt godt i stereo? Og hvad er deres peak mht. watt?
    Synes ikke jeg kan finde så meget info om dem på nettet.


  • #4   11. dec 2012 Jeg har et sæt 6006 og 2002 henholdsvis for og bag min center er blot en jamo men jeg synes det spiller super godt. Er virkelig glad for dem kan kun forestille mig 8008 må spille endnu bedre. Jeg har en aktiv sub også men efter det hele er kommet ned i stuen har jeg faktisk ikke haft brugt den, dog kunne man til tider godt bruge en lille smule ekstra når man ser film. Jeg har ca 26m2 i stuen neden under og de spiller på tværs. Jeg har købt mine have for sig de var forholdsvis billige. Hvis du bor i nærheden er du velkommen til at komme forbi og høre det. Det eneste dårlige je har at sige om blue er at de ser håbløs gammeldags ud smiley men det kan jo ændres med lidt maling eller folie smiley

  • #5   11. dec 2012 Er enig med de andre Dali blue er vejen frem eller også deres røde serie, som dog også er dyere. Hold dig væk fra de pap kasse concept. Selv dantax fra Brugsen er bedre. ??

  • Lasse H
    Lasse H Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 17
    #6   11. dec 2012 Slummerkongen: Mht. til design, så kunne jeg godt bruge noget gammeldavs' for en gangs skyld. Hele mit værelse ligner jo et postmoderne og kedeligt sort/hvid udstillings rum i Illum!

    Nogen der kan anbefale en sorroundforstærker eller receiver til at trække sådan et 5.1 system. Eller i det mindste bare hvor mange watt der kræves per kanal for at få et godt lydtryk?


  • #7   11. dec 2012 Nad, Denon, Marantz og Pioneer ville være et godt sted at starte med at kigge efter forstærkere.

  • #8   11. dec 2012 8008 og 6006 gør det rigtig godt i stereo... Jeg har en denon på 7x125 watt og en denon poa 2200 effekt i røven på mine 8008(de er bi amp'et) og så sparker de altså røv.. De kan fyr op til fester (det sys jeg ihvertfald)

  • Lasse H
    Lasse H Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 17
    #9   11. dec 2012 Lyder sgu godt mht. Forstærker!

    Monti: Kan du ikke forklare mig hvad bi amp'et betyder, har kigget på nettet efter begrebet men kan ikke finde ud af hvad faen det er?


  • #10   11. dec 2012 NAd 747 har den selv og den gør det kanon

  • #11   11. dec 2012 Hvis du driver Concepter på en T747 kan jeg godt forstå du syntes de lyder papkasse agtigt smiley Det gjorde min Lektor'ere ihvertfald på C275 som endda er væsentlig kraftigere. I det hele taget syntes jeg NAD og de nyere Dali passer elendigt sammen. Der skal noget Onkyo, Pioneer, Lyngdorf eller Rotel til. Sammen med NAD kommer bassen til og lyde meget monoton, og diskanten skinger.
    Men derfor kan det selvfølgelig godt være NAD spiller fint sammen med de ældre Dali Blue, som generelt har en meget mørkere/knap så luftig/detaljeret diskant.


  • #12   11. dec 2012 jeg har nogle 8008 og c1000 til salg samt 2 stk consept 6.

    det hele kan blive dit for 3500


  • #13   11. dec 2012 Bi-amp er hvor du smider en effektblok/blokke på og lader dem trække fx basserne, mens din reciver trækker mellemtone og diskant i højttaleren... Altså så du har 2 forstærker til trække et sæt højtaler..

    Giver det mening for dig ??


  • Lasse H
    Lasse H Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 17
    #14   11. dec 2012 Michael P: Skal lige have solgt mit gamle setup først, før jeg begynder at byde ind. Men dit tilbud er noteret i blokken! smiley


  • Lasse H
    Lasse H Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 17
    #15   11. dec 2012 Monti: Tak, det giver stor mening og hold da kæft hvor smart, hehe!

  • Lasse H
    Lasse H Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 17
    #16   11. dec 2012 Btw: Vil de sige at hvis jeg fik en surround receiver til at trække 5.1 system helt normalt. så kan jeg oveni tilslutte en stereo forstærker til f.eks. basserne i fronthøjttalerne og hente lidt ekstra power den vej, eller hvordan fungere det i praksis?

  • #17   11. dec 2012 Ja, sårn set.. Den surround reciver du vælger skal bar have pre out til front.. Så kan du slutte en effekt forstærker til med et sæt phono kable ..

  • #18   11. dec 2012 Ja, sårn set.. Den surround reciver du vælger skal bar have pre out til front.. Så kan du slutte en effekt forstærker til med et sæt phono kable .. Så trækker du 2 sæt højtaler kabler ud til højtalerne..altså Et sæt fra reciveren og et sæt fra effekt forstærkeren.. Og så skal du HUSKE at fjerne metal bøjlerne mellem terminalerne bag på højtalerne inden du slutter dem til.. Bas er 3 nederste terminaler og diskant og mellemtone er jo så de 2 øverste..

  • #19   11. dec 2012 Hov..mener at bas er de 2 nederste terminaler..

  • Lasse H
    Lasse H Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 17
    #20   12. dec 2012 Mange tak for hurtigt svar. Lyder jo bare lækkert mht. bi amp smiley

  • #21   12. dec 2012 Når man bruger 2 forskellige forstærkere til bi amp (receiver & effektblok) vil det resultere i en ubalanceret frekvens kurve da outputtet oftest ikke er 100% ens.

  • #22   12. dec 2012 Jeg havde personligt hold mig fra samtlige af de modeller du spørger til.
    Dali har lave masser af gode højttalere, men efter min mening, er der ingen af dem på din liste.

    Og så burde du måske på forhånd, finde ud af om det er stereo eller surround du søger.

    Derudover hvad er det du søger i din lyd? Nu er alle Dali højttalere jo ikke ens


  • Lasse H
    Lasse H Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 17
    #23   12. dec 2012 Danni boy: Jeg søger surround, med god bas og "ren lyd" dvs. bassen skal være der når der er brug for den, men den skal ikke fremtone i alle scenarier i film/musikken.

    Forstår du?

    Hvilke højttalere eller setup ville du så anbefale mig?


  • #24   12. dec 2012 Et par dali 450 eller 850 er rigtig gode højtalere. Men de kræver lidt mere af forstærkeren end f.eks 8008.

  • Lasse H
    Lasse H Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 17
    #25   12. dec 2012 Dennis N: Hvor meget mere?

Kommentér på:
Valg af Dali Højttalere?

Annonce