{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.838 visninger | Oprettet:

Cerwin vega DC15 {{forumTopicSubject}}

Hey folkens!

Jeg har et par Cerwin vega DC15 som jeg skal have noget ordenlig forstærker til. jeg har en discoteksforstærker til dem nu som yder 2x1800 watt RMS og den kan fint spille dem op men bassen bliver ikke udnyttet ordenlig. her en NAD forforstærker til at trække den.

Ville høre om der er nogle gode forslag til forstærker til at spille dem op?

mvh. martin


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cerwin vega DC15
  • #1   1. nov 2012 Kan sagten udnytte dem, men lydkvaliteten er ikke i top....

  • #2   1. nov 2012 Synq hedder den... kan ikke huske model nummeret på den....

  • #3   1. nov 2012 Den må koste en 2-3000,-

  • #4   1. nov 2012 Den synq du snakker om er sikkert denne: http://www.discosupport.dk/lyd/forstaerkere/synq_digit_3k6

    og til et par sølle dc15 burde den være langt rigeligt! selvom det er en digital amp!

    Men et godt bud til noget andet er dette: http://www.thomann.de/dk/t-amp_ta2400.htm

    ikke helt så stor i watt men den har ringkernen til at kontrolere og holde fast om bassen så den bliver strammere! det er det der er problemet i digital amps..

    Der er rigtig mange der bruger den T-amp 2400 til cerwin vega kasser her inde !


  • #5   1. nov 2012 Ja men du får ikke meget crest for 2-3000.. og hvad hjælper det at opgradere lydkvaliteten på forstærkeren når højtaleren ikke følger med den kvalitet alligevel..

  • #6   1. nov 2012 Det er det da ikke.. for hvis du bare opgradere ampen og højtaleren forbliver lort får man ikke noget specielt meget ud af det alligevel..

  • #7   1. nov 2012 Ja det vil vokse hvis forstærkeren så har kræfterne til at holde fast i enhederne.. så vil lyden blive en anelse mere "behagelig" men igen.. ikke noget at råbe hurra for hvis du spørger mig.. ikke noget jeg vil betagne som hverken hel eller halv god lyd..

  • #8   1. nov 2012 Jacob du snakker og snakker og røven den går..
    Du Skal bare prøve at gøre dig klogere end folk der rent faktisk har praktisk erfaring, frem for din egen erfaring som du har fra en person, som har hørt det fra en, som igen har hørt det fra en anden.

    Jeg er 100% enig med Lars og Daniel.
    Du kan sagtens få en skod højtaler til at spille bedre med en kvali amp bag.
    Meget nemt endda..

    Hvis du har noget kina-krejl både på højtalersiden og forstærkersiden, så er det første du bør overveje at skifte ud for bedre lyd, helt sikkert forstærkeren.
    En rigtig god højtaler lyder godt, men med en skod amp bag sig, så taber du hele ideen på gulvet.

    Og igen.. Jacob, du ævler jo bare for at holde dig igang smiley


  • #9   1. nov 2012 hahahaha jacob, du snakker fanme da hvad du har forstand til. når du nu ved sååååå meget om cv, så fortæl os lige lidt om dc serien? ved du overhovedet hvor den er lavet henne? hvilke enheder der sidder i den?. og hvis forstærkeren ikk har så meget at sige, hvorfor er der så forstærkere til mange tusind kroner, hvis dem til en tusse gør det næsten ligeså godt?
    svare til at putte en 1.0 motor i en bmw 7 serie og sige at 6.0 v8 ikk er særlig meget hurtigere


  • #10   1. nov 2012 patrick d nu hvor du er så skrap hvad model er diskanten så i dc 15 og du må gerne bruge google smiley ja det er pisse leth at nedgør andre på andres bølger smiley nok om det vis du vil forkæle din fine dc15 så forkæle dem med en ordenlig amp og ik en fra discoworld.dk navet i sig selv siger vel en del køb en 218 eller en denon poa af de større serier smiley pa og stue højtaler høre ikke sammen smiley

  • #11   1. nov 2012 kommer an på om det er front eller bagdiskant, men fronten er en dt-5 diskant, om det er d-t5 eller dt-5 det staves må du ikk lige hænge mig op på, men det er det diskanten hedder, intet brug af google, ganske almindelig interesse for sit eget anlæg smiley

  • #12   1. nov 2012 mellemtonen er en peerless ( staves ) enhed, og hele dc serien er bygget på dali fabrikken i danmark smiley

  • #13   2. nov 2012 Hvad er det nu for noget fis med at digitale amps fra Kina med små strømforsyninger ikke dur til noget?!?

