{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.830 visninger | Oprettet:

Ombygning af Cerwin Vega DC 1515 ? {{forumTopicSubject}}

Heysan.

Jeg har gået lidt med tanken om at smide nogle "orentlige basenheder i mine CV DC1515er, jeg synes egentlig de spiller ok, men det er bare som om de mangler bund i forhold til den effekt jeg har spændt foran.

Jeg forventer måske lidt rigeligt, men mere vil have mere som man siger...

Min tanke gik lidt på at smide nogle vilde Ground Zero enheder i som jeg er bekendt med kan give nogle anorme mængder bas slag.

Jeg er klar over at delfilter osv. nok skal tilpasses og at kabinet størelse måske ikke helt egner passer til disse, men så meget forkert kan det heller ikke være skulle jeg mene, men hva siger i kloge hoveder til min idé om at smide 4 af disse bas enheder i dem i stedet og vil det mon give noget og hvordan skulle de i så fald forbindes ?

Hva siger i, er det blasfemi eller en fed idé der kunne få mere liv i bassen ?

(link fjernet)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ombygning af Cerwin Vega DC 1515 ?
  • #1   21. maj 2010 det bliver nok aldrig rigtig nogen succes, har du overvejet en subwoofer ?

• #2   21. maj 2010 Du kan da købe en af de der db boosters man kunne købe til dem engang, selvom jeg ikke har haft gode oplevelser med vegaworld ved jeg da at han sælger dem,

• #3   21. maj 2010 Ja, men det er nu ikke bas boost jeg mangler.

Jeg føler bare jeg maxer dem ud, altså de får allerede alt den saft de kan tåle og så skal man jo ikke booste dem, så skal man have nye kraftigere enhedder :o)

Men ja jeg kunne også bare tilføje en selvbygger sub med 4 af disse Ground Zero enheder os smide en CV mere på i brokoblet tilstand på 2800 watt smiley

• #4   21. maj 2010 du er sikker på det ikke er hørelsen den er galt med ? smiley

• #5   21. maj 2010 en ordelig forstærker til de dc 1515, så klae de os opgaven godt nok, du skal slet ikk begynde at smide nogle bil højttaler på 2 ohm i dem, så ryger de nok pænt hurtig, en af mine venner havde også dc 1515, og de spillede heller ikk med fuld udblæsning for vi smed en ordenlig ond forstærker for, evt førsøg dig med en equalizer

• #6   21. maj 2010 jeghat 2 18" blaupunkt enheder du kan købe. se dem i mit fotoalbum.

• #7   21. maj 2010 Jeg har haft alt for crown til NAD osv. på dem, det er altså ikke kraft jeg mangler hah og da slet ikke med en CV 2800 smiley den har næsten for meget af det gode, det er klart enhedernes formåen jeg godt kunne tænke mig strakte sig lidt længere, men de kabinetter har jeg også tænkt på er noget forkert skruet sammen, hvorfor placere portene lige bag enhederne så får man jo ikke nogen dyb bas ud af dem, de skulle side i toppen i den anden ende af kabinettet.

Men jeg tror jeg vil tilføje nogle nye subber og så skære 1515erne af ved alt under 20Hz så de kan danse lidt højere i punchet smiley

• #8   22. maj 2010 Hvad er der blevet af "Masser af knusende bas, med håndfaste kølleslag" som du skriver under din a/v enhed ? .......... jeg kunne ikke lade være ; )

Nå men nok sjov, 1515 vil have godt af bi-amping, hvor man sætter forstærkeren der skal trække basenhederne, til at levere ca dobbelt så meget effekt, som den der trækker mellemtonere og diskanter. Hvis du har mulighed for dette, så prøv det !

• #9   22. maj 2010 Lars ; jeg har også set en del CV Stanton amps, under hjelmen - de 2 mindste minder lidt om Crown XLS, ikke et specielt imponerende syn. CV-2800 er der noget mere "guf" i - dog ikke hvis man sammenligner med CV 2,6KW2.

Jeg har iøvrigt haft CV 2,6KW2 på mine DALI 40, som kræver en hel del kræfter at trække, og det gjorde den sku' godt.

