{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.216 visninger | Oprettet:

Bomber H
Bomber H
Tilmeldt:
17. jan 2008
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 21

Hjælp til bil sub {{forumTopicSubject}}

Vil gerne høre hvilken bass jeg kan få mest ud af rent spille mæssigt og hvad jeg får til og lyde bedst?

Jeg har overvejer 2 x MDS Fanatic FR12W: www.carsound.dk/produkt.asp?id=8203&pk=27&produkt=MDS_Fanatic_FR12W_-_Subwofer

Eller 2 x Rainbow Hammer 12": www.carsound.dk/produkt.asp?id=4131&pk=27&produkt=Rainbow_Hammer_12_-_Subwoofer

Jeg har en lille Genisi forstærker på 550 WRMS i 2 ohm lige pt, men regner med og anskaffe mig en lidt kraftigere om nogle måneder smiley

Jeg har valgt og oprette emnet herinde i steder for bilgalleri, da jeg håber og få lidt mere seriøse svar smiley
Håber og høre fra nogle der kan hjælpe mig smiley
På forhånd takker jeg smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til bil sub
  • #1   9. jan 2010 altså, hvad ønsker du?

    bare boom boom eller noget der spiller rigtig musik??


  • #2   9. jan 2010 ingen af delene... ingen af dem lyder godt... de er kun beregnet til Booom Booom... at spille bass, uden at spille godt...

    de kan levere tryk, men ingen SQ...


  • #3   9. jan 2010 Rainbow Vanadium spiller nu ok.

    Eller måske noget Hertz.

    www.knot.dk


  • Bomber H
    Bomber H Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 21
    #4   9. jan 2010 Jeg er jo nok ham der gerne vil have Boom Boom frem for det virkelig skal lyde helt perfekt,, Pengene er der ikke til og købe det vilde.. Men det skal self heller ikke lyde dårligt og træls.. Jeg høre mest Trance og Rap..

  • #5   9. jan 2010 jeg ville kigge på B2 AC10 eller AC12...

    AC12'eren koster 1800kr og AC10'eren koster 1500kr...

    de har hver en effekthåndtering på 1.000watt RMS og en høj følsomhed...

    en enkelt AC12'er med nok effekt og kontrol bag sig kan spille langt højere end Twister 4 og 2 af de der MDS'er...
    og det e rmed en enkelt AC12'er...


  • #6   9. jan 2010 og så har B2 AC12 og AC10 en langt bedre SQ end nogen af de enheder der...

  • #7   9. jan 2010 Hmm...

    Har fra en anden gut, hørt de MDS´er du linker til, skulle være et godt alternativ, til Rainbow Hammer.

    Amboss, kan jeg dog ik tage om....


    Når DET er sagt......så hellere én god sub, end to dårlige.

    Og én 12" kan sagtens trykke voldsomt.


  • Bomber H
    Bomber H Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 21
    #8   9. jan 2010 Jeg ved ikke så meget om hifi i det hele taget så det er lidt tåge snak for mig. Men vil gerne høre andre der har lidt forstand på det.. Vil gerne have noget der virkelig kan buldre i bilen og så skal det kunne holde til go spille dybt og højt smiley

  • #9   9. jan 2010 jeg kan anbefale B2 AC12 så... den kan spille rigtig højt... 143db er ingen problem for den... og 143db er meget højt...

  • Bomber H
    Bomber H Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 21
    #10   9. jan 2010 Carsound har 2 stk af de mds subber jeg omtalte.. Der ligger en video derinde med nogle svenskere der spiller knaap 150db med dem.. Det jeg bla faldt lidt over smiley

  • #11   9. jan 2010 ja, det spiller 150db... men det lyder ad helvedet til, og det kan IKKE spille musik da kabinettet er bygget til en sinus tone... og så kan de også kun spille den ene tone maks 5 sekunder ad gangen ellers vil den brænde af på grund af for meget effekt...

  • Bomber H
    Bomber H Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 21
    #12   9. jan 2010 okay.. Men en B2 AC12 vil spille bedre og højre end 2 af begge de andre jeg selv havde kigget på ?

  • #13   9. jan 2010 jep... meget bedre og meget højere...

    men det kræver self også den rigtige forstærker bagved... en forstærker der har overskud i effekt og kontrol...

    den spiller ikke bedre hvis den får en Xzound forstærker, eller Sinus Live eller noget andet billigt gøjl...

    selv ville jeg købe en Eton EC 1200.1D (LINK (link fjernet) )

    den koster self en del med vil give dig den ondeste og fedeste bass du nogensinde har hørt...

