{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.599 visninger | Oprettet:

Er B&O pengene værd? Ud fra et lyd-perspektiv {{forumTopicSubject}}

Halløjsa!

Mig og min partner står og skal have en ny højttaler. Vi kan egentligt godt lide B&O og har kigget på A9, som er på tilbud for øjeblikket.

Specifikt denne her:
https://www.beosilkeborg.dk/shop/beoplay-a9-smoked-oak/

Problemet er, at vi ikke ved om det er pengene værd at investere i en sådan sag. Derfor vil vi gerne lige have en vurdering på hvordan ovenstående sammenligner sig med konkurrencenterne, rent lydmæssigt.

A9'eren er jo en flot sag, sådan helt generelt. Men det er dog svært at finde ud af hvordan man skal vurdere den sammenlignet med produkter fra konkurrerende mærker.

Synes også det er svært at finde andre højttalere i samme prisklasse og størrelse? Er ovenstående virkeligt så meget bedre end Bowers & Wilkins eller lignende?

Tak for hjælpen!


Kommentarer på:  Er B&O pengene værd? Ud fra et lyd-perspektiv
  • Lars E
    Lars E Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 258
    #1   14. jan 2019 Har du læst anmeldelser? https://www.recordere.dk/2014/08/test-beoplay-a9-streaming-hoejttaler/

    Har ikke selv hørt den, men jeg synes det er dyrt for mono-lyd, til en stue vil jeg altid vælge ægte stereo.
    Skal den stå i et køkken og spille baggrundsmusik er det mindre vigtigt, men igen... lidt en dyr "køkkenradio" synes jeg.

    Bedste råd må være at høre jeres ynglings musik på en A9 og derefter bevæge jer hen til f.eks. hifi-klubben og høre hvad de kan diske op med.


  • #2   14. jan 2019 Jeg har altid ment at de ikke er bedre lydmæssigt, men at man betaler lidt for meget for design. Bevares B&O laver da også flot design, men jeg ville hellere bruge pengene på noget med mere vellyd, og som nævnt er stereo klart at foretrække i enhver sammenhæng.

  • Frank A
    Frank A Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Svar: 153
    #3   19. jan 2019 Kan se du er fra Århus. Tag ned til Tape Connection og hør lidt på Dynaudio Xeo 2/Xeo 4/Xeo 10- Så glemmer du alt om B&O smiley

  • Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    jan 2019

    Følger: 1 Svar: 2
    #4   27. jan 2019 Glem ikke at nogen også tænker på hvordan det ser ud i stuen og dem der kalder det en køkken radio , de ved ikke hvad de taler om.

  • Lars E
    Lars E Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 258
    #5   27. jan 2019 Der er vist ikke nogen som har kaldt A9 for en køkkenradio, men sætter man den ud i køkkenet så er det jo den funktion den får.

  • Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    jan 2019

    Følger: 1 Svar: 2
    #6   27. jan 2019 Sådan er det vist med alle anlæg.

  • Henning H
    Henning H Tilmeldt:
    nov 2018

    Følger: 2 Svar: 29
    #7   31. jan 2019 Diverse højttalerfabrikanter og forhandlere slynger om sig med subjektive beskrivelser, der ikke kan bruges til noget som helst og da slet ikke til at vurdere pris/ydelse eller sammenligninger iøvrigt.
    Kunne de ikke foretage nogle målinger med en spectrum analyzer, så man på måleresultaterne kan se ligheder og forskelle på de forskellige konstruktioner og skelne mellem skidt og kanel.
    Et af de ikke ualmindelige spareområder er delefiltrene, de er altid gemt i kabinetterne og kan ikke ses eller vurderes, men vil afsløres af målingerne. Kvalitetskondensatorer og gode luftspoler koster penge - - - og de udgør ofte en en væsentlig del af prisen på en “kasse”. Der er i filterdesign en del parametre at tage hensyn til, men min filosofi er i almindelighed : the simpler the better - - -
    Man skal ikke bare lade sig imponere af flot design, der skal komme gedigen kvalitetslyd ud, der modsvarer prisen, og en væsentlig del af hemmeligheden bag er : gedigne komponenter.


  • Henning H
    Henning H Tilmeldt:
    nov 2018

    Følger: 2 Svar: 29
    #8   31. jan 2019 Det kommer an på, hvad man vægter, om det er design/æstetik eller lyden, der kommer ud sammenholdt med, hvad man vil betale.
    Nu er musik rundt i huset ikke noget nyt, det har Sonos gjort i flere år, og i min optik er der godt med muskler i systemet. Der er ikke noget designvidunder, de er tunge og spiller mono, men de lyder ret godt af sådan noget at være.
    Min persolige mening om dit spørgsmål er nej.


  • Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Svar: 3
    #9   31. jan 2019 Jeg ville aldrig mene det er pengene værd hvis man udelukkende vil have lyd, men hvis du vil have design og lyd vil jeg mene at de er et af de eneste der er på det marked.

    Hvis du absolut vil have et B&O på vægen ville jeg anbefale et sæt beovox 5000 af den flade slags, eller hvis penge ikke er noget problem måske den nye edge.

    Jeg har selv et sæt beolab 9, Penta mk3 ham den gamle har en beovox 5000 FP og den er sku fed, det med B&O er mere at du får design og lyd i samme enhed altså en bedre WAF smiley

    Lige pt. bruger jeg et sæt Buchardt S400 der er vægophængt, og det fungere egentlig meget godt, men de buler mere ud end fx en A9 ville på vægen, men lyder markant bedre.


  • Peter A
    Peter A Tilmeldt:
    okt 2019

    Følger: 1 Svar: 1
    #10   16. okt 2019 Ligner en indendørs parabol, og lyder som en stor transistorradio, desværre!

Kommentér på:
Er B&O pengene værd? Ud fra et lyd-perspektiv

Annonce