• #10   22. maj 2010 lars hubbi C - hvordan ved du at han ikke kan høre en 20hz tone ? vores øre er forskellige og mine kan høre ned til omkring 18 hz hvorimod op af halter det lidt ved omkring de 19k hz

• #11   23. maj 2010 Lars K, du har self ret i, at vores ører er forskellige, men set ud fra en generel betragtning, har Lars Hubbi ret :

http://da.wikipedia.org/wiki/Infralyd

• #12   23. maj 2010 Kent N - jeg kender skam godt 20hz "reglen" men det er altså et gennemsnitstal der er forskelligt fra menneske til menneske smiley

• #13   23. maj 2010 Bestemt, jeg skrev jo også : ud fra en generel betragtning -

• #14   23. maj 2010 jeg har en ven som også har et sæt 1515.. de spiller ganske godt men jeg syntes nu også dem "mangler" lidt bund i basserne... men han har sat 4 stk af de gamle bilenheder vega 154 med db gummi kant i .... og nu er der sku spark i dem .De bliver også kun brugt som fest højtaler men de spiller meget bedere med de 4stk gamle vegaér

• #15   23. maj 2010 lars hubbi C - hvis man tager en test cd hvor alle frekvenser er på begynder jeg at kunne høre ved 18 hz, alt før kan føles som du selv siger. Prøv det selv med en ordentlig sub, så er jeg sikker på du kan det samme. De 20-20k hz er som skrevet tidligere generelt for mennesket og ikke nogle faste tal. Nogle kan høre fra 18-18k hz og andre 22-22k hz f.eks. smiley

• #16   26. maj 2010 Det er jo ikek kun et spørgsmpl om hvad i kan høre, det er i langt højere grad et spørgsmpl om hvad man kan "mærke" i det lag der.
    Husk på lyd er svingninger som både skal kunne høres men bestemt også mærkes når vi snakker 20 Hz. det er jo ikke en diskant snik snak vi har gang i her :o)

CV2800 er i fælge mange tests langt bedre end de italienske Cerwin Vega 2.6ere der lyder elendige i sammenligning og har meget mindre styr på bassen end CV2800.

Jeg er ikke i tivl efter at have haft hørt dem begge på mine HT. det er faktisk ret stor forskæl på dem og den pris de tager for dem i HiFi klubben er jo sygt i forhold til hvad de er værd.

Men jeg har allerede Bi wired dem smiley og udskiftet det tynde kabel i dem uden sønderlig meget forbedringer, kabinettet er efter min mening forkert lavet da man har portene lige bag basenhederne og på den måde ikke for kabinettets storhed til at ksave den dybe bas inden den forlader kabinettet, men ok de er jo også skabt til at spille bas og ikke kabinet genererre bassen :o) det er nok derfor mange inkl. mig selv synes de mangler bund i forhold til der er 4 15"ere der skubber dig i ansigtet.

Det handler heller ikke altid om hvordan forstærkere er bygget op, men hvordan de virker i praksis, data og tal og det visuelle kan være "sjove" sammenlignings grundlag, men de er tit og ofte bare ikke særlig realistiske, hvorimod en sammenligning ved lytning og eller en toneoptager/frekvensoptager kan sige meget mere om hvad det er du får ud af forstærkeren i forhold til en anden.

Jeg har som sagt lyttet til begge 2 på mine 1515er og der er absolut ingen tvivl om at både bassen og den musikalske opløsning er langt bedre på CV2800. og en dæmpnings faktor på 350 er fint nok synes jeg.

Men kalrt Crown er jo også nogle rigtige voldsomme sager, sådan en har jeg også haft på dem og det var lige voldsomt nok da det var en ret vild forstærker der kunne yde 5000 watt mener jeg. men den spillede ikke sådan videre godt, den løs meget metallisk i lyden.

• #17   26. maj 2010 Kan du ikke linke til nogle, af de mange test du, der siger 2,6KW lyder elendigt iforhold til 2800'eren ?

Jeg har som sagt haft den på Dali 40, og de er betydelig sværere at trække, end CV 1515.

