{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.278 visninger | Oprettet:

A.G
A.G
Tilmeldt:
15. jun 2011
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 23

tilslutning af effektblok argh hjælp :) {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået fingrene på en HK citation 22 effektblok (2x mono 200w 8 ohm, eller 400 brokoblet), som jeg godt kunne tænke mig at prøve, håber den kunne give min bas et løft. mod den biwring jeg kører lige nu.

receiver: Integra DTR 70.2 (160w 8 ohm)
Front: Vifa sense (6 ohms)
Sub; Vifa sense (200w integreret)

overvejer om jeg skal bi-ampe mine fronter så Integra styrer top og HK styrer bund, og kan man egentlig bruge sit biwire kabel som single wire, hvis jeg skal bi-amp (kan godt lide det løft det kabel har givet min top)

eller om det ville give mere at brokoble HK og lade den styre min sub, og i så fald ville det så være bedst at lade HK køre 4 eller 8 ohm?

er lidt lost i tilslutninger her smiley håber i kan hjælpe


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tilslutning af effektblok argh hjælp :)
  • Lasse B
    Lasse B Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 209
    #1   5. nov 2014 Mht. bi-amount må du lytte dig frem til hvad der er bedst. Det er jo bare at prøve sig frem. Men jeg tror ikke dine HK er glade for at trække en 4ohms subwoofer i brokoblet tilstand smiley

  • A.G
    A.G Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 23
    #4   6. nov 2014 Lasse b: som jeg kan se det har den HK både mulighed for brokobling i 4 og 8 ohm, brdiged mono mode 4 ohm giver 1000w og brdiged mono 8 ohm giver 600w så burde det ikke kunne lade sig gøre?

    Nicolai hvid: havde ikke tænkt mig at biwire med den nye setup, jeg kører kun biwire lige nu hvor det kun er min integra der er tilsluttet, eneste jeg ville høre var om jeg kunne bruge mit biwire kabel så det kun var de 2 banan stik der var tilsluttet til toppen, og de 2 jeg bruger til bassen nu så kunne ligge på gulvet i en lille teflonskål smiley så kunne jeg slippe for at købe et nyt kabel hehe

    Coffee: jo sub er på 200w men hvis jeg kører bridge mono kan jeg trække 600-1000w ud af HK afhængigt af om jeg bruger den i 4 eller 8 ohm mode, men ja den HK er ret stærk, er bare glad for den effekt min integra har haft på diskant/mellemtone hvilket jeg synes den gør helt fantastisk


  • A.G
    A.G Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 23
    #6   6. nov 2014 Ahh ja men har 4 banan i mit , så skal vel egentlig bare skifte til 2 banan og 2 spader eller ?

  • Lasse B
    Lasse B Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 209
    #8   6. nov 2014 Hvis HK opgiver den til at kunne trække 4ohm brokoblet så er det vel ok. Men hvis det blot er til subwoofer brug, så er det næsten synd at lade så fine effekter gøre det smiley

  • A.G
    A.G Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 23
    #9   6. nov 2014 Helt klart du har en pointe der Lasse smiley havde bare håbet den kunne give min sub et løft med alle de ekstra watt

  • Lasse B
    Lasse B Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 209
    #10   6. nov 2014 Alle de ekstra watt kan fåes meget billigere, det behøver trodsalt ikke være Citation blokke.

  • A.G
    A.G Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 23
    #11   6. nov 2014 Hehe så skal jeg bare have overtalt hende den anden om at vi skal have en tredje forstærker til sub den bliver ehm knap så let smiley

  • A.G
    A.G Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 23
    #12   6. nov 2014 Hvilket kabel ville i Btw anbefale at bruge imellem integra og citation ? Bare et almindeligt Phone? Selvfølgelig i god kvalitet eller er der andre alternativer ?

  • A.G
    A.G Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 23
    #14   6. nov 2014 Har desværre lånt alle mine kabler ud og har kun et component kabel liggende, ville gerne have det op og køre i aften kan jeg evt bruge mit component også bare lade det tredje stik hænge frit ?
    Ved ikke om der er forskel på kablerne


  • A.G
    A.G Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 23
    #17   6. nov 2014 Fedt fedt fedt Tusind tak for jeres hjælp smiley

  • A.G
    A.G Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 23
    #18   8. nov 2014 Nå har leget lidt med det frem og tilbage, endte med at den trækker bassen i mine fronter, og det gav lige den lyd jeg ville have så fedt smiley

Kommentér på:
tilslutning af effektblok argh hjælp :)

Annonce