{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.159 visninger | Oprettet:

Lasse H
Lasse H
Tilmeldt:
27. aug 2012
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 17

Dali Concept 6 vs Concept 8 {{forumTopicSubject}}

Hej i Hifi-stuerne!

Overvejer kraftigt at skifte mine CV papkasser ud med et Dali Concept 5.1 højttaler sæt. Men da jeg i øjeblikket kun ejer en Stereo reciever på 2x100w, så kunne det også være en mulighed og købe et sæt Dali Concept 8 gulvhøjttalere og forblive i stereo verdenen.

Så spørgsmålet er, hvilken af disse 2 løsninger synes i der betaler sig bedst nu og her, men også i fremtiden?

Ps. Jeg ny i "Hi-Fi verdenen", så ret endelig på mig og mine spørgsmål, hvis der noget i ikke forstår smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dali Concept 6 vs Concept 8
  • Lasse H
    Lasse H Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 17
    #2   3. dec 2012 Forklaring følger på dit indlæg?

    Hvad har Zensor som Concept ikke har? smiley


  • #3   3. dec 2012 Ja det kunne jeg også tænke mig og vide. Med den rette forstærker bliver Zenzor 7 lammetævet af Concept 8. Men for nogle år siden blev det desværre populært og rakke ned på hifiklubben og især Concept serien, fordi det gjorde alle de "seje".
    Blev nok startet af at der var så mange der oprettede Concept anlæg herinde, og at de blev solgt som varmt brød i hifiklubben, og det var der nogle der ikke kunne tåle.

    De spiller lysår bedre end det CV jeg har hørt. Og dem som siger de har en skinger diskant har formentlig parret dem med en alt for lille NAD eller Denon skrammel forstærker smiley


  • #6   4. dec 2012 Jeg har også kun hørt rigtig dårligt om concept serien men hvordan det spiller i forhold til zenzor serien aner jeg ikke for er ikke dali mand smiley

  • #7   4. dec 2012 Jyllands posten skrev:"

    En af testens billigste højttalere kommer fra Dali og er en fin all-rounder, men måske bedre egnet til de, som lytter meget til akustisk musik, jazz og klassisk. En meget god og billig all-round højttaler.

    Samlet vurdering: 5 af 6 mulige stjerner

    Plus:

    Varm og velafbalanceret lyd

    Fyldig bas/mellemtone

    Minus:

    Mangler lidt vildskab/slagkraft

    Lidt forsigtig/afrundet diskant


    Kigger man på udenlandske test er de endnu mere positive. Den negative kritik/omtale finder man primært på danske forums, især hifigalleri's.


  • #8   4. dec 2012 Thomas, nævner blot hvad jeg har læst på nettet smiley har ikke selv hørt dem og da dali ikke interessere mig så tager jeg ikke ud og lytter på dem smiley

    Jeg går ikke meget efter de forskellige test for de siger snart at de alle sammen er gode ( ikke ment kun dali men generelt) så jeg søger helst andre's erfaringer og selvfølgelig er det bedst også selv at lytte for at danne sin egen mening smiley


  • #9   4. dec 2012 Kedelig og flad lyd i forhold til Ikon...enig!

    Men i forhold CV og Zensor, syntes jeg de gør det ok. Kan spille meget højere end Zensor, og er betydeligt mere detaljeret og musikalske end CV.


  • #10   4. dec 2012 Hvis du kan finde et par dali blue 8008 eller 6006, så.vil jeg anbefale dig dem smiley De spiller pisse godt smiley

  • #11   4. dec 2012 Thomas det er ikke for at modsige men spørger nysgerrig om hvilke cv du sammenligner med for cv lyder forskellige fra model til model ligesom det gør ved dali?

  • #12   4. dec 2012 Jeg har kun a/b testet dem mod XLS-28. Og jeg er godt klar over det ikke ligefrem er den bedst lydende CV på markedet. Men det er desværre kun XLS serien de forhandler i hifiklubben nu om dage.

  • #13   4. dec 2012 Thomas, ja okay et eller andet sted også fair eftersom at begge er nye og så burde man sammenligne nye ( jeg er ikke selv til de nye). smiley

  • #14   4. dec 2012 Jeg har haft komplet concept serie har SOLGT det igen, hellere købe Dali 450 eller andre ældre modeler, de spiller meget meget bedre.

    Kender ikke zenzor serien, så kan ikke udtale mig om den.

    Men køb for Guds skyld brugt, du for meget meget mere for pengene.


  • #15   4. dec 2012 Jeg har Dali Concept 8 som front i mit surround Setup men bruger dem kun til film og da er de så rigtig gode. Nu forstod jeg at du ville hoppe fra stereo til surround så med den rigtige reciever som Thomas skriver så er de altså rigtig gode.

    Også korrekt som Thomas skriver at Hi-Fi klubben har og får stadig nogle klø for at det er en skod butik de har, men de sælger altså meget godt og Dali er altså et godt navn der laver rigtig gode højttalere.

    Det bedste er at låne et par med hjem i din egen stue og lyt til dem der. I butikken kan de godt lyde rigtig fede og så kommer du hjem og så lyder de ikke som i butikken. Bare et forslag. Men igen, Concept 8 rykker virkelig godt i action filmene, og da går ned på 41hz så slipper du "næsten" for en sub;-)

    Held og lykke


Kommentér på:
Dali Concept 6 vs Concept 8

Annonce