Men hvis du har 2 forstærkere, så prøv at sætte den der trækker basenhederne, til at levere ca den dobbelt effekt ifht til den der trækker ml.tone og diskant.

Personligt synes jeg 2,6KW2 modellen, næsten er skabt til 1515, da den har samme funktion indbygget som de små CV "bas excavatore" DB-10 og lignende modeller.

• #18   26. maj 2010 Lige præcis Lars ! - og selv om det er rigtigt, når Jingle siger 'at det ikke altid handler om hvordan en forstærker er opbygget' - så kan man altså godt se, hvor stor en motor, der ligger under hjælmen.

• #19   27. maj 2010 Jeg har haft brug mine meget til runde fødselsdage telt fester og små halfester osv.

Derfor har jeg et par gange haft mulighed for at låne mig til bla. crown igennem en kammerat der går meget i PA inden for lys osv.

Men det var ikke en generelisering jeg gjorde af crown hvis man som den opmærksomme læser følte dette :o)

Men nu er det jo sådan at CV2800 netop ER bygget med henblik og i samarbejde med Stanton til at arbejde sammen med Cerwin Vega højttalerene, specielt Intense serien.

Hvor den italiænske model der intet har i relationer til Cerwin Vega what so ever ikke har høstet de fedeste roser af de test der findes rundt om på nettet.

Jeg har jo selv haft lånt en netop fordi jeg som mange andre nok stod og tænkte hva fean skal jeg købe for en af de 2 og nu var det ikke ligefrem penge der manglede og da jeg havde heldet med at kunne låne den som HiFi klubben sælger som værende en Cerwin Vega "deal" hvilket det jo ikke er, så var mit valg klart, jeg skulle ikke have den PA forstærker som blot har fået tilføjet et par phono bøsninger for at kunne tilfredsstille de tumber der ikke ved der findes både XLR til Phono kabler ligesom der findes Jack til Phono Kabler (hvorfor) så bruge tid og penge på at lave noget så åndsvagt som at tilføje endnu en tilslutnings mulighed ???

Nå men det var nok kun for at kunne sige at den kunne sælges som værende et HiFi produkt da den jo så har disse Phono tilslutninger :o)

Nu er det jo også sådan at de 2 effekttrin er bygget rimelig forskælligt op og den kære snu elektronik nørd ville også vide at CV2800 ikke behøver en kæmpe trafo eller ringkærne da den jo er bygget op omkring H klasse teknik lidt ala en vider udvikling af D klasse forstærkere.
    Så igen, det er altså ikke størelsen på motoren det komemr an på men gørelsen og teknikken.

Har i nogen sinde set en rotor motor så vilel i vide hvor lille en motor kan være og hvor meget man kan trylle ud af HK på blot 1.3 litter, så størelse er ikke alt, men det er de realitetter vi ser og høre når vi putter dem i test...

Nu ved jeg godt at denne test nok er af den første model, men som jeg oplevede det var den jeg lånte (MkII) modellen ikke meget langt væk fra den beskrivelse han kommer med af Mk 1eren.
    http://www.nerds.dk/?page=visanmeldelse&id=100

både i lydkvalitet samt lydstyrke vinder CV2800.

• #20   27. maj 2010 Lars Hubbi ; jeg tror godt vi kan stoppe diskussionen med Jingle ; )
    Hans klasse H er en videreudvikling af klasse D !!!!! - som den eneste i verden.

Den test på nerds har de fleste set. Personligt tillægger jeg Lars Hubbi's erfaring med forstærkeren, meget MEGET større vægt - da der her ikke ligger nogen økonomisk interesse bag.
    Med al den ballade, der har været om test, på de forskellige forums, skal disse self tages, med et stor - større - størst forbehold.

Jeg tillægger ikke Jingel's udtalelser, den store sandhedsværdi (faktisk slet ingen) - han har det med at komme med meget bombastiske / extreme udtalelser - sådanne udtalelser ved vi godt, hvad normalt dækker over. Sjovt at nogen ikke er klar over, at troværdigheden falder, jo voldsommere man udtaler sig.

• #21   30. maj 2010 :o)

Ja jeg er glad for at have hørt og prøvet begge 2, noget som jeg kan se i begge siger i ikke har, hvorfor den opmærksomme læser jo trods alt måske nok alligevel kan se der nok er en grund til det valg jeg foretog da jeg "valgte" at købe CV2800.
    Trods div. tests og kikkerier på maskinerne, så vælger jeg med ørene og ikke med øjnene og jeg vil tro i er ret enig i den metode :o)

Og troværdighed ved jeg ikke om det drejer sig om, men hvis det er der den skal hen, kan man jo starte med at kikke på hvad du selv (Kent N)har på hylden og tænke Nårh... han har sørme selv en 2.6er aha :o) trovæghed eller bombastiske udtallelser, jeg tror sagtens folk kan skille snot fra skæg når man ser det hele i den sammenhæng uden at skulle pointere det så fint som vi så begge har gjort nu smiley og ja klasse H ja den fik jeg galt i halsen det må jeg indrømme :o) men det skader heller ikke at indrømme der hvor man tager fejl smiley

Men jeg vil da prøve at bi-ampe dem, men pt. har jeg kun min sherwood at gøre godt med, og den vil jeg tro ikke yder ret stor retfærdighed i den sammenhæng, men ja misforstå mig ikke jeg føler de spiller kanont og endog meget voldsomt som de jo bør, men ligesom med biler hvor man vænner sig til at køre med eks. 500HK. så kunne jeg også godt tænke mig lidt mere bund eller kælder dyb bas fra dem, og jeg synes egentlig taget i betragtning af at de er bestykket med 4 stk. 15"ere så bure de gøre det vildere endnu :o) men det er nok som lars hubbi C siger, de skal have et større rum at spille i eller også er det placeringen af dem.

ved mine spille dage i gym. haller osv. hvor der jo er lange rum, der formår de faktisk at spille lidt bedre i dybden.

Jeg må sgu bare bygge til eller købe nyt støre hus hehe :o)

• #22   30. maj 2010 Ja Jingle - som du siger ; Du tror godt folk kan skille snot fra skæg !

Jamen det tror jeg da også ; ) ..... prøv lige at se hvad der er blevet udtalt, fra mig, og fra dig selv - og gå så lige hen og se dig selv i spejlet ; )

Jeg har sagt ; ..at jeg har haft 2,6KW2 på mine Dali 40, og det gjorde den sku' godt.

Du har bla udtalt, bla under din AV enhed : 2,6KW er lige til at lukke op og skide i, sammenlignet med CV 2800.

Du skriver under din AV enhed : Masser af knusende bas og håndfaste kølleslag ---- hvorefter du opretter et forum emne - hvor du nævner du mangler bund i dem ??

Igen en bombastisk udtalelse fra dig : CV 2800 bygger på klasse H - en videreudvikling af klasse D 11 ??

Så er der din vægtopgivelser på 1515 (den diskussion har vi haft før) Jeg tror ikke EEN meter på, at dine 1515 kabinetter, vejer omkring 50% mere end andres.

Jo jeg tror godt folk kan skille snot fra skæg - MEN KAN DU SELV ??

• #23   13. jun 2010 Jeg har godt gjort for mine udtallelser og også dem jeg ikke har ret i, så som den nu genoptaget H klasse eks.

At mere vil have mere, er vel ikke ens betydende med at jeg ikke stadig synes min kommentar under profilen stadig er gældene, men som sagt så vender man sig til tingene hen ad vejen og får blod på tanden for at forøge sine kræfter til et stadig højere ønske om mere.
    Men du kan jo selvfølgelig altid vende det til noget helt andet med dine egne "bombastiske udtallelser" !

Så jo når dagen er omme behøver jeg ikke skille snot for skæg når det allerede er gjort med almindelig sund fornut og logik.

Og hvordan ser det ud når du har brug for at hive gamle emner op af hatten i en diskution der omandler noget helt andet ? manglede du kasteskyts?

Kommentér på:
Ombygning af Cerwin Vega DC 1515 ?

Annonce