    (Medmindre du deltager i EMMA, men så havde du heller ikke spurgt herinde... )
    smiley


  • Bomber H
    Bomber H Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 21
    #14   9. jan 2010 okay.. HAr jo ikke planer om jeg skal ud og spille konkurrence eller noget.. Havde faktisk regnet med og købe en sinus Live eller en JBL GTO.. Men det dur måske ikke ?

    Vil også høre fra andre der har fingeren på pulsen ?


  • #15   9. jan 2010 nej, det er heller ikke det jeg hentyder til... smiley men hvis du var EMMA eller db-drag havde du nok hørt vildere... smiley

    Jeg vil kraftigt anbefale dig at investere i en ordentlig forstærker fremfor de billige watt... der er intet som ægte Watt og kontrol...

    det nytter intet at ha en fed enhed hvis ens forstærker ikke magter at kontrollere den... smiley

    selv er jeg ikke meget for JBL da de er faldet UTROLIGt i kvalitet de sidste mange år... Sinus Live er ikke mange takker bedre end Xzound længere...

    men det fede ved B2 AC12 er lige præcis at den ikke behøves 1.000watt RMS for at spille højt eller godt... 500watt RMS fra en rigtig forstærker er langt bedre end 1500watt RMS fra en billig forstærker...

    andre subwoofere som også kunne tænkes var måske noget Pioneer... ? Alpine Type R... ? Ground Zero... ? og den dyre ende, Digital Design... ?


  • Bomber H
    Bomber H Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 21
    #16   9. jan 2010 jaah måske.. Men så snakker vi jo også en helt anden pris

  • #17   9. jan 2010 næhh...

    en OK Pioneer enhed kan da fås for 800kr... Alpine Type R koster da kun 1.000kr-1200kr...

    Ground Zero koster fra 900kr til 7.000kr...


    Digital Design derimod er MEGET dyrer men også noget af det ypperste inde for bilstereo... er selv ved at erhverve mig en DD 1012 enhed... smiley

    de kan koste op til 18.000kr for en enkelt enhed... men kan også fås billigere... hvor billigt aner jeg ikke da der ikke findes en DD forhandler i DK...


  • Bomber H
    Bomber H Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 21
    #18   9. jan 2010 Hvad så med 2 x Hertz Energy ES300D 12'' og min genisi og så bare køre begge enheder over samme forstærker ?

  • #19   9. jan 2010 Jeg kan stærkt anbefale Hertz, og jeg ville aldrig selv købe MDS. det er så tæt man kan komme op x-zound så muligt ...

  • Bomber H
    Bomber H Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 21
    #20   9. jan 2010 okay.. Har bare hørt Hertz ikke er de bedste til techno, trance og rap og sådan?

  • #21   10. jan 2010 Hertz er et af de førende mærker inde for bilstereo...

    og igen, det kommer an på hvor meget kontrol din forstærker har, for at den skal spille trance osv osv...

    og en Genesis forstærker er noget kram, det er virkelig godt...


  • #22   10. jan 2010 jeg har kun en ting at sige............. men det kan du sikkert ikke høre for din kommende hyletone......

    lydtryk er altså ikke noget der skal spøges med

    148db er ligesom at så lige bag et jumbojet der letter, det bliver man altså døv af inden længe

    tænk dig nu lidt om


  • #23   10. jan 2010 Majik:
    hvem snakker 148db... ??

    det højeste der bliver snakket om er mig der nævner 143db, og det er 1 sinus tone...

    musik med en B2 ligger vel omkring 134-141db, alt afhængig af kassen...

    og en jetmotor larmer med 140db hvis det er en F16... og et passagere fly af Typen Boeing 777 eller A320 larmer med 120db...

    men det er jo også nogle HELT andre frekvenser der snakkes om...

    du bliver hurtigere døv af 140db ved 1.000Hz end ved 50Hz...


  • Bomber H
    Bomber H Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 21
    #24   10. jan 2010 Vil det sige 2 x www.knot.dk/shop/item.asp?id=7831&info=Hertz-Energy-ES300D-12-Bas-enhed&InfoCat=Subwoofere-Lose-enheder-12-300mm

    ?

    Ellen en enkelt der er noget dyre.. Hva får jeg så mest ud af ?


  • #25   10. jan 2010 Hej jeg syntes helt bestemt du skal ud og kigge på noget alpine type r har selv lige købt 2x10" med db 2 ohm´s svingspole så de kan gå i 1 ohm og de kan sparke røv skal jeg lige hilse at sige hvis de kommer i det rigtige kabinet (liter) og med en god solid forstærker under smiley og der får du sku godt lyd og fed bas gengivelse..

