{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.055 visninger | Oprettet:

Hjælp til køb af helt nyt stereo system {{forumTopicSubject}}

Hej - håber I har lyst til at hjælpe en halv garvet nybegynder (;
Det bliver et langt indlæg, da jeg vil have det hele med - håber i kan bære over med det!

Har netop solgt mine Monitor Audio BR6 og Marantz SR5004 surround receiver med bi-wiring til 6000 kr.
Det setup har jeg sådan set været rigtig glad for i næsten 5 år, men det gik langsomt op for mig, at det for det første ikke gav mening med gulvhøjttalere i et ca. 12 m2 rum i en lejlighed, og heller ej med en surround receiver til et simpelt stereo setup.

Så det jeg er på udkig efter, er en nedskalering rent fysisk, men på samme tid en merkant opgradering rent lyd-messigt. Det håber jeg giver mening.

Startede naivt ud med at tro, at et sæt MA Bronze 2 ville være det rigtige, da jeg tænkte der sikkert var sket meget i de sidste par generationer, og havde planer om at parre dem med en Yamaha R-N500 receiver, da jeg var kraftigt tiltrukket af muligheden for netværk + iPod, og ikke mindst det efter min mening super sexede retro-look.
Jeg blev dog klogere.

Efter at havde været en tur forbi HiFi klubben på Åboulevarden for at lytte på B&W 685 S2 og Dali Ikon 2 mk2, og først høre dem på noget han mente svarede nogenlunde til Yamaha'en (Denon Deol N9), for så at skifte over på NAD C356BEE blev jeg ret lun på Ikon 2'eren, og fik dem en tur med hjem til Marantz'en et par dage.
Dén lyd kunne jeg rigtig godt lide, og jeg var rigtig imponeret over at der ikke manglede mere bund end der gjorde, taget i betragting af at mine gamle MA BR6 havde 3 6'5" bass enheder. Jeg var især betaget af den højloftede og tydelige lyd, og stemmer skinnede virkelig. Savnede dog samtidig C356BEE'eren.

Spol frem til i går, hvor jeg faldt over HiFi-freaks fødselsdags tilbud, og impuls købte et sæt stærkt nedsatte Triangle Esprit Comete Ez (B-Stock), til samme pris som Ikon 2'eren. Normalt pris var 4500 kr!
Købte dem uden at kunne finde meget på nettet, men tanken er, at jeg kan få lyttet på dem i eget hjem og træffe en beslutning om hvorhvidt jeg skal beholde eller returnere dem.
Hvordan er de umiddelbart i forhold til Ikon 2? Der står skrevet at de skulle have en lyd meget nær hvad en gulvhøjttalere kan levere, hvilket bl.a. var hvad der solgte mig. Og så ser de godt ud!
Har i øvrigt også overvejet Monitor Audio's Silver-serie.

Et andet problem jeg har nu, er, at jeg sådan set ikke har nogen forstærker at teste dem med. Som sagt var jeg lun på C356BEE, men er begyndt kraftigt at overveje NAD's D7050 - hvad tænker i her? Vil under alle omstændigheder forhøre mig hos HiFiKlubben om en mulighed for at låne en med hjem til test.

Lad mig til sidst forsøge at male et billede af hvordan jeg kan lide at bruge mit anlæg.
Kommer mest til at streame via Apple Music, men også spille nogle høj kvalitets rips og vil også rigtig gerne have min Technics SL-1210M3D op at køre. Derudover nogle CD'er i ny og næ.
Jeg lytter primært til elektronisk og alternativ, men også hårdere rock som Metallica, vildere moderne dance, country og klassisk - primært film scores, og naturligvis vil jeg også se en masse film.
Som udgangspunkt vil jeg have min lyd flad og neutral, men er absolut ikke bange for bass! Kan lide at spille højt, men lytter lige så ofte i en stille lytte session. Så det skal faktisk kunne lidt af det hele! smiley

Mit budget er i omegn af de 10.000 kr,- men jeg er naturligvis interreseret i at få så meget for pengene som overhovedet muligt, og det er her jeg tænker i kommer ind i billedet! Er der f.eks. noget jeg skal være opmærksom på der kunne komme under IFA 2015? Hvad med de helt nye Dali Opticon? Eller den tredje og den fjerde osv. mulighed... smiley
Tak til dig for at have læst så langt, og på forhånd tak for hjælpen. Skriv endelig hvis der er mere i vil vide! smiley

P.S. poster det samme indlæg i nogle andre danske forums, da jeg ikke ved hvilke der er mest aktive



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Hjælp til køb af helt nyt stereo system

Annonce