{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.374 visninger | Oprettet:

B&O {{forumTopicSubject}}

Hey HG...

Jeg har overvejet at købe mig noget B&O i fremtiden også vil jeg gerne høre jer om hvad jeres erfaringer med B&O er? For ved stort set intet om det synes bare deres design er helt unikt og har da også hørt et par gange at de spiller godt.

-Så mit spørgsmål til jer er hvad for nogle højtalere, cd-afspillere og forstærkere i vil anbefale derfra. smiley

Prisen for højtalerne må maks ligge på 10000 kr i stykket og er ligeglade om de er brugte og sådan hvis der er nogle modeller som de ikke laver mere smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte rem på klippebord på Stiga Tornado 2098 H SDST 98 Hydro 1.000 kr.
  • Afhentning og bortkørsel af mindre jordbunke 3.000 kr.
  • Nedtagning af radiatorer 1.000 kr.
  • Ophængning lampe 900 kr.
  • Hænge lampe op (2 i 1) (se foto) + hænge 2 billeder op + hylde + 2 spejle 700 kr.
  • No hot water from the tap. 1.999 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  B&O
  • #1   17. jul 2012 Det fordi jeg ikke ved hvad de forskellige hedder og er ikke så kræsen så er åbne for mulighedder smiley

• Christian F
    Christian F Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 1 Svar: 6
    #2   17. jul 2012 vil sige at b&o nok ikke lige er det du skal tage for som du selv skriver er det max 10k af styk og der kommer du ikke langt med b&o.

men skulle jeg anbefale noget vil jeg altid sige beolab 5 da jeg syntes den
    spiller rigtig godt. smiley eller er der beolab 9 men de højtaler kan du ikke holde inde for dit budget.

eller er der beolab 1 med beolab 2 til som brugt men tror også det overskride din budget igen.

men som en lille ting vil jeg sige de fleste b&o højtaler spiller rigtig godt (arbejder selv med og fikse dem til hverdag på b&o) men som start anlæg vil jeg nok købe dali b&w i stedet fo.

• #3   17. jul 2012 Et sæt Beolab 8000 med tilhørende Beosound 9000. Lækkert sæt smiley

• #4   17. jul 2012 med mindre du kan nøjes med det ældre grej ligesom mit, hvor der samtidig går lidt vintage i skidtet, får du ikke meget B&O for 10.000.

En Beosound Ouverture med et sæt Beolab Penta eller 8000 kunne holdes indenfor budgettet, ellers et Beocenter 8500-9300 med de samme højttalere. Så er du godt kørende. Hos B&O med de aktive højttalere 1993 og opefter, er det højttalerne som bestemmer lyden og ikke så meget selve anlægget. personligt synes jeg Ouverture er et af deres smukkeste anlæg til dato. Vælger du den, kan du starte ud med et sæt Beolab 2500 som er tilpasset det anlæg og senere hen investere i bedre/kraftigere højttalere som Beolab 8000, Penta, Beolab 5 etc

• #5   17. jul 2012 Har kigget meget på dem der hedder penta smiley

• #6   17. jul 2012 Jeg har selv et beocenter 9300 med st9500 stander fra år 1999/2000. og det er jeg godt tilfreds med.
    Og det kan bruges både med aktive og almindelige højtalere.
    du kan se en del af deres forskellige ting på beocentral og beoworld.

• #7   17. jul 2012 Nu er B&O jo meget mere end lyd og design, det er et livstilsprodukt og giver ejer-glæde som ingen andre produkter kan. Så at der findes andre højtalere som kan spille "bedre", hvad betyder det hvis glæden ikke er der smiley

Hop du bare på B&O vognen. Har selv været der, siden jeg var 17år hvor jeg købte mit første fjernsyn......

Inden for dit budget, der ville jeg kigge på et sæt brugte BL8000/BL8002. Du kan så senere bygge ud med en sub, hvis du ønsker det.
    Men hop lige ned til din lokale B&O biks, de har måske et sæt brugte stående. Jeg vil anbefale dig at købe den sidste model af BL8000 da de har en bedre mellemtone og bass fylde pga nye effekter. Du kan få oplyst serienr hos B&O, så du ved hvornår de er blevet lavet.

Skal de være mindre, så er BL4000 også rigtig flotte at se på og at lytte til og de falder bestemt inden for økonomien (brugte).

Held og lykke med det smiley

• #8   17. jul 2012 Har kigget på dem her http://www.lauritz.com/Item/Item.aspx?LanguageId=1&ItemId=444034 også en beolap 2 sub smiley

Hvad vil i sige for en forstærker der passer der til?
    Og ja ved godt de er aktive smiley

Men tak for det, det er nu mest som ide til når jeg bliver de der 17-19 år hvor jeg flytter i lejlighed, er jo trods alt kun 14 lige nu smiley

• #9   17. jul 2012 Dba er der mange 8000'er til en fin pris lige pt.

I frederikshavn kan du dog få et sæt beolab 1 til 9999,- stykket hvilket efter min mening er den bedst lydende højttaler fra b&o den er så godt nok også lidt stor. sender lige en pb med link til dem.

• #10   17. jul 2012 Må du gerne tak smiley

• #12   17. jul 2012 Du kan gå efter beolab 3 og en beosound 3200, beosound 9000 eller beocenter 2.

Beocenter 2 kan du finde til under 10.000 kroner har jeg set.
    En beosound 9000 kan du også finde fra 4000-6000 kroner, og en beosound 3200 kroner kan du finde til små 4000-6000 kr.

Fordelen med beosound 3200 er at du kan gemme ALLE numrene du spiller på anlægget, og så behøver du ingen CD'er til hvis du senere vil høre musik.

Du kan altså låne dine venners CD'er og så sætte dem i og høre dem. Når du har hørt dem så er de automatisk gemt på anlægget (ved dog ikk om man skal ind og aktivere noget først)

Beosound 9000 er et flot stykke grej som både kan stå på en stander, men som også kan hænge på væggen, både lodret og vandret.

En beocenter 2 er en rigtig flot afspiller synes jeg personligt selv.

Den kan bl.a købes på et stativ, men den kan altså også købes med beslag til at hænge på væggen.

Beolab 3 er nogle små fine højtalere som sku spille utrolig godt.

Hvis der ikke er nok bass så kan du jo købe terningen (en subwoffer fra B&O)

Beocenter 2 = 8000-10.000 kr.
    Beolab 3 = 10.000 - 12.000 kr FOR 2.
    Terningen = 10.000 - 12.000 kr.

Så vil jeg mene at du har et fint setup.

• #13   17. jul 2012 Læste lige du kun var 14 år nu, og det er måske lidt tidligt for dig at smide 30-40.000 efter et anlæg, især fra B&O.

Til den tid er tingene nok faldet en smule i værdi, men nok ikke det helt vilde.

Du skriver ''forstærker''

Hvorfor? Højtalerne er AKTIVE, det vil sige at der sidder en forstærker inde i dem, og HVER højtaler skal derfor tilsluttes til en stikkontakt, så forstærkeren i højtalerne kan få strøm.

Om du bruger en beosound overture eller en beosound 4, beocenter 2 eller ligende, ville være total ligegyldigt. De lyder ens med dem alle sammen.

Så der er ikke noget med at du skal ud have en forstærker ved siden af, DET ER INDBYGGET I HØJTALERNE.

• #14   17. jul 2012 Hop du bare på B&Ovognen.... Jeg har selv været på i snart 20år og mit anlæg jeg startede med lever i bedste velgående og leverer stadigvæk flot lyd her i hjemmet.... og ikke mindst en masse glæde....

Jeg kan kun anbefale dig et sæt Beolab 8000/2 som højtaller. En flottere højtaller fås ikke.... og lyden er fin fyldig og til at leve med til du senere skulle få penge til en Beolab 2 sub eller Beolab 11 sub... Ellers ville jeg købe et sæt Beolab 3 som er de små terninger.... Det har en utrolig lyd og nok den bedste højtaller når du kigger på størrelse...

Med hensyn til anlæg må du kigge på designet for der er ikke forskel på lyden om du vælger et ældre Beosystem/Beocenter eller nyere Beosound model... så gå du efter den model som du bedst kan li smiley

Kommentér på:
B&O

Annonce