{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.718 visninger | Oprettet:

Justerbare bas porte købes hvor? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg står og skal bygge nogle 9 litters dør kabinetter i MDF plade til en 6.5" bas/mellemtone enhed af mærket DynAudio:
http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=6643&pk=1&produkt=Dynaudio_MW162_-_Bas%2FMellemtone

Da jeg bygger kabinettet med B&W matrix designede afstivere inde i kabinettet og med god afdæmpning, så er jeg bange for at det ikke vil give ret dyb bas.

Derfor så tænkte jeg på at suplere kabinettet op med en justerbar basport.

Men basporten skal være af typen der kan lukkes HELT så kabinettet kan justeres mellem at være et basrefleks kabinet eller et lukket kabinet.

FIndes det, eller hvordan ville i lave sådan noget ?

Og ja jeg ved godt at det samme kabinet ikke både kan det ene og det andet pga. størelsen skal være forskællig.
Men jeg laver det efter lukket pricip litter messigt.
Så må basrefleks porten få det til at lyde som det nu kan komme til.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Justerbare bas porte købes hvor?
  • #1   8. mar 2012 Der er godt nok dødt herinde på HiFi galleri mand....

  • Holger W
    Holger W Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2005

    Følger: 25 Følgere: 25 AV-enheder: 3 Emner: 142 Svar: 1.482
    #2   9. mar 2012 eller også så laver folk ikke indlæg her, når de ikke kender svaret smiley

  • morten t
    morten t Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 851
    #3   9. mar 2012 Drop ideen og hold fast i din lukkede løsning... Det er en mellemtone du monterer, og den du har valgt spiller fint med ned til hvor subs tager over - Også i et perfekt afstemt lukket kabinet...

    Hvad består resten af setuppet af ?

    God fornøjelse med byggeriet:)


  • #4   12. mar 2012 morten T

    Dejligt med et konstruktivt indlæg smiley

    Resten af setoppet, altså uden Bas-Mellemtonen da jeg valgte en 6.5er i stedet for en 8er.
    Som du kan se skal den jo også aggerer Bas/woofer (ikke at forvæksle med Sub) derfor ville jeg tilføje en port.
    Men jeg kan godt se den er designet til lukkede kabinetter.

    http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=6637&pk=1&produkt=Dynaudio_Esotec_System_342_-_H%F8jttalere



  • morten t
    morten t Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 851
    #5   12. mar 2012 Er nu ret sikker på det er en 7"er enhed i det sæt du linker til.. Dynaudio har altid været lidt skæve i deres enhedsstørrelser smiley

    7"eren i det sæt sidder iøvrigt som en slags kickbas om du vil, og jeg havde nok lavet kabinetterne et par liter mindre til dem. Uanfægtet ville jeg smide en sub i til at klare det nederste.. En Lat500 eller 700 evt en peerless xls ville spille fortrinligt sammen med sættet...

    Hvad skal trække herligheden ?


  • #6   14. mar 2012 Jeg har faktisk allerede de 2 enheder som skal være sub.

    Jeg ville ikke gå efter noget bas kase brum og bulder, så det blev til 2 rigtig gode og anerkendte enheder, fra det gamle Phase Aliante S 2 stk. 8"ere for at få en stram og hurtig responsiv bas.
    Disse 2 ligger i en special konstruktion i hattehylden og bruger underdelen som kabinet.

    Men de 7"ere der skal side i dørene bliver også skåret af fra ca. 100Hz og ned efter 12 dB/okt. men de er faktisk opgivet til at skulel arbejde i precis mellem 7 og 11 litters kabinetter, men de har 9.2 litter helt precist.
    Så det kan næsten ikke blive bedre.

    Jeg ville dogholde på at kasserne måske alligevel trods deres størelse kunne tilføje en helt anden dybte hvis der var en ca. 2" eller 2½" bas port helt ude i den anden ende af end hvor enheden sider.

    Men hvor kan sådanne porte købes og hvor "tætte" er de egentlig.


  • #7   14. mar 2012 Det er denne GZ der trækker dørene:
    (link fjernet)

    Det er denne GZ der trækker Aliante enhederne.
    http://amp-performance.de/875-Ground-Zero-GZTA1-2000MK2.html


Kommentér på:
Justerbare bas porte købes hvor?

Annonce