{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.696 visninger | Oprettet:

Parion .
Parion .
Følgere: 3 Emner: 18 Svar: 121

Blande kondensator i delefilter? {{forumTopicSubject}}

Hvis jeg holder mig til samme mærke og blander 2 forskellige kvaliteter, hvor meget vil det løfte lyden i %? snakker vi 5% eller %50% bedre lyd. Det er 2 kondensatorer som skal loddes i serie. Har 2 stk superior liggende men vil ikke "jave" til at bruge superior hvis det ikke kan svare sig alligevel.

Det drejer som om...

Jantzen Superior Z-cap
Jantzen Cross Cap

Håber det giver mening..

Tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Blande kondensator i delefilter?
  • Parion .
    Parion . Tilmeldt:
    dec 2008

#1   15. jan 2012 Altså 2 stk i serie på ht***

• #2   15. jan 2012 har du et filterlayout jeg kan se?

• Parion .
    Parion . Tilmeldt:
    dec 2008

#3   15. jan 2012 Er rimelig sikker på at det er samme filter som var i lars c ´s avance 330i

Kan også være jeg er glat på den ang hvad angår serie. Det er i hvert fald de 2 caps til diskanten det drejer sig om..
    http://www.hifigalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=2397

• Parion .
    Parion . Tilmeldt:
    dec 2008

#4   15. jan 2012 Det er et par avance 220i som skal have nye filter dele.

• Parion .
    Parion . Tilmeldt:
    dec 2008

#5   15. jan 2012 Det er det også kan jeg se smiley

• #6   16. jan 2012 Man skal bare vide at det skal være kram man har i hele anlægget, ellers er det ikke sikkert du overhovedet kan høre forskel.

• Parion .
    Parion . Tilmeldt:
    dec 2008

#7   16. jan 2012 Allan R
    sådan er det jo. Kæden er ikke stærkere end det svageste led. Skal bare have fundet ud af om det kan svare sig at få sat en cap i af en bedre kvalitet eller om den af standard kvalitet går ind og påvirker den anden for meget

• #8   16. jan 2012 HiFi nørder sætter jo hele tiden nyt i, og håber på det giver et hørbart resultat. De kan jo så glæde sig over de har købt de rigtige stumper, selvom de ikke ku høre det:)

• #9   16. jan 2012 Vi gav 2.500 for en 25 watts int forstærker i 1978, det samme får man 100 watt for i dag, godt nok ringere watt, dengang var de fleste opgivet som RMS watt, idag er det musik watt et eller andet agtigt........

• #10   16. jan 2012 Arrrhhhh..... Hvis der er noget som virkelig har indflydelse på lyden, så er det kondensatorer i signalvejen.

Og du kan sagtens sætte kondensatorer parallelt, (serie kobling skal du nok være lidt varsom med, med hensyn til fasedrej og dobbelt "forringelse")

Men mange konstruktioner benytte kondensatorer, hvor de er bypasset med en mindre, og mere lækker kondensator.
    Men det er jo klart, at du skal vide hvad de forskellige kan, og du skal vide hvilket resultat du går efter, før du begynder at blande forskellige modeller med forskellige egenskaber.

• Parion .
    Parion . Tilmeldt:
    dec 2008

#11   16. jan 2012 Det er fint guys men jeg vil bare gerne have svar på indlægget. Er der en som kan give et kvalificeret svar??????

4,7uF Cross-Cap
    (link fjernet)

Superior Z-cap: 4,7uF
    (link fjernet)

Serie eller parralel - se lars diagram i linket.. 12uf og 4,7uf skal forbindes efter hinanden. Den 4,7 har jeg selv liggende i superior men kan det betale sig at sætte den i hvis den cap på 12 er cross cap -altså en kvalitets grad mindre. Når nu signalet passerer igennem crosscap´en, æder den så for meget af den ekstra kvalitet som superior har at byde på?

Det svarer vel lidt til at bruge kvali kabel fra forstærker til ht men så den sidste halve meter til ht, bruges det billigste og mest elendige kabel der findes. Derved kommer kvali kablet ikke til sin ret. Ved dog ikke om det også hænger sådan sammen med kondensatorer????????????

• Parion .
    Parion . Tilmeldt:
    dec 2008

#12   16. jan 2012 Det er også rigtigt Lars smiley Skal da lige prøve at have delene skiftes så ved jeg da i hvert fald selv om det giver noget smiley

• #13   17. jan 2012 der hvor du skal ofre mest er KLART den der er direkte i signalvejen

dvs din 4,7 og din 12Uf

• Parion .
    Parion . Tilmeldt:
    dec 2008

#14   17. jan 2012 Det var også sådan jeg havde forstået det men vil det blive noget skidt hvis de (4,7 og 12uf) 2 der er af forskellige kvalitet? Vinder man noget ved det hvis den ene er af højere kvalitet eller er det småting når signalet alligevel går igennem en standard cap som i linket?

• #15   18. jan 2012 Jeg ville vælge to ens til signalvejen, den der sidder parralel på enheden, den har ikke den store effekt på lyden, så den kan godt være af en lavere kvalitet en de andre.

Men alligevel mener jeg den bør være af en OK kvalitet.

• Parion .
    Parion . Tilmeldt:
    dec 2008

#16   18. jan 2012 OK majik har jo sådan et par superior liggende så det er jo fint men 12uf (10 og 2,2uf ligesom lars har gjort) fra samme serie er forholdvis dyre. Det bliver 435 bare til diskant pr ht!!! Og derefter kommer modstand og kondensator til bassen + andet ht kabel indvendig . Syntes det bliver et halv dyrt projekt i forhold til hvad et par 220i kan findes til.

• Parion .
    Parion . Tilmeldt:
    dec 2008

#17   18. jan 2012 ........ Så derfor nøjes jeg med cross caps.

Tusind tak til alle folk som har budt ind smiley

• Parion .
    Parion . Tilmeldt:
    dec 2008

#18   19. jan 2012 Jaah det var da lidt planen smiley

Kommentér på:
Blande kondensator i delefilter?

Annonce