  • #26   10. jan 2010 En brugt jbl gti af den gamle model og så en god PG forstærker, ville klart være mit valg.

  • #27   10. jan 2010 Bomber H:
    Hertz Energy serien har ikke imponeret mig synderligt meget... men synes deres Mille serie er alt for fed, men den koster også langt mere...

    en rigtig god sub fra Hertz er deres SPL Show... har en kammerat med 2 12'' SPL Show i... og er du sindsyg han spiller højt med dem... om de spiller godt kan jeg ikke svare på da jeg kun har hørt dem i en db-kasse hvor de ikke ligefrem er bygget til at spille musik... smiley


  • Bomber H
    Bomber H Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 21
    #28   10. jan 2010 Det er en Genesis Profile Sub og jeg har en hammer koblet på i forvejen.. Men hvor stor en sikring skal der så på ? Tror jeg køre med en 60 A en den for stor ?

  • Bomber H
    Bomber H Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 21
    #29   10. jan 2010 OKay.. Har en AIV Powerkondensator 1,0F, en Genesi profil sub og en Hammer, lige nu men måske en mere om noget tid..

    Faldt bare over carsound tilbud med 2 mds enheder og en kasser for knap 2000kr men de er ikke nør så gode eller hvordan ?


  • Bomber H
    Bomber H Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 21
    #30   10. jan 2010 okay.. Men du ved ikke hvilke sikring der vil passe bedst ind i systemet ?

  • Bomber H
    Bomber H Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 21
    #31   10. jan 2010 Jeg er fra horsens, så havde det dejligt nemt ved og køre op i carsound og få hjælp smiley Har en ven fra byen der har 2 str 12" hammere i.. Bare ikke lige med en genisi forstærker.. Men de gør det da godt nok smiley

    Har også lige et sidste spørgsmål.. Mine lygter og alt andet elektonik i bilen blinker når jeg fyre lidt op under subben.. er der Pag et færdig batteri eller dårlig stelforbindelse ?


  • Bomber H
    Bomber H Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 21
    #32   10. jan 2010 haha nice smiley

    Fik da afvide i carsound horsens den vil passe perfekt ?


  • Bomber H
    Bomber H Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 21
    #33   10. jan 2010 okay.. super.. Så vil jeg ud og rode lidt med golfen i morgen smiley Mange tak for hjælpen smiley

  • #34   10. jan 2010 Dr Madsen:
    4 hammer enheder og så kun knap 150db er sgu sløvt... det klarer B2 AC12 med kun 2 styks uden at svede...

    og så har jeg både hørt B2 AC12 og hammer enhederne... og B2 spiller LANGT bedre end Hammer nogensinde kunne drømme om... Hammer er IKKE bygget til SQ, men derimod SPL, med ikke decideret SPL...

    med den Genesis Profile forstærker kommer B2 AC12 til at lammetæve Twister4 sætter i både SPL og SQ...
    og det er desværre ikke noget der kan diskuteres... det er FACT...


  • #35   11. jan 2010 Dr. M A D S EN:
    tjoh, det er ikke overraskende af 4 12'' basser... kabinettet er desuden elendigt til de enheder der...

    men hvis man derimod bare køber 2 Hammer enheder så er de sgu OK...

    men Twister4 sættet er noget hø... og SLET ikke så kraftige som 1 enkelt B2 AC12 enhed... og så spiller AC12'eren også bedre... smiley

    men Hammer enheden er sgu god nok til pengene... men ikke i det kabinet...


  • #36   11. jan 2010 jeg vil nu ikke kalde mig B2 menneske... men er imponeret over dem... smiley

    men er mere overvældet af DD / Digital Design... jeg er forhåbentlig selv ved at anskaffe mig en 1012 nu... smiley
    men det er dyre sager... smiley


    men det der er fedt ved B2 er at selv deres mindste serie, AC, kan spille knald højt samtidig med at levere den SQ der er nødvendig for de unge mennesker der er i bass generationen... smiley

    men derimod er jeg ikke overvældet af Twister4 sættet.. smiley dog er Hammer enheden fed nok, men kabinettet ødelægger det hele...


  • #37   11. jan 2010 det er jo igen forskellig smag... smiley

    self kan jeg finde MANGE andre subwoofere der har langt bedre SQ end B2... men hvis man tænker på at den samtidig kan spille så højt...

    men hvilket mærke er PDS300 ... ?? har ikke hørt det før... ?


  • #39   12. jan 2010 nårh, det er MDS...

    nej, har ikke hørt den... jeg hører kun kvalitet... smiley


Kommentér på:
Hjælp til bil sub

Annonce