    Jeg har erfaret noget helt andet. Den her:
    http://www.rotel.com/UK/products/ProductDetails.htm?Id=478&Tab=2&Pic=2

    tæver f.eks. den her:
    (link fjernet)

    sønder og sammen!!

    Cambridgen fik jeg til og clippe på mine små Heco Celan 800, og det er selvom den vejer næsten 20kg og kan trække 2400 watt ud af væggen.

    Med Rotel'en er der meget mere punch i bassen, og jeg kan spille så tosset højt som jeg vil uden at den clipper. Den bevarer totalt kontrol over basserne. Og den er MADE IN CHINA, vejer under 8kg, og kan max trække 280 watt fra stikkontakten!!

    Classe D FTW smiley


  • #14   2. nov 2012 enig med thomas ikke alt hvad der kommer fra er skidt... men hvad forstærker er.. er der sgu ik mange idag der ved hvad en god amp så hellere købe noget billigt pa.. forstår ik dem der sammen sætter pa med stue brug vis man ik har råd til en ordenlig amp så spar da op til en og så vil man os få en lyd der 100 gange bedre smiley

  • #15   2. nov 2012 Haha, nej det kan jeg sku ikke forklare dig smiley Men sådan er det med alt classe D udstyr. F.eks denne highend subwoofer fra B&W til 27000 kr:

    http://www.bowers-wilkins.com/Speakers/Home_Audio/Subwoofers/DB1.html

    Opgivet til 1000W, og tro mig den kan godt arbejde, samt lyde stram og præcis. Men hvad trækker sådan en fantastisk subwoofer af strøm?? Tadaa!-----> 150 Watt smiley

    Og så er det at hifitossen kommer og siger:" jamen hov, hvis den ikke bruger noget strøm, så må det jo være noget skrammel" smiley Men nej, det er den sjovt nok ikke, men derimod en af markedets bedste subwoofere til hjemmebrug såmænd.

    Og lige meget hvor lidt strøm den Rotel så end bruger, så er FAKTUM at den VOLDBANKER den 2400watts strømslugende Cambridge sønder og sammen! Jeg har selv haft begge forstærkere i min egen stue!


  • #16   2. nov 2012 Hvad var det jeg skrev som det allerførste, i mit forrige svar?!?

  • #17   2. nov 2012 Men du er jo håbløs. Den subwoofer fra B&W som kun bruger 150W, den tæver 9/10 andre hifi hjemme subs, om de så bruger det 5 dobbelte strøm. Sådan ER det bare, deal with it!

  • #18   2. nov 2012 Skriv til B&W hvis du vil vise hvordan det kan lade sig gøre og lave 150W om til 1000W.

  • #20   2. nov 2012 Hvis du er tvivl om den B&W kan levere varen, så syntes jeg bare du skal tage ind og høre den. Du er med garanti en klogere mand når du kommer ud igen smiley

  • #21   2. nov 2012 Tag du ind og prøvelyt den lille sub til 27000kr og et strømforbrug på 150 watt. Så har du dit bevis smiley

  • #23   2. nov 2012 150 watt kan være strømforbruget når den blot er tændt men ikke aktiv, altså ikke spiller... derfor kan den sagtens bruge en hel del mere strøm når den skal lave noget.

  • #24   2. nov 2012 Btw tillykke med jobbet Hifitossen smiley

  • #25   2. nov 2012 Det er ikke altid at de opgiver max watt i strømforbrug.. Min forstærker er opgivet til max forbrug som er 280 watt men den laver også kun 210 watt sammenlagt for de 5 kanaler der er og resten går til spilde i forstærkeren smiley

    Nå okay ja det var en skam men derfor er 4 ugers praktik stadig lækkert når det er i hifiklubben smiley men så er jeg ikke så misundelig mere som jeg var da jeg troede at du havde fået arbejde der smiley


  • #26   2. nov 2012 Har ikke noget at sige. Er bare nødt til at skrive et nyt indlæg for at slippe for opdatering fra denne tråd smiley

  • #27   2. nov 2012 Der står Rated Power Consumption 150W! I standby er den opgivet til et forbrug under 1 watt. Der er vist ikke så meget og misforstå der smiley Jeg glæder mig til og høre den forklaring Hifiklubben giver dig!

    Og at min Rotel kun forbruger 280 watt ændrer stadig ikke på det faktum, at den tæver den 20kg tunge klasse a/b Cambridge blok, som kan trække op til 2400 watt ud af væggen. Der ER afprøvet i praksis!

    Gubby Rep du skulle gerne kunne danne dig et nogenlunde indtryk af om spiller som noget med 150w eller som noget med 1000w. F.eks. mine Ikon sub's de kan ikke præstere det halve af den B&W, selvom deres strømforbrug er over det 3 dobbelte smiley


Kommentér på:
Cerwin vega DC15

Annonce