Er B&O pengene værd? Ud fra et lyd-perspektiv {{forumTopicSubject}}
Halløjsa!
Mig og min partner står og skal have en ny højttaler. Vi kan egentligt godt lide B&O og har kigget på A9, som er på tilbud for øjeblikket.
Specifikt denne her:
https://www.beosilkeborg.dk/shop/beoplay-a9-smoked-oak/
Problemet er, at vi ikke ved om det er pengene værd at investere i en sådan sag. Derfor vil vi gerne lige have en vurdering på hvordan ovenstående sammenligner sig med konkurrencenterne, rent lydmæssigt.
A9'eren er jo en flot sag, sådan helt generelt. Men det er dog svært at finde ud af hvordan man skal vurdere den sammenlignet med produkter fra konkurrerende mærker.
Synes også det er svært at finde andre højttalere i samme prisklasse og størrelse? Er ovenstående virkeligt så meget bedre end Bowers & Wilkins eller lignende?
Tak for hjælpen!
feb 2007
Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 260
Har ikke selv hørt den, men jeg synes det er dyrt for mono-lyd, til en stue vil jeg altid vælge ægte stereo.
Skal den stå i et køkken og spille baggrundsmusik er det mindre vigtigt, men igen... lidt en dyr "køkkenradio" synes jeg.
Bedste råd må være at høre jeres ynglings musik på en A9 og derefter bevæge jer hen til f.eks. hifi-klubben og høre hvad de kan diske op med.
aug 2009
Følger: 3 Følgere: 15 AV-enheder: 1 Emner: 11 Svar: 237
okt 2013
Følger: 1 Svar: 153
jan 2019
Følger: 1 Svar: 2
feb 2007
Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 260
jan 2019
Følger: 1 Svar: 2
nov 2018
Følger: 2 Svar: 29
Kunne de ikke foretage nogle målinger med en spectrum analyzer, så man på måleresultaterne kan se ligheder og forskelle på de forskellige konstruktioner og skelne mellem skidt og kanel.
Et af de ikke ualmindelige spareområder er delefiltrene, de er altid gemt i kabinetterne og kan ikke ses eller vurderes, men vil afsløres af målingerne. Kvalitetskondensatorer og gode luftspoler koster penge - - - og de udgør ofte en en væsentlig del af prisen på en “kasse”. Der er i filterdesign en del parametre at tage hensyn til, men min filosofi er i almindelighed : the simpler the better - - -
Man skal ikke bare lade sig imponere af flot design, der skal komme gedigen kvalitetslyd ud, der modsvarer prisen, og en væsentlig del af hemmeligheden bag er : gedigne komponenter.
nov 2018
Følger: 2 Svar: 29
Nu er musik rundt i huset ikke noget nyt, det har Sonos gjort i flere år, og i min optik er der godt med muskler i systemet. Der er ikke noget designvidunder, de er tunge og spiller mono, men de lyder ret godt af sådan noget at være.
Min persolige mening om dit spørgsmål er nej.
feb 2013
Følger: 1 Svar: 3
Hvis du absolut vil have et B&O på vægen ville jeg anbefale et sæt beovox 5000 af den flade slags, eller hvis penge ikke er noget problem måske den nye edge.
Jeg har selv et sæt beolab 9, Penta mk3 ham den gamle har en beovox 5000 FP og den er sku fed, det med B&O er mere at du får design og lyd i samme enhed altså en bedre WAF
Lige pt. bruger jeg et sæt Buchardt S400 der er vægophængt, og det fungere egentlig meget godt, men de buler mere ud end fx en A9 ville på vægen, men lyder markant bedre.
okt 2019
Følger: 1 Svar: 1
Er B&O pengene værd? Ud fra et lyd-perspektiv