{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
857 visninger | Oprettet:

Valgt af sub og højttalere. {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.
Står og skal have købt mig et sæt højttalere og sub til min Cambridge Audio Azur 851A forstærker.
Tænker valget står mellem:
Triangle Quartet Limited Edition eller Quad Z-3.
Triangle Thetis 320 eller Earthquake MiniMe P10 V2 eller P12 V2
Nogle der har godt og dårligt at sige. Købet er mest henblik på elektronisk musik og ikke film.
TUSINDE tak for jeres hjælp.
Venligst Mark


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valgt af sub og højttalere.
  • Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Svar: 3
    #1   3. feb 2019 Jeg har selv lige købt nye højtaler (Buchardt S400) men de er desvære udsolgt lige pt.

    Det kan være en idé at gå efter bookshelf højtaler hvis du alligevel går efter en subwoofer, da det er tit bas man får ved en større kabinet.
    Jeg har haft Quad z-3 i knap en uge og de er fuldstændig ubrugelig uden en subwoofer måske også en bare en separat bassenhed, der er ingen bass.

    De andre har jeg ikke hørt og jeg får aldrig lov til at sætte min sub til pga. WAF smiley





  • #2   4. feb 2019 Gå efter buchardt s300 hvis du vil have bas

  • #3   20. feb 2019 Køb Triangle Quartet Limited Edition!

    Den har jeg haft, og spillet sammen med en 851. Det spiller i verdensklasse. Og den har på ingen måde brug for en sub.


  • #4   3. jul 2019 Den eneste af de i tråden nævnte højttaler jeg kender til, er QUAD-Z3. Har nemlig selv et par.
    Da jeg koblede dem til mine gamle QUAD-405 effekttrin (Bi-Amp med 30cm kabel) skuffede de mig lidt. Det mente jeg ikke kunne være rigtigt, og gik fluks i gang med at modificere 405'erne. Dem har jeg haft siden 1978 (Quadrofoni tiden), så elektrolytterne var helt sikkert ikke "kun" støvede, de var nok også lidt trætte.
    Nye og større elektrolytter i forsyningen, kraftigere kabelføring rundt i kabinettet og nogle printbaner blev "forstærket" med 1,5 kvadrat stiv kobbertråd. Alle bipolare kondensatorer blev skiftet ud med Wima'er.
    Så skete der skisme noget. Både den nedre mellemtone og bassen, blev markant bedre.
    En kammerat kom forbi. Da var skiven "Badminton" med Aske Bentzon på tallerkenen. Han blev meget overrasket over den transparente guitar lyd fra Z-3'erne. Efterfølgende var det Sanne Salomonsen, med Kærligheden kalder, og hvis der ikke er smæk på de trommer, så ved jeg ikke hvad man skal kalde det for, men Z-3'erne, de leverer med garanti varen, tørt og stramt. Og Sannes sangstemme klares med bravur. Min kammerats kommentar var prompte, - Nå det er sådan, at det skal lyde!
    Jeg vil tillade mig, at kalde QUAD-Z3 for nogle "sladre tanter", for de er ikke helt ukritiske med, hvad der spændes foran, samt kvaliteten af det musiske materiale. Jeg har drønet CD'er ud, fordi de var ulidelige at lytte til med Z-3'erne. Med mine gamle Dali'er var det tåleligt.
    Nu skriver du, at du lytter til elektron musik. Det indebærer ofte en meget dyb bas, ihvertfald hvad nyere indspilninger angår. Jeg lytter selv meget til Pink Floyd, og der syntes jeg Z-3'erne lever helt op til mine forventninger,


  • #5   3. jul 2019 En anden højtaler som er god til bas er Mission QX prøv at lytte til dem hvis muligt

Kommentér på:
Valgt af sub og højttalere.

Annonce