{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.741 visninger | Oprettet:

Silmansbear
Silmansbear
Tilmeldt:
23. nov 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14

Cerwin Vega 1215 {{forumTopicSubject}}

Hej er der nogen der kan hjælpe
har en klik lyd fra min ene 12" in mine cv1215'ere men det virker ikke som om den gået spiller ok indtil man giver den noget af leve af har en nad218 på hver højtaler og har prøvet at sætte dem i stereo og bytte kanaler stadig samme resultat nogen der ved hvad det kan være ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cerwin Vega 1215
  • #1   23. nov 2012 Det kan være svingspolen der har slået sig. Har du prøvet forsigtigt at presse membranen ind (brug 4 fingre rundt om støvhætten) , for at se om der er mislyde ?



  • Silmansbear
    Silmansbear Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #2   23. nov 2012 Ja jeg har prøvet at trykke på den forsigtigt men ingen mislyde selvfølgelig hvis ikke jeg trykker lige ind så kan man mærke svingspolen men ikke når jeg trykker den lige frem og tilbage totalt mærkeligt det kan vel ikke være et filter eller hva?

  • #3   23. nov 2012 er det dig der sælger dem ti 10kilo på dba smiley 12tommeren er en at80 mener de brugte aluminium svingspoler i at serieren og de ældre modeller de kan godt blive lidt små skæve i svingspolen men for det meste kan de rette sig selv ud vis man spiller dem lidt til efter de har fået skiftede ophæng smiley men lyder lidt mærkeligt med dine har selv 1215 bare se/mk1 jeg driver mine med en cv 0.8kw og de kan fint holde til fuld belastning uden problemer mit bud ville være du ik har spillet dem ordenlig til eller os vold boller du dem bare fuldstændigt smiley

  • #4   23. nov 2012 Har du kigget på 12" basenhedens terminaler, måske en eller begge kabelsko sidder løst, måske den plade de sidder på er knækket ? Prøv at sammenligne begge 12" fra højttalere, for at se om der er forskelle.






  • Silmansbear
    Silmansbear Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #5   23. nov 2012 Hej Michael Ja det er mig på dba efter de har fået nye ophæng spillede de fint og spiller sku ikke meget på dem selvfølgelig får de noget af leve af men har haft vega hele mit liv og har sku aldrig ødelagt nogen man kan jo godt høre når de lider men kom efter en fest så kan da være man har været for fuld så den er blevet skæv i spolen bare mærkeligt når der ikke er noget når man trykker på den med 4 fingre ??

  • Silmansbear
    Silmansbear Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #6   23. nov 2012 Hej Kent'N nej det har jeg ikke prøvet det vil jeg lige prøve og se efter

  • Silmansbear
    Silmansbear Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #7   23. nov 2012 Så har jeg lige pillet den ud og det er spolen i yder pos der skratter den sku så den må ha været ude og trykke den skæv pis oz nå de må en tur til bas rep og få skiftet spoler mens jeg har jer ved i hvor man kan købe nye diskanter til dem den ene er gået bag på mener det er en 3/4" mere de skal stå kniv skarpt hvis de skal sælges til de penge

    ville det være bedere at biwire dem i stedet for brokobling?


  • #8   23. nov 2012 sfl skal de havde noget at leve af ellers kan de jo ik rette sig selv ud vis de stå stille men de skal jo heller ik havde fuld belastning lige efter de har fået nyt ophæng. der skal de bare spilles til et par gange var det jeg mente smiley prøv at tryk forsigtigt i hver hjørne kommer der en mis lyd i et af hjørner må det være svingspolen centret ordenlig smiley mht diskanten prøv at spørg bass rep / glenn og plejer at havde en masse cv stumper smiley

    kent hvad bruger du til at drive dine dali 40 med overvejer nemlig at gå over til sådan et par har bare læst et par steder de kræver mange krafter smiley sorry for ot smiley


  • Silmansbear
    Silmansbear Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #9   23. nov 2012 Når jeg trykker forsigtigt i hjørnet kan jeg mærke den rammer der er så ikke noget i modsatte side så den er skæv kan det rette sig selv op hvis man spiller den til forsigtigt eller skal den til rep ?

    jeg spørger glen om han skulle have en diskant til bagpå


  • #10   23. nov 2012 kan ik svare dig på om den kan rette sig selv men ville da prøve en dag at smide noget musik på med en fornuftig styrke og se om den gør er da forsøget værd som sagt nogen af de gamle cv en kan gøre vis skaden sfl ik er alt for stor smiley men vis den ik kan og basrep ik kan fikse den er det da bare og finde en ny eller 2 nye enheder så ved man det er i orden og mener heller ik de står i så høj kurs de enheder smiley

  • Silmansbear
    Silmansbear Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #11   24. nov 2012 Jamen har købt de to enheder fra en at 80 og så sendt dem til bassrep og fået nye ophæng på dem som jeg så nu har fået slået skævt er det så ik bare at sende den over til bassrep og få ny spole / ophæng så er det vel lige igen ik ? De hænger ike lige på træerne i go stand nemlig

  • #12   24. nov 2012 Michael t @ Ja Dali 40 er tunge at trække, bruger pt en enkelt (har to) Onkyo M588f den håndtere dem fint.





  • #13   24. nov 2012 bassrep/glenn giver jo 1års gangti så er det under et år siden de blev fikset er jo på hans regning i følge hans gangti smiley

    kent n det jo guf smiley jeg venter på at få svar på fra min ven om jeg må købe hans sansui amp den burde at kunne trække dem..


  • Silmansbear
    Silmansbear Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #14   24. nov 2012 jeg prøver at tage fat i ham mandag go weekend

Kommentér på:
Cerwin Vega 1215

Annonce