{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.612 visninger | Oprettet:

Nyt stereo setup {{forumTopicSubject}}

Har lovet at hjælpe min bror med at finde et godt stereo setup?
Han havde selv kig på concept serien og dem frarådet jeg kraftigt.
Men hvad vil i anbefale til ca 10.000 kr. Det skal være inkl. forstærker.
Og ja helst brugt, så han får noget for pengene. Har selv kigget lidt efter noget audiovector eller vienna til ham


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nyt stereo setup
  • #2   26. apr 2011 hvor forhandles de?

  • #4   26. apr 2011 Jeg kender 3 lykkelige ejere af Dali Concept, så hvis han kan li´ lyden af dem, er der da ingen grund til og fraråde ham dem.

  • #5   26. apr 2011 Hvis jeg kan finde noget der spiller 1000 gange bedre til samme pris, så er det jo nok det bedste ikke?


  • #6   26. apr 2011 Jo men det er nok lettere sagt end gjort. Et par brugte Concept 6 koster jo under 2000.-

    Men hvis du ved på forhånd han har fuldstænding samme smag som dig selv, er det selvfølgelig noget andet der skal til smiley


  • #7   26. apr 2011 Citat: "Alt i alt en God hjemmebiograf som lever fuldstændig op til prisen på det.."

    Det er hvad du har skrevet om dit eget Concept setup, og så her et lille års tid senere så kan man lige pludselig få noget som er ettusind gange bedre til samme pris smiley LOL


  • #8   26. apr 2011 Thomas A
    Jeg er blevet MEGET klogere siden hen og har fundet mange andre mærker som levere lyden bedre i forhold til prisen.
    Er det forkert og ændre sin mening efter man har lyttet på mange flere anlæg? og siden hen har indset at concept bare ikke er pengene værd??


  • #9   27. apr 2011 Folk som kan li´ lyden af Concept, syntes jo de er et røverkøb. Med andre ord du generaliserer for meget, og går ud fra at alle har samme smag som dig selv.

    Så det er intet med og blive "klogere", du har bare ændret smag. Det er lidt ligesom små børn det ikke kan li´ andet end kartofler og ketchup, og så når de bliver lidt ældre, så sidder de og gufler oliven & muslinger som var det slik smiley


  • #10   27. apr 2011 Mener ikke jeg generalisere! Men hvorfor skulle jeg sige god for noget som jeg selv ikke kan stå indefor?
    Jeg vil heller ikke mene jeg har ændret smag som du selv siger. Jeg har bare fundet noget der levere lyden meget bedre for de samme penge og havde jeg ikke bare lyttet til concept dengang, så havde jeg med 95% sikkerhed valgt noget andet for pengene. Så på det punkt er jeg blevet klogere.


  • #11   27. apr 2011 Jeg syntes bare at hvis man finder nogle finere højttalere i samme prisklasse som Concept, så kan de som regel slet ikke være med på lydstyrke, og derfor kun velegnet til små rum.

  • #12   27. apr 2011 Thomas A
    Og det er en ulempe? -hvad nu hvis rummet ikke er særligt stort?
    Men nok om det. Min bror har kun et værelse, så det er jo ikke store højtalere jeg er på udkig efter


  • #13   27. apr 2011 Nej det er ikke en ulempe. Jeg forsøger bare at komme frem til det rent faktisk er svært og finde nogle kraftige gulvhøjttalere som både slår Concept på lydkvalitet, lydstyrke og pris. Med andre ord fortjener de slet ikke alt den kritik som de får herinde.

  • #14   25. jun 2012 Min personlige mening:
    Jeg var i Hifiklubben og har hørt alt deres Dali gulvhøjttalere op til MENTOR 6, uden på noget tidspunkt at være tilfreds med hverken mellemtonen og diskanten... Vi var et par kammerater afsted for at tage en lytter (Den ene er lykkelig ejer af System Audio Explorer serien) Og ingen af os kunne retfærdiggøre prisen kontra lydkvaliteten over hele lydbilledet. Vi hørte også på de fleste B&W sæt, og der var det så kun diskanten der var et problem - Alu dome...

    Men så bagefter kørte vi ud til en privat for at høre et sæt AudioVector M3, og der var jeg solgt ! Min kammerat med SA Explorer blev mega misundlig på jeg fandt sådanne højttalere til den pris, og hvis ikke han allerede havde brugt mange penge på sigt, havde han købt dem her og så stoppet der... smiley

    AV M3 spiller så dyb og præcis bas, at jeg har hørt flere SUB's opgive, mellemtonen er så veldefineret og præcist, og diskanten er lækkert blød, afrundet og klar - uden at være skarp/skinger !
    Det er min personlige mening så må i, trods artiklens alder, kommentere vidre som i vil smiley


  • #15   25. jun 2012 Er der ikke noget med AudiVector M3 er over 10 år gamle? Og at nyprisen var rimelig heftig? smiley

  • #16   25. jun 2012 jo, mine M3 har jeg org kvitt fra 1999 på 10,800kr, og idag koster de stadig 4-6000kr alt efter stand, osv. smiley

  • #17   25. jun 2012 Hvis det er 10800 for et par er det alligevel ikke så slemt. Og så må man da sige de holder prisen godt.

  • #18   25. jun 2012 Ja det mener jeg nu også de gør, og de er helt sikkert også pengene værd. Jeg har samlignet dem med Dali MENTOR 6, til 8,000 stk.- hvor jeg stadig syntes disse AV M3 spiller bedre, uden at tænke på prisen smiley

Kommentér på:
Nyt stereo setup

Annonce