{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dali grand diva vs. dali evidence 870?
  • morten t
    morten t Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 851
    #1   27. jul 2011 Den venstre evidence og den højre grand diva er den KLART bedste kombination.....

    Evt begge højre højtalere hvis dit værelse er i en etageejendom eller det ene komplette sæt hvis din stue vender mod sydøst.. I såfald vil de dog kunne spille bedst nogen gange... Andre gange vil det være de andre eller måske en helt tredje kombinationsmulighed jeg endnu ikke har luret......


  • #2   27. jul 2011 tak for info, det var brugbart !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! skovl

  • #3   27. jul 2011 Du skal selv ud og lytte - så enkelt er det.
    Folk kan skrive nok så meget her inde, men i sidste ende er det dine øre som bestemmer.

    Men de nævnte højtalere er da bestemt udemærket smiley


  • #4   27. jul 2011 andreas, har du hørt divaen med noget ordentligt grej foran?

    jeg har hørt dem med audio reaserch på, der må jeg godt nok sige, det kunne jeg godt finde på, de er jo ved at være godt nede i pris


  • #5   27. jul 2011 Majik ; hvis Andreas har hørt dem på sin Advance Acoustic, har de sikkert ikke lydt særlig godt, men det er der vel intet der gør på den forstærker ; )





  • #6   28. jul 2011 Dali Evidence 870 er en forrygende god højttaler til det musik Kim hører. Jeg har selv haft dem, byttede dem med et par Jamo Concert 11 - det var lidt en bummer, da de bestemt ikke egner sig til hverken pop eller rock, og diskanten var svær at leve med..

    Mht Advance MAP 308 - var det mest for at provokere lidt tilbage, på din første kommentar, samt et mærke der opgives til at være lavet i asien.....hvor i asien ? snakker vi Nordkorea, Afganistan, Kina eller..... ?

    Ja jeg kører med CV højttalere og andre....: )



  • #7   28. jul 2011 Nicky, det er særligt til rock (men også pop), at Concert 11 failer, men de er jo heller ikke beregnet til denne type musik. Diskanten var dog den største skuffelse, der var muligheder for at hæve diskanten og øvre mellemtone, ved forskellige frekvenser - jeg kan ikke forstille mig nogen bruge disse, men den ene mulighed for at dæmpe mellemtone/diskant med 1 db, hjalp dog noget på "problemet".

    Det er self et spørgsmål om smag, men selv med forskellig smag, er der vel ingen der kunne finde dem brugbare til rock. Selv mellembassen manglede attack....









  • #8   28. jul 2011 men nu tilbage til topic (for mit vekommende da)

    så havde jeg tage evidence, de er ikke helt så gode som divaen, men passer en del bedre til den genre musik du nu hører, de kan også bruges hvis du engang vil opgradere op i dyrer klasser af forstærker og cd

    evidence gør det faktisk rigtig godt hvis man opgraderer filteret på dem


  • #9   28. jul 2011 er der en måde man kan se om en 870 er en SE model? ham jeg skal købe af mener at ekspidienten i hifiklubben sagde at det var det, men det står ikke på hans kvittering.

  • #10   28. jul 2011 det kan du se på diskanten, der skal være et dali mærke i sølv eller guld tryk

    du er ikke i tvivl når du ser de to modeller, står der intet på diskanten (eller på klistermærket bagpå) jamen så er det en almindelig evidence du står med

    mener opgraderingen bestod i en lettere modificeret diskant og ændringer i delefilteret


  • #11   28. jul 2011 evidene SE
    (link fjernet)

    almindelig evidence
    http://imageshack.us/f/220/pict6992ak5.jpg/


  • #12   28. jul 2011 havde glemt at der stod dali på diskanten på de første modeller også

    men dem hvor DALI skiltet er fyldt ud med farvet tryk er SE modellen


  • #13   28. jul 2011 Kim N
    Til din musik smag er evidence nok det rette.

    Hvor har du set et sæt Dali Grand Diva til salg henne???


  • #14   28. jul 2011 mads, der er/har været et sæt på H4A

Kommentér på:
dali grand diva vs. dali evidence 870?

Annonce