{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.839 visninger | Oprettet:

Jacob T
Jacob T
Tilmeldt:
19. feb 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9

Dali Concept 6 {{forumTopicSubject}}

Godaften HG
Jeg har sådan et lille sæt Concept 6 sæt. Jeg har nu fået nogle problemer med dem, jeg hørte lidt musik en dag (de blev nok presset lidt), men pludselig forsvandt diskanten. Jeg købte så 2 nye diskanter og det har intet hjulpet. diskanten spiller meget meget lidt, men bemærk den spiller altså.. Kan det være noget på printpladen der er stået af.? eller hvordan og hvorledes kan den manglende diskant skyldes.?
Og har prøvet alt med reciveren og det er ikke den


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dali Concept 6
  • #1   4. feb 2012 prøv og åbne din højttaler og kig på filteret, det lyder som en afbrændt komponent i filteret

    tag et par billeder så vi kan se filteret, det har jeg altid gerne ville se


  • Jacob T
    Jacob T Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #2   6. feb 2012 http://hifigalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=2587

    Der er ikke rigtigt noget at se på delefilteret.. men diskanterne er nu testet med direkte tilkobling på forstærkeren og der virker de..

    Kan man selv rep. sådan et delefilter.?


  • Jacob T
    Jacob T Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #3   6. feb 2012 Altså den sorte der "står op"
    Kan man selv fremskaffe sådan en også skifte den.? lodning er ikke problemet (:


  • Jacob T
    Jacob T Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #4   6. feb 2012 Den ene af dem har begge ben i den ene ende, hvor den anden har et ben i hver ende. Dem du linker til har et i hver ende.? eller er jeg helt galt på den.? (:

  • Jacob T
    Jacob T Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #5   6. feb 2012 Ja okay, kan se den ene er 6,8 µF, den anden er 4,7 µF, er det dem der styre diskanten eller hvordan.? (:

  • Christian J
    Christian J Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #6   7. feb 2012 Hvorfor ikke bare opgradere hele filtret med bedre komponenter, når man er igang? Det ville jeg gøre, hvis det var mig der stod med problemet smiley

  • #7   7. feb 2012 haha lars, det er da godt du lige udtaler dig om manden filter UDEN at kende filterlayoutet

    jacob, jeg vil gerne kigge på filteret for dig, men det kræver at du tager nogle billeder af det, så jeg kan se hvordan det er bygget op


  • #8   7. feb 2012 har du prøvet at bare spille lidt med enhederne UDEN filteret på?

    man skal ikke skrue meget op, så popper din diskant måske


  • #9   7. feb 2012 lars, jeg tror nu nok jeg har lavet flere filtre end du har i tidens løb

    og hvis JEG ikke kan se layoutet på det, så kan du sgu da heller ikke, så slap dog af mester og gå ud og tag en spiller, du har vist en dårlig dag


  • #10   7. feb 2012 hvad for en kondensator er så defekt?

  • #11   7. feb 2012 jeg ville hellere ofre lidt penge på at få det hele målt igennem og så lave et ordentligt filter til dem der er pengene hurtigt tjent hjem

  • #12   7. feb 2012 det kan da bestemt betale sig

    80% af den lyd der laves i en højttaler er bestemt af filteret

    jeg har hørt flere højttalere med enheder for mange mange mange tusinde kroner og andre højttalere hvor enhederne kostede 1/10 del, men som faktisk spillede bedre end hvad de dyre gjorde

    en højttaler bliver ALDRIG bedre end filteret


  • #13   7. feb 2012 jamen lars, det er da korrekt at jeg har forbandet dem langt væk, hvordan skulle jeg kunne andet med sådan noget JUKS til filter

    det understøtter bare min mening om dali's billige produkter efterhånden

    jeg har jo aldrig hørt et sæt concept med DIY filtere

    de har bestemt potentialet hvis man gør noget ud af filteret


  • Jacob T
    Jacob T Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #14   7. feb 2012 Jeg har tjekket diskanterne uden filter, de virker fint (:
    - Men jeg var idag omme i hifiklubben, de mener at det er de 2 hvide tingester på delefilteret der er til diskanterne.? Bliver lidt forvirret om hvad jeg skal gøre med dem :s


  • Jacob T
    Jacob T Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
  • #16   7. feb 2012 jacob, hvis jeg skal være ærlig, så skal du ikke lytte til dem i hifiklubben, for de ved tydeligvis ikke noget

    jeg kan lave et nyt og bedre filter til dig billigere end du kan købe to nye originale til


  • Jacob T
    Jacob T Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #17   7. feb 2012 Han forklarede mig at de 2 hvide bliver brugt til at fjerne bas og de 2 små sorte bliver brugt til af fjerne diskant.. det kan godt være han vrøvler (:

  • Christian J
    Christian J Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #18   7. feb 2012 Dem i klubben vrøvler noget så grusomt
    Kondensator bruges til at skærer bunden fra altså bass
    Spolen bruges til at skærer toppen fra altså diskant
    Modstanden bruges til at dæmpe enheden et vist antal dB


  • Jacob T
    Jacob T Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #19   8. feb 2012 Jamen er modstanden ikke de 2 små sorte der sidder der på.? hvis du altså har set mit fotoalbum

  • Christian J
    Christian J Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #20   8. feb 2012 Modstanden er de 2 firkantede hvide
    Kondensatorerne er de 2 runde sorte
    Den nederste runde hvide og den øverste sorte er spoler

    Håber det er forklaring nok smiley


  • Jacob T
    Jacob T Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #21   8. feb 2012 Det var en skide go forklaring smiley Mange tak!!

Kommentér på:
Dali Concept 6

Annonce