{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.669 visninger | Oprettet:

Tilslutning af højtalere {{forumTopicSubject}}

Jeg har et spørgsmål til alle jer eksperter, vi har på vores store værksted et anlæg tilsluttet https://www.power.dk/hoejttalere-og-lyd/cd-afspillere-og-mikroanlaeg/panasonic-sc-pmx70begk-micro-system/p-247098/
Og vi har mange højtalere tilsluttet, opdelt på 2 sider af værkstedet.

Mit spørgsmål er så, hvordan er den rigtig måde at tilkoble mange højtalere til sådan en enhed med kun en L og en R udgang, et andet lille problem er os at det spiller højere i den ene side end den anden?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilslutning af højtalere
  • #2   5. nov 2018 Det rigtige ville være ikke at koble flere end 2 højtalere til, men ellers skal de parallel forbindes og matches parvis.

  • #3   9. nov 2018 Beklager men der er simpelthen for få oplysninger til, at jeg kan komme med et bud.
    Forstærkeren, som skal drive højttalerne har sikkert en 2 x 8 Ohm højttaler udgang, og måske er der faktisk mulighed for, at der er en ekstra højttalerudgang på 2 x 8 Ohm. Som oftest kan man skifte mellem A og B eller vælge begge til, og det sidste lyder som det bedste for jer, når der er mange højttalere tilkoblet.

    Hvis i f.eks. har 4 højttalere i hver side, skal i serieforbinde dem 2 og 2 og derefter parrallelkoble de to serieforbindelser, så ender i på 8 ohm, og det kan forstærkeren fint klare.
    Hvis i parralkobler 4 højttalere ender i på 2 ohm, og det kan forstærkeren ikke klare i længden.
    Mvh Kurt


Kommentér på:
Tilslutning af højtalere

Annonce