{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.180 visninger | Oprettet:

sysjeg mangler bund. dm 604. {{forumTopicSubject}}

ja har lige købt mig et par dm 604`ere i pæn stand og hele. men sys ikke der er særlig meget bund.... de lyder os meget buldrene kan det være fordi jeg har ikke har dem spikes ? for basser`ne i dem bliver trukket af en denon poa-2200 og melletone og diskant af min avr-3300...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sysjeg mangler bund. dm 604.
  • #1   1. jul 2009 og købte dem som erstatining for min dm 620i`ere...

  • #2   1. jul 2009 Kan både være placering, underlag osv som har skylden.

  • #3   2. jul 2009 hmm... nu ved jeg godt, at alle andre vil sige at det er et typisk salgstrick fra hifiklubbens side.

    Men da jeg købte mine 604s3, da fik jeg dem afprøvet på en Denon og på en NAD forstærker.
    Denon med 2x140W 8ohm
    NAD med 2x150w 8ohm

    Og jeg er absolut ikke i tvivl, de spiller ekstrem meget bedre på NAD i forhold til Denon... som om der ikke er bund nok i denons udgang.

    Så vil klart anbefale dig en NAD, og hold dig gerne over 150W 8ohm til sådan en dejlig højtaler smiley


  • #4   2. jul 2009 Umiddelbart betyder placeringen evig meget!! Men som Jubas skirver, så er denon som udgangspunkt også meget fesen i lyden...

    DM604s3 burde på ingen måder være en højtaler der mangler bund, men jeg ville nok forsøge at ændre placeringen lidt. Og især, hvis du oplever du buldrer, det kunne nemt tyde på at akustikken er dårlig. Men du kan gøre meget ved det, bare ved at forsøge at ændre afstanden til bagvæggen, for på den måde kan finde rummets resonans punkt.


  • #5   2. jul 2009 tør æde din denon på, at sætter du en nad på, så skal den nok styre din bas.
    denon kan sgu ikke håndtere sådan et par sataner smiley


  • #6   2. jul 2009 Ahh Denon har nu lavet fine forstærkere som bestemt ikke mangler bund.

    Men ja det er korrekt, at deres nye grej halter en del bagefter. PMA-1500 er den bedste i lang tid.


  • #8   2. jul 2009 Ja Rotel er nok langt mere bas kompentent, hvis den måske ikke bliver for ulden i længden...

    >> Allan
    Ja Denon har nok lavet meget fint udstyr, men det er nu meget typisk for asiatisk udstyr at hælde til den lysere side... Det gælder alt fra Sony over Yamaha til Marantz. Undtagelsen skulle da lige være Onkyo, men ellers passer tendensen nok meget godt...

    Men når det kommer bas tyngde, så har NAD altså ikke levet forgæves, uanset om det er hifiklubben eller ej, der har forhandlingen...


  • #9   2. jul 2009 i har nok ret... for jeg ville heller ikke mene at der skulle mangle bund... men ham ham gutten jeg købte dem 2* nad 204 på dem og de spillede røv godt... så det kunne da godt være jeg skulle anskaffe mig noget i den dur...

Kommentér på:
sysjeg mangler bund. dm 604.

Annonce