{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.356 visninger | Oprettet:

Bjørnen P
Bjørnen P
Tilmeldt:
1. apr 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Receiver til Dali Ikon 5.1 {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg er ny indenfor hifi verdenen, og vil gerne høre om I har et forslag til hvilken receiver jeg burde købe til mit nyerhvervede sæt højtalere. Indtil videre har jeg kun købt to Dali Ikon 7 Mk2 højtalere. I fremtiden har jeg tænkt mig at købe flere højtalere fra samme serie og ende med et 5.1 sæt.

Mit behov er hovedsageligt til film, men det sker da også at jeg hører noget musik.

Budgettet er omkring 5000-8000 kr, og den skal helst være ny.

Inde på what hifi har jeg læst mig til, at pioneer har klaret sig godt:

http://www.whathifi.com/review/sc-lx57

Da jeg ikke har brug for 9 kanaler overvejer jeg, om pioneer sc 2023 i stedet kan bruges, da det jo ville være en besparrelse.

Nu da jeg alligevel lige skriver, hvilke kabler skal man så have til sådan et system?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Receiver til Dali Ikon 5.1
  • Just
    Just Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 327
    #1   2. apr 2014 Jeg mener ikke der er det store at hente på kabel siden, ved et Ikon setup.
    Bare sørg for at det har en god tykkelse.

    Hvad angår receiver, så kører hififreaks lige nu kanon tilbud på sr7008 til 8499,- Den er bestemt et lyt værd. Den har alt og mere til end du har behov for og fine muligheder for senere udvidelse. Jeg