{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.000 visninger | Oprettet:

7,1 til 2,1 mere kraft ?? {{forumTopicSubject}}

hey jeg har noget jeg har tænkt på noget tid smiley

Vis man nu her en 7,1 forstærker med lad os sige 100Watt X 7 kanaler og en signal udgang til Aktiv Subwoofer

men hvad så vis man kun bruger den 7,1 til stereo (2,1)
kan man så tage og bruge de andres kanalers watt på de to ?

så man få noget der ligner 2 X 350 Watt pr kanal ??

håber i forstår og tak for hjælp smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  7,1 til 2,1 mere kraft ??
  • #1   30. dec 2015 Det korte svar: Nej, det kan du ikke.
    Det lidt længere svar: Nogle receivere/forstærkere har mulighed for bi-amp, hvor man bruger et sæt kanaler(f.eks. surround back), som ekstra kanaler til fronterne. Men forstærkeren skal understøtte det, ellers duer det ikke.
    Når det så er sagt, så diskuteres det en del, om der reelt er nogen gevinst ved det, da man stadig bruger samme strømforsyning til det hele...

• #2   30. dec 2015 Hvad med en effektforstærker det kunne måske være en læsning, tror jeg personligt du vil få meget mere ud af.

• #4   30. dec 2015 Okay det var jeg ik klar over ved ikke engang om min måske gør det, det er en af de lidt støre modeller fra Denon men tror ik min gør det, jeg havde bare sat en effekt på front preout som jeg brugte til stereo.

• #5   30. dec 2015 Thomas C :
    Hvordan ved jeg a den understøtter brokobling ? hedder det noget specielt smiley

Peter G :
    så jeg skal kikke efter en effektforstærker smiley
    det vil jeg prøve så og se om jeg kan finde en der kan bruges til mit smiley

Vil sige 1000 Gang tak for svarene smiley

• #6   30. dec 2015 Hans du vil nok få det bedste resultat med en effektforstærker , er der noget der heddet Pre out bag på din forstærker, hvad er det for nogen HT du har dig.

• #7   30. dec 2015 Måske et billede af din forstærker ville være en god hjælp hvis du kan ligge nogen op her inde.

• #8   30. dec 2015 jeg har 2 gulvhøjtaler Baze hs2000 sådan nogle jeg fik billiget
    og en aktivsub fra stagline

Dantax pro-2010

· AC3 decoder
    · Dolby Digital 2
    · Digital equalizer
    · Output: 6x100 watt RMS
    · Variable Subwoofer input

• #9   30. dec 2015 Baze hs2000????
    Har du et billede?
    For hvis det er dem jeg tænker på er vil ikke hjælpe meget med bedre forstærker/ effekt.

• #10   30. dec 2015 Enig, med de højttalere og den forstærker vil det ikke kunne betale sig at opgradere med en effektforstærker...sorry to say... smiley

• #11   30. dec 2015

profilbillede
  • #12   30. dec 2015 Har tager den nedert a højtalerne fra på begge to højtaler da forstærkern bliver for varm når der spilles til smiley

• #13   30. dec 2015

profilbillede
  • #14   30. dec 2015 Hvis det var mig.
    Så ville jeg få dem solgt til en god pris og finde nogle Dali concept 8 eller 8008.
    De er nemmere at trække og lyder meget bedre.
    Der er selvfølgelig andet end de 2 der kan bruges, men de penge du evt. skulle bruge på en effekt. Vil du få mere ud af at skifte til nogle bedre højtalere.

Min svoger har sådan et sæt, og selv hans ret store NAD receiver kæmper med dem.

Vh
    Johnny

• #15   30. dec 2015 Jep jeg ville også sige Dali jeg har selv haft concept 10 og syntes de spillede rigtig godt og tror også det er en ret let drevet HT

• #16   30. dec 2015 Har ellers ikk hørt det bedste om de der dali concept 8 de skulle skrige i twitern smiley har aldrig ejet dali. Kun noget jeg har hørt smiley

• #17   31. dec 2015 Falt over dali blue 5005 de ser sø ud men er de gode. De spiller højt med lave watt skrive folk smiley

• #18   31. dec 2015 Jeg har haft 5005 jubilæum edition.
    Var super glad for dem. Kan spille højt og flot, men de ryster ikke huset.
    Men de fås til gode priser. Gå efter en special edition eller jubilæum edition da de har bedre diskant og filter.

• #19   31. dec 2015 så dali blue 8008 vil passe findt smiley ?

for baze'er de spiller findt højt smiley de bare ikk så gode når det bliver højt smiley

• #20   31. dec 2015 Lige præcis samme problem med svogeren.
    Vi opdagede problemet da de holdt fest.
    De lød ringe og receiveren blev så varm at den ikke var til at røre ved.

• #21   31. dec 2015 ja det samme problem her :S

• #22   31. dec 2015 MEN jeg takker alle for gode svar på mit spørgsmål smiley så vil jeg se om det hjælper med nogle nye højtaler om jeg kan få det til a spille godt uden a min forstærker brækker sig smiley

forsæt godt nytår smiley

• #24   31. dec 2015 Der findes ikke vellyd fra de baze højtalere lige meget hvad der bliver sat til dem.

• #25   31. dec 2015 Baze er det ikke en supermarkeds-højttaler?
    Dali er dansk kram, de laver ikke dårlige kasser, men rigtig kvalitet, ikke råbe højttalere a la Cerwin Vega.
    Helt klart på højttaler siden du må sætte ind, det kan kun blive bedre.

• #27   31. dec 2015 Man kunne jo starte med og prøve en effektforstærker på dem, en effektforstærker kan man altid bruge frem over selv om man senere hen skifter HT ud bagefter, men tænker så også lidt på CV højtalere hvis du går efter at spille højt, jeg er nok selv lidt mere til lavere lydstyrke og god lyd og ikke omvendt.

• #29   31. dec 2015 Pre out front men hvis der ik er det fungere det jo ik

• #30   31. dec 2015 Ved ikk hva baze er men fik dem meget billigt for ca 3år siden og jov thomas det er de højtaler jeg har lige nu og ved godt det helle skal ha en overhalinge.

Overvejede først nye højtaler også en forstærker sener smiley

Der er ingen pre-out på den lille dantax smiley

Men jeg er super glad for a høre folks meninger.

har kikket efter sådan nogle dali 5005 og fandt nogle 8008 de bare oppe i jyland smiley så sider lige og tænker over hvilke jeg vil ha smiley lidt svært smiley

• #31   31. dec 2015 Ikke svært, for 808 er meget bedre, 3-vejs, mere dynamisk, og dyrere.

• #32   1. jan 2016 Vil også mene alt andet end baze er lettere at få noget godt ud af godt nytår, hvis du har lyst læg et besøg forbi mig, så for vi en snark om Hifi...

• #33   2. jan 2016 Problem er løst

Problem : (1: når man prøver a spille højt musik bliver lyden bare meget dårlig
    (2: forstærker så varm a den kunne stege æg på den efter kun få minutter

Problem løser: (1: Skift fra Baze hs2000 højtaler til dali5005

ikk længe en forstærker der brækker sig a varme efter kun 2 min høj musik og ingen lyd problemer mere smiley

• #34   2. jan 2016 Sådan. Tillykke med de "højtalere".
    Velkommen til en verden af vellyd. smiley

• #35   3. jan 2016 Jov tak smiley
    og jeg takker for gode råd smiley

• #36   3. jan 2016 Ved ikke lige hvad der er sket med mit indlæg.
    Men der skulle have stået: Tillykke med de "nye" højtalere.

Vh

Kommentér på:
7,1 til 2,1 mere kraft ??

Annonce