{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.683 visninger | Oprettet:

Martin K
Martin K
Tilmeldt:
17. okt 2008
Følger: 1 Emner: 35 Svar: 117

Dali concept 6 {{forumTopicSubject}}

Jeg har læst lidt rundt omkring og syns egentlig generalt det lyder til at mange ikke syns om disse højtalere, men selvom folk har mange meninger syns jeg ikke rigtig de blir begrundet...
Så derfor et ganske simpelt spørgsmål:
Hvad er det der gør Concept 6 til et dårligt køb?
Det skal siges at de skal bruges i forbindelse med en aktiv sub..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dali concept 6
  • #1   13. jun 2009 Kan da være den første til at ytre mig i dette topic.

    Concept serien er generelt set ret dårlig - fordi du ikke får meget dynamik eller detaljer for dine surt optjente penge.

    Concept 6 : 4000 for et sæt + aktiv subwoofer.
    Det er omkring de 6000 alt i alt, med en måske brugt subwoofer.

    For omkring 4000 er der nu altså nogle flere løsninger, der giver dig væsentlig mere lyd for pengene - og ikke det mindste dynamik, hvor der er samspil mellem enhederne.
    Concept'erne lyder kedeligt (efter relativ kort tid) og mange får derfor lyst til at skifte dem ud - hurtigt.


  • #2   13. jun 2009 Jeg har selv concept 6 og synes de spiller fint til mit behov, så kunne os godt tænke mig at lytte med Martin. For jeg synes sku de spiller fint hjemme hos mig.

  • #3   13. jun 2009 Jeg kan osse snildt komme med min mening om Concept serien.

    De er for dyre i forhold til hvad den kan præstere. Enheder er i og for sig gode nok, men delefilteret og kabinettes kontruktion medvirker til at lyden er usammenhængene og mudret. Der er simpelthen for lidt kontrol over bassen i den højttalerserie uanset hvilken model du vælger. Selv Concept subwooferen er efter mine øre meget op-pumpet i bassen og har ikke nogen form for præcision og sammenhæng.


  • Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 35 Svar: 117
    #4   13. jun 2009 Casper T
    Jeg havde nu tænkt mig at benytte mig a set tilbud de har i hifiklubben for tiden:
    (link fjernet)

    Det er jo relativt "billigt" og stort set komplet (har forstærker og sub)..
    Kom gerne med en bedre foreslag hvis du mener der er et andet "sæt" der kunne være interessant og bedre i nogenlunde samme prisklasse..

    Pings s
    Har du en aktiv sub til at supplere ? Eller køre du kun med højtalerne som de er?


  • #5   13. jun 2009 Skal det være nyt, eller har du mod på at springe på brugt-markedet?

    Og hvor i landet kommer du fra?


  • #6   13. jun 2009 Hvorfor kigger i aldrig andre steder end Hifiklubben?

    Der findes andre butikker som sælger grej som er mindst lige så god kvalitet omend ikke bedre i mange tilfælde.

    Tag en kigger hos dem her. www.tapeconnection.dk


  • Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 35 Svar: 117
    #7   13. jun 2009 Jeg må indrømme jeg nok mest er til at købe nyt, syns ikke jeg har lyst til a smide så mange penge efter noget brugt...
    Jeg er fra midtsjælland


    Jeg vil gerne fysisk ku gå ind i en butik og høre det jeg skal til a købe, og så vidt jeg kan se har dem du linker til ingen butik?


  • #8   13. jun 2009 Martin K - Største delen som skal igang med at købe sig et ordenligt anlæg, ligesom du gerne vil nu, er bange for at købe brugt.

    Men når du er oppe denne pris klasse så skal du ikke være bange for at købe brugt.

    Stort set alle herinde vil råde dig til at købe brugt. eks. et sæt concept 6 koser 4000kr nye, dem kan du finde brugt til 1500- 2500kr for et sæt.

    Men som ejer af Concep 1, 2 og 6 vil jeg også sige du skal lede efter noget andet. De spiller ok, men der mangler bund i dem og der er for få detaljer.

    Skal det være dali så er Evidence serien langt bedere.

    ellers er der B&W, (Focal (hififreaks.dk), monitoraudio. osv.


  • Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 35 Svar: 117
    #9   13. jun 2009 Som tidligere sagt så kan jeg jo få et komplet sæt for 5000 kr.. jeg har kikket på lidt forskellige brugt, men syns at når man er oppe i denne prisklasse så er det rart at tingene ikke er slidte...

  • #10   13. jun 2009 Hvordan slidte??

    Mine højttalere er som nye, og de er nok 3år gamle og er flyttet i ny lejlighed 5 gange efterhånden.

    Men det komplette sæt er uden sub.


  • Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 35 Svar: 117
    #11   13. jun 2009 Altsår skrammet.. det er jo ikke alle der passer lige godt på deres ting, og er sku lidt bange for a blive snørret når jeg nu ikke ved mere om hifi end jeg gør...
    Ja det ved jeg, men har en udemærket sub i forvejen så det betyder ikke noget smiley


  • #12   13. jun 2009 Det er nu relativt let at se, om højttalerne er blevet mishandlet.

    Du hører dem selvfølgelig inden køb, og hører, om alle enheder spiller uden mislyde (bassen der fx slår imod svingspolen).


  • Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 35 Svar: 117
    #13   13. jun 2009 Se det er jo så der problemerne opstår, det visuelle kan jeg jo let selv finde ud a, men så snart det kommer til det med lyden der knækker filmen sku nok lidt...

    Jeg har kikket lidt på disse også, er det et fornuftigt alternativ?
    http://www.cinemagic.dk/shop/yamaha-ns-777-sort-3169p.html


  • #14   13. jun 2009 Martin K

    Jeg ville slet ikke tøve på den beslutning med et sæt Yamaha.
    Synes selv de lyder godt (de er til den bløde og varme lyd hvis du spørger mig), og med en rigtig forstærker spændt for, spiller de ganske godt!.

    Du kan prøve og høre Morten ad for flere detaljer om Yamaha.:

    http://www.hifigalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=9440



Kommentér på:
Dali concept 6

Annonce