{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
19.384 visninger | Oprettet:

dali concept 6 eller 8 ? {{forumTopicSubject}}

jeg har tænkt mig at give mig et par nye højtalere i julegave men jeg er i tvivl om det skal være concept 6 eller 8 af den grund at der står på hi fi klubbens hjemmesiede at concept 6 er en 8 ohms højtaler og concept 8 er en 6 ohms højtaler men min reciver er en 8 ohms så hvilken højtaler ville lyde bedst?
og hvad gør den forskel?
jeg bruger en harman/kardon avr 360.

på forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dali concept 6 eller 8 ?
  • #2   14. dec 2010 hvorfor det?
    er de ik gode eller hvad?


  • #6   14. dec 2010 tak for svarene jeg har altid opfattet dali som et meget godt mærke. men hvis i vil kan i så ik komme med nogle forslag til en højtaler som giver en meget klar, detaljeret og behagelig lyd. med behagelig lyd mener jeg en lyd som hvis man kan sige det har former og en dybde så man kan høre og mærke de ellers undertrykkede lyde ved mindre gode højtalere.

  • #8   14. dec 2010 billigt helst men bare kom med nogle forslag smiley

  • #9   14. dec 2010 ingen af dem, det kæmper begge to om at være de dårligste højttalere på markedet

  • #11   14. dec 2010 hvad ville i sige til et par lektor 8? er de gode?

  • #15   14. dec 2010 så det er virkeligt lige til at lukke op og skide i?
    nå men jeg tror jeg vil lytte lidt til nogle forskellige højtalere og finder mig en jeg kan lide smiley
    btw jeg kan se der på dit billede at det er focal kan du anbefale en billig gulvhøjtaler fra dem?


  • Søren R
    Søren R Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Svar: 2
    #20   14. dec 2010 Ville ikke købe en concept eller en lektor. Ej heller en Ikon Mk1, men Mk2'erne er meget bedre. Dali er også et godt mærke, men de har trods alt også deres billige serier. Man får hvad man betaler for, og ikonen er bestemt det laveste jeg kan anbefale. Eller er focal og B&W også to gode bud smiley

  • #22   14. dec 2010 @Emil, jeg synes du skal tage ud og lytte og danne dig dit eget indtryk i stedet for at lade dig farve af diskussionen herinde.
    Det er dine ører der skal lytte og din pengepung der skal betale, find et kompromis der hænger sammen med det.
    Men ja, jeg synes også du skal prøve at gå andre steder hen og lytte end hifiklubben. Nu ved jeg ikke hvor du kommer fra, men her i Odense har vi i hvert fald KT-Radio (nu expert, men stadig samme butik) og AV-Connection, de har også mange højttalere på demo.

    Jeg er selv glad for Dali IKON 7 mk1(jeg giver folk ret i at IKON 5&6 ikke har nosser nok), så jeg købte sådan nogen, men det må åbenbart være mine ører der er noget galt med kan jeg se på tråden.


  • #23   14. dec 2010 Jeg skal selv have komplet ikon mk2 5.1 hjemmebio setup når jeg har fået sparet nok penge sammen...

    Jeg synes sku at ikon 7 mk2 spiller fantastisk godt til prisen smiley


  • #24   14. dec 2010 Har haft dali concept 1, 2 og 6 og syntes ikke de var særlig gode, Ingen bund kedelig lyd.

    Har dali 450 nu som jeg fik rigtig billigt. Der er et til salg herinde for 800kr hvor diskanten er belevet skiftet. Og ham der har dem har styr på sagerne så det er helt sikkert alle pengene værd.

    B&W modelerne.
    Focal
    DLS.
    Dali 450, 850, 18mk2, 8008


  • #25   15. dec 2010 jamen jeg har også tænkt mig at handle brugt jeg har fundet et par concept 6 til 2200kt på dba så ville bare høre om de er gode da man forbinder hifi klubben med kvalitet og gode højtalere men er der nogen focal gulvhøjtalere der kan anbefales til ca samme prisklasse? må godt være lidt mere hvis det ik er muligt?
    men ja jeg har også tænkt mig at høre på lidt forskellige højtalere og danne mig mit eget indtryk.

    men mange tak for alle jeres henvendelser! smiley


  • #26   15. dec 2010 jamen tag ud og lyt på de concept. og så de focal, så er du ikke i tvivl, jeg vil næsten sætte 1000kr på at du tager focal

  • #27   15. dec 2010 Forstår ikke hvorfor folk synes concept serien er noget lort ? jeg har nogle og de spiller satme fint. Set dem sammen med en god forstærker så køre det.

    jeg ville gå ud og høre dem, også vælge dem der lyder bedst.


  • #28   15. dec 2010 ingen forstærker i hele verdenen kan få dem til at spille godt.... punktum

    det er jo ikke bare for at disse folks grej, men ren og skær fordi det er lort, JEG vil bare gerne lede folk udenom, fordi de vil komme til at fortryde de har købt dem, før eller siden


  • #29   15. dec 2010 MAJIK - WRONG

  • #30   15. dec 2010 Det er jo ikke andet end lort du siger MAJIK ?

    Concept højtaler spiller sku da godt til prisen??
    Prøv og find lignende der koster 2.000 kr. fra nyt som kan spille bare nogenlunde lige så godt som concept 6 højtaleren formår...??

    Jeg har aldrig set noget lignende der kan det samme til samme pris!
    Concept serien er ikke high end men det er BUDGET klassen, så kan man da heller ikke komme og forlange at den skal perfekt til ens ører??
    For så var der jo ikke andre serier indenfor Dali's serier...

    Lidt må man da gerne tænke selv ?


  • #31   15. dec 2010 enig med Kristian


    Rigtig gode højtalere til rigtig fine priser


  • #32   15. dec 2010 Jo tak Simon smiley

    Ja jeg synes nu selv at man er meget godt kørende med komplet Dali uden at der kommer et kæmpe hul i pungen..


  • #33   15. dec 2010 Jeg må nu også slutte mig til dem, der mener at concept er en ganske udemærket all-rounder. Har da en kammerat som har Concept 5.1(godt nok med en anden sub) med Concept 8 som front. Jeg synes da det spiller ganske udemærket. Synes også den hate der er imod concept er lidt uberettiget.
    Nej det er ikke high-end, men det er prisen da så heller ikke.


  • #35   15. dec 2010 Giver Majik ret.. Concept er lukket, og skinger i diskanten, og bunden er tam.. Ja fail..

    Jeg ville også gå efter noget brugt i stedet for at købe concept serien..

    Du kan ikke få denne højtaler til at spille godt..


  • #36   15. dec 2010 hehe ja ja i bliver sgu nok klogere, eller det håber jeg da

    der findes meget på markedet som spiller bedre til samme penge


  • #38   2. jan 2011 "jeg har haft concept 2 og 6 og 10 ingen af dem var til og holde ud og høre på"

    Der var godt nok mange sæt du måtte igennem inden det gik op for dig. LOL. Men hva faen 15kilo er vel osse bare et greb i lommen smiley


  • Poul J
    Poul J Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Svar: 1
    #39   15. dec 2012 det da dybt ægeligt der er så mage tone døve personer,har selv concept i surround,måske det e fordi i ik har købt wooferen med,men her spiller det sku helt klart,måske det er et spørgsmål om at kan findead at indstille det.;)

Kommentér på:
dali concept 6 eller 8 ?

Annonce