{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.412 visninger | Oprettet:

Emil B
Emil B
Tilmeldt:
14. jul 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5

optisk kabel vs aux kabel {{forumTopicSubject}}

Hej herinde.
jeg er ny i dette felt, da jeg lige har fået egen lejlighed, og skal til at få det op at køre rent hifi mæssigt, derfor søger jeg nogle råd og vejledninger til hvad jeg skal gøre. smiley så håber i tager god imod mig smiley

mit udstyr lige pt:

1) Phillips 40PFT4100/12 TV
2) Sony Playstation 3.
3) Logitech Z906 surround.
Det hele køre over en Logitech Harmony ultimate, og det funker bare, på nær den ikke altid vil skifte mellem HDMI 1 og HDMI 2 på tv. nok bare en mindre programeringsfejl smiley

Jeg ville gerne skifte mit snart slidte AUX kabel ud, da der er lidt løse forbindelser i det, og har hørt flere sige Optisk kable skulle være så godt så godt. smiley
men hvordan skal det tilsluttes? for tv har en indgang, Playstation har en indgang og mit z906 har 2 smiley hvordan skal jeg få det til at fungere?
Og hvad for kabel/ler skal jeg indkøbe? Mvh. Emil


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  optisk kabel vs aux kabel
  • #1   14. jul 2015 du skal bruge et Optisk kable fra tv op i Logitech Z906 surround.
    Sony Playstation 3 op i tv med et HDMI1 HDMI-kabel ca 100 kr
    Optisk kable kan du forfra 100 kr op til 500 kr
    gå en tur forbi hi-fi klubbe og snakke med dem om det .hvh per


  • #2   14. jul 2015 Den korte historie: Optisk... Det kan ikke diskuteres.

    Den lidt længere: Jeg købte Z906 for en uges tid siden, og indtil for et par dage siden, brugte jeg det 6-kanalers kabel der følger med. Jeg fandt dog ud af at jeg havde optisk udgang i min computer, som det er sat til, og tænkte at jeg ville prøve det. Jeg synes det lød godt til at starte med, med det 6-kanalers kabel, men jeg manglede en lille smule af det høje toneregister, diskant og sådan. Så satte jeg det til med et optisk kabel... Hold da kæft en forskel. Hvis jeg nu sætter en live koncert på, er det som at være der selv, det jeg manglede i lyden før, har jeg nu og det lyder bare bedre generelt... Og det skal bare forbindes som Per er inde på smiley


  • #3   14. jul 2015 Var måske lige hurtig nok til at læse det igennem. Men håber du tager det af det, du kan bruge smiley

  • Emil B
    Emil B Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #4   15. jul 2015 Per. Hvad bruges optisk indgang til i PS 3 så til? Troede at lyden fra PlayStation kunne blive sendt direkte ind i sourround, via det optiske kabel. Z906 har jo 2 optiske indgange smiley og tænker for at forværre lyden ved at sende det fra PlayStation ind i tv med hdmi og så fra tv til z906, det må da forværre lyden sådan rent logisk i mit lille hovede smiley

  • Emil B
    Emil B Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #5   15. jul 2015 Frederik. Du har overbevist mig. Plejer at gå efter det bedste af det bedste på alt jeg laver. Specielt min bil, så hvorfor ikke få det bedste lyd ud af det med et optisk kabel eller 2 smiley jeg for købt nogle kabler, men er det dyreste så det bedste spørger jeg? Og hvad kan folk ellers anbefale af optisk kabel. Det skal være ca. 1.5m smiley

  • Emil B
    Emil B Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #6   15. jul 2015 Og det bedste af det bedste var der ikke råd til mht tv da vi købte det lige da vi flyttede i lejlighed, og manglede tv, men ønskesedlen er der noteret et samsung eller Sony smart tv smiley så kan det "billige" Phillips ryge ind i soveværelset smiley

  • #7   16. jul 2015 ja du kan bruge optisk indgang til i PS elle et HDMI1 HDMI-kabel
    jeg bruge et HDMI1 HDMI-kabel i min PS 3 og det er fordi jeg bruge den til filme mvh per


  • #8   16. jul 2015 Om det dyreste er det bedste... Tja, måske... Det jeg bruger kostede vist omkring en 100 kroner, måske 150... Efter min mening skal du nok op i mere high end anlæg, før det kan betale sig at købe et af de dyrere... Det min far bruger til sit Bose surround, kostede vist nok omkring 75-100 kroner.. Og for at være ærlig, kan jeg ikke høre forskel på de 2.. Du kan se nogle forskellige her.. https://www.av-cables.dk/optisk-kabel/ smiley

  • Emil B
    Emil B Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #10   29. jul 2015 Jeg har fået investeret i optisk kabel.. Og der er en verden til forskel fra aux til optisk! Så takker mange gange smiley :)

  • #11   30. jul 2015 Det var da så lidt smiley

Kommentér på:
optisk kabel vs aux kabel

Annonce