{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.249 visninger | Oprettet:

Mellemtone (B&W Matrix 801 serie No.3) {{forumTopicSubject}}

Hej med jer der! - Jeg har et sæt ældre (ca. 10 år) højttalere fra B&W. - Helt specifikt drejer det sig om et sæt B&W Matrix 801 serie No. 3. - Det som er problemet er, at mellemtonen i min venstre simpelt hen ikke spiller længere. - Jeg har snakket med dem inde i Hifiklubben, og de siger at den enten kan være sprunget, eller at det kan være delefilteret som er gået. - Har jeg ret i, at jeg for at spore mig ind på det konkrete probelm evt. skal prøve at skrue den mellemtone ud, og så sætte den i den anden højttaler, for så får jeg da et svar på om det evt. er delefilteret som er gået? - ALLE forslag modtages med TAK. - Er der evt. nogen som kender et sted hvor man kan købe de ældre og udgåede dele til netop den model som jeg har, for jeg har ledt og ledt, men kan ikke finde noget sted.
V.H. Michael.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mellemtone (B&W Matrix 801 serie No.3)
  • #1   11. nov 2009 Ja jeg ville prøve at afmontere den eller evt. prøve at bytte dem rundt. Så kan du hurtigt finde ud af om den er defekt. Hvis den spiller i den anden højttaler, så kan udelukke at det er enheden.

  • #2   11. nov 2009 som allan a skriver byt rundt du de to enheder og du finder problemet... men det kan godt være dit delefilter der er defekt har selv et ældre sæt 802 med defekt delefilter til at stå har haft et par stykker til at kigge på det men der vist ikke sådan lige at gå til de har et MEGET speical delefilter de gamle 800 serier.....men prøv at bytte rundt på de to enheder... men tror det bliver meget sværet at finde en ny til den hvis det er den enhed der er gået,tror ikke engang hifiklubben ligger inde med nogle mere....

  • #4   11. nov 2009 du behøver da ikke sætte den "tavse" over i den anden for at teste den .
    Du piller der selvfølgelig ud og sætter den til din forstærker og skruer en lille smule op:) hvis der kommer lyd er det sansynligvis delefiltret .


  • #5   11. nov 2009 Det kan være risikabelt at tilslutte enheden direkte til forstærkeren. Og desuden er det lige så let at skifte enhederne rundt og tjekke om den spiller i den anden højttaler. Så får enheden osse den optimale betingelse under afprøvningen.

  • #6   11. nov 2009 der sker da ikke noget hvis der ikke skrues for højt op , der skal jo kun lige komme lyd og kun ganske kortvarigt , hvis det lyder for farligt så tag den ud og sæt et 1,5 volt batteri til det kan umuligt brænde enheden af . da jeg gik i ungdomsskole i sin tid gik jeg til højttalerbygning og en dag havde læreren et diskanthorn med , det afprøvede vi direkte på udgangen af en forstærker og den brændte ikke af fordi at der kun lige blev skruet op så der kom lyd, og jeg har selv gjort det mange gange

Kommentér på:
Mellemtone (B&W Matrix 801 serie No.3)

Annonce