{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
807 visninger | Oprettet:

HT kabler. {{forumTopicSubject}}

Hej. ved der er mange delte meninger omkrking hvorvidt, der er hørebar forskel på dyre kontra billige kabler,
Men jeg står og skal bruge nogle til at brokoble eller bi-ampe som onkyo kalder det, på min onkyo 606 til mine yamaha ns 555.
hvad vil i anbefale? og ska jeg købe bi-wire eller bare 2 identiske kabler i sammen længde?
Er lidt på herrens mark, vil ikk bruge en masse penge hvis det ikk giver noget, og er også i tvivl om hvorvidt det vil give noget, eller hvorvidt mine højtalere får juice nok ved den single amp/wire opsætning jeg bruger pt.
tager meget gerne imod råd om specifike kabler

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Lagt klikgulv 4kvm 900 kr.
  • Samling af 2 stk. metalreoler 2.000 kr.
  • Klipning af ca. 28 m hæk inkl. bortkørsel 1.950 kr.
  • Stigereol samlet 400 kr.
  • Montering af 2 klædeskab og en sofabord 70x40 1.100 kr.
  • Maling af entre 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HT kabler.
  • #1   22. okt 2008 ens kabler i samme længde

• #2   22. okt 2008 Det hedder Bi-amping! smiley Brokobling er noget helt andet...

Men rent teknisk ville det være en fordel at holde kablerne adskilt, så du kan lige så godt købe dobbelt længde og så trække dem dobbelt...

Det skulle da lige være i de tilfælde som f.eks. AudioQuest, hvor der er forskellige lederpar til HF og LF, men det giver i teorien mange andre problemer. Så køb du bare 2 sæt kabler.

• #3   22. okt 2008 Skiftede alle kabler til anlæget på mit kontor, og er helt 100% sikker på at det gav en hørbar forskel.

• #4   22. okt 2008 Ja Onkyo kalder det det Bi-amp men det er mere brokobling efter min mening ideen er, at du på samme forstærker istedet for at bruge 7,1 sæt kan bruge 5,1 og så brokoble front HT. trods det, at de kører over forskellige udgange er det jo stadig samme forstærker der ska trække dem.. så mener ikke helt det er Bi-amp.. men det er jo fortolknings spørgssmål

• #6   23. okt 2008 jeg har nogle tara labs omni II bi-wire/amping kabel til at ligge hvis det har interesse

• #7   23. okt 2008 Brokobler den, eller bi-amper den?

Det er vel et ret vigitg spørgsmål, da det bestemt ikke er det samme...

Bi-amping = splitte signalet op før effektforstærkningen.
    Brokobling = Koble 2 effekt forstærkere i en push-pull kobling. (kræver at forstærkeren er konstrueret til det!)

• #8   23. okt 2008 VIl helt klart mene det mest korrekte er at kalde det for bro-kobling, når det er en og samme forstærker der trækker enhederne igennem forskellige udgange.. ser ikke rigtig forskellen. Bi amp henviser vel til der er 2 forstærkere og ikke kun en.

Kommentér på:
HT kabler.

Annonce