{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.020 visninger | Oprettet:

7:1 vs 7:2 {{forumTopicSubject}}

Hej derude!
Jeg har pt en 7:1 receiver. Jeg har kun 2 front'er samt 2 subs. Jeg har ikke i planer om at skulle udvide til surround. Den eneste grund til at jeg har en surround forstærker er, at jeg vil kunne lave rum korrektion osv. Jeg har nemlig et satans træls rum. Der er desværre kun en mulighed for hvordan det kan sættes op.
Jeg har bare et problem. Jeg synes dog ikke at min receiver gør det godt nok. Men er det fordi jeg køre 2 subs på en udgang, eller er det reciveren der bare ikke er god nok?
Tænker nemlig at udvide til en 7:2 i håb om at lyden vil blive bedre, når den kan måle begge subs, og ikke kun en, selvom der er 2. Giver det mening?
Mvh Alexander


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  7:1 vs 7:2
  • Jakob N
    Jakob N Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 5 Følgere: 5 Svar: 371
    #1   27. feb 2016 Hvor stort er dit rum? du kan måske nøjes med en enkelt sub?

    Ellers vil jeg foreslå at forbedre akustikken i rummet før du gør mere smiley
    Hvis det primært er bas du har problemer med, så start i hjørnerne med "bass traps".


  • #2   27. feb 2016 Det er Ca 35 m2. Jeg er tvunget til at bruge 2 subs, da mine højttalere står oven på dem. hvis jeg kun har en, så er de jo ikke i samme niveau. og der er ikke plads til en subs, hvis højttalerne skal stå ved siden af dem.
    jeg laver lige en tegning. der er nemlig mange hjørner, skrå væge, vinduer osv smiley
    mht akustikken, så er der ikke mere at gøre smiley


  • Jakob N
    Jakob N Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 5 Følgere: 5 Svar: 371
    #4   28. feb 2016 Et anakoisk kammer er absolut ikke optimalt til musiklytning, det er alt for dæmpet og ubehageligt at befinde sig i. Man skal finde den gyldne mellemvej.

    Du siger at der ikke er mere at gøre for at forbedre akustik, vil det sige at du har bass traps i hjørnerne og absorbere + diffusere på vægge og loft?

    En helt anden mulighed er at købe en DSP til dine subwoofere og så selv programmere dem. MiniDSP har lavet nogle ret simple løsninger, der er nemme at programmere med grafisk interface på computeren.

    Du kan eventuelt ligge billeder af lokalet herind, det er da mere spændende end tegninger smiley


  • Jakob N
    Jakob N Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 5 Følgere: 5 Svar: 371
    #6   28. feb 2016 hold da op med at forvirre. Du skriver at subwoofer til musik i din verden er bandlyst, for med det samme at foreslå ham en subwoofer.
    Beskriv lige forskellen på en aktiv sub og som du beskriver:
    "en passiv sub, med egen effektforstærker og aktiv deling"

    Hvis man allerede har noget fornuftigt grej, så er akustikforbedring typisk det sted man vinder mest/nemmest opgradering og bør da absolut ikke være det sidste man tænker på.


Kommentér på:
7:1 vs 7:2

Annonce