{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.260 visninger | Oprettet:

Dali Grand VS. Infinity IRS Omega {{forumTopicSubject}}

Jeg har umiddelbart sådanne to sæt på hånden. Nogen der har lyttet til begge sæt og kan komme med inputs herom?

Jeg har skal ned og lytte til et sæt Grand's i aften, hvilket jeg er meget spændt på!
Af geografiske årsager, kan jeg ikke lige få lyttet til et sæt Omega'er, men jeg har kun læst og hørt godt om dem!

Omega'erne har en pris, der ligger på ca. 13 kilo og Dali Grand har en pris på 6-7 kilo.

Er Infinity IRS Omega de ekstra penge værd i forhold til Dali Grand?

Håber nogen ligger inde med lidt brugbar erfarring smiley

Mvh. Thomas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dali Grand VS. Infinity IRS Omega
  • #1   12. jan 2012 det er begge to rigtig fede sæt højttalere

    du skal i hvert fald være HELT sikker på at infinityernes enheder virker, da de er svære at skaffe idag

    men skulle JEG vælge, så ville jeg tage grand'en, men den KRÆVER en god forstærker, ellers leverer den ikke rigtig, men når den får, jamen så skla jeg love for den vil ting og sager

    men infinity'erne er dælme heller ikke ringe, den skal dog også have noget ordentlig effekt før den bliver god at lytte på

    hvor stort er dit rum? for begge højttalere er nogle som har brug for en del plads


  • #2   12. jan 2012 Jeg har gang i en løbende udskiftning af mit udstyr og har planer om inden længe, at udskifte min effekt til noget større. Ønsker mig en Nakamichi Pa7eII eller evt. en Lyngdorf SDA2175
    Mit lytterum pt. er ikke noget at råbe hurra for, men det er et kvardratisk rum på 25m2 med højt til loftet.
    Der er en fyr her i Århus, der har et sæt Grand, som han ikke længere får brugt. Han forlanger 6-7000kr for dem, hvilket er en super god pris - efter min mening.
    Ham med Omega'erne befinder sig lige syd for KBH og forlanger lidt mere. Det ville være nærtliggende, at vælge Dali Grand, men hvis nogen havde en større fidus til Omega'erne, så ville jeg da være lutter øre smiley


  • #3   12. jan 2012 det uden tvivl KEDELIGSTE anlæg jeg NOGEN sinde har lyttet på er det lyngdorf, det er så kedeligt og sterilt at musikken dør ud helt uden glæde og liv

  • #4   12. jan 2012 nakamicihien er uden tivl et bedre valg

    hvad har du af budget?


  • #6   12. jan 2012 Hehe, det er da ærlig snak smiley Jeg har hørt andre sige, at netop Lyngdorf og Dali Grand, skulle være et fedt match smiley

    Nakamichi Pa7eII er desværre halv sjældne til salg. Jeg er blevet tilbudt 2 stk Vincent SP 991 monoblokke, men de lå lige lidt over budget.
    Vil mene at budgettet ligger på 4-7000kr.

    Jeg lytter til alt fra Enya til Slayer, så vil mene at det er højttalere, der skal kunne håndtere en bred musiksmag.


  • #7   12. jan 2012 vincent vil i hvert fald IKKE passe til de grand.... det vil blive dystert af h til

    men jeg synes godt nok at markedet under 10000kr er NOGET ringe for tiden.

    prøv at hold øje med en NAD silverline integreret forstærker, den ville være et rigtig fint match

    alternativt kunne vi prøve mit setup på dem, der har jeg altid godt kunne tænke mig


  • #8   12. jan 2012 Bare synd at Dali Grand serien er så ærlige og KEDELIGE..
    Jeg har selv haft Grand Diva, dem havde jeg i en måned, så var det ud af vagten i en fart!

    Så ringe er Vincent sp-991 heller ikke!
    Jeg har hørt dem på et sæt Vienna Mahler, der var ellers masser af smæk på!
    Umiddelbart kunne det godt lyde som en "dyster" kombi, men fuck det var godt til rock.
    Mahler er gode til rock bare de får "juice" nok.

    Nu ved at Thomas godt rock og at der bliver rykket noget spade! smiley


  • #9   12. jan 2012 Så har jeg fået et kig på et sæt Dali Grand. Det er en stor fed højttaler... lige i min smag. Det var bare et kort visit, så skal først lytte til dem på lørdag.

    Hvad forstærkere angår, så kan jeg se der er en Nad s200, Pass Lab F5 og et sæt Xindak XA8800MNu monoblokke til salg. Måske de var noget?


  • #10   13. jan 2012 nad s200 syntes jeg skuffer ret meget.. har haft den over 2 omgange sammen med dens forforstærker s100. Der er minimal forskel på s200 og 218thx.. de har identisk printkort og er identisk opbygget.. der er kun et par enkelte komponenter i forskel i indgangstrinnet. men den er flot smiley
    Men nakamichien er klasser bedre og løber ikke tør for power som Nad s200 gør hurtigt..


  • #11   13. jan 2012 Der er også en Onkyo M-508 til salg. Den har jeg heller ikke lyttet til, men har hørt positivt om den.

  • #12   13. jan 2012 onkyo spiller super godt i mine øre.. jeg udskiftede min første s200 med en onkyo m-504 modellen mindre.. og den fik mine gamle jbl ti-5000 til at spille helt fantastisk i forhold til naden. den havde meget mere styr på bassen især

  • #13   13. jan 2012 Lyder spændende. Jeg har også luret på et sær Denon POA S10.
    En skam der ikke lige er en Nakamichi Pa7eII til salg...det ville gøre tingene lidt nemmere smiley


  • #14   13. jan 2012 hehe ja du skulle have købt min pa7ell som jeg solgte sidste måned smiley Jeg har ikke hørt poa s10 så dem kender jeg ikke.. Har haft et sæt poa 6600 og de var godt nok lidt tamme og lytte på.. men mon ikke poa s10 lyder bedre smiley

  • #15   13. jan 2012 Men hvis du kan finde en onkyo m588f så er du virkelig godt kørende efter min mening til prisen under 5000.- de er ofte set på hifi4all tilsalg

  • #16   13. jan 2012 Ja, det ville jeg bestemt også gerne have gjort smiley Havde desværre ikke lige pengene til den på daværende tidspunkt.
    Hvad har du af effekt for tiden?




  • #17   13. jan 2012 Jeg spiller på en zappulse klasse d på 230 w i 8 ohm den gør det bedre end alt andet til menneske penge jeg har prøvet.. I mine øre selvfølgelig der er nok mange der ikke er kan li klasse d smiley

  • #18   13. jan 2012 Lækkert... og dem skal du ikke af med? smiley

    Har du lyttet til Nakamichi Pa5e?
    Der er en til salg her i østjylland.


  • #19   13. jan 2012 ja har handlet meget sammen med en fra lystrup der har en pa5ell og den spiller fantastisk.. og har hørt en pa7e den var meget varm i lyden og meget blød bas i forhold til mk2 modellerne

  • #20   13. jan 2012 er ved at bygge en zappulse i et mindre kabinet.. så skal af med den jeg spiller med snart.. men sælger den kun hvis jeg kan få en go pris

  • #21   13. jan 2012 Ok. Kan se der er en Pa5eII til salg i kbh... dog med ridser.
    Der er vidst også en Pa7e til salg derovre et sted.

    Ved slet ikke hvad Zappulse er værd. Der er sommetider nogle til salg til overkommelige priser.


  • #22   13. jan 2012 vil ikke købe pa7e til dali grand tror det bliver en meget mørk sammensætning .. men ja pa5ell vil være udemærket smiley

    vil have 3000.- for min zappulse hvis den skal sælges.. den spiller på et sæt jbl ti-5000 lige nu hvor den gør det fantastisk.. meget bedre end min gamle pa7ell som jeg havde på her i december..

    men om det er noget for dig ved jeg ikke.. den er lavet i et almindelig kabinet med kølerribber og sådan.. et fedt kabinet i sort med en blå diode på fronten..


  • #23   13. jan 2012 Det var måske en mulighed. Det kunne være sjovt, at prøvelytte ihvertfald.


  • #24   13. jan 2012 ja du skal da være velkommen.. bor i skejby.

  • #25   8. apr 2012 Jeg ville i hvert fald ikke klage hvis jeg havde et sæt dali grand til at stå i mit hjem:) husker de lød rigtig godt dengang jeg hørte dem.

Kommentér på:
Dali Grand VS. Infinity IRS Omega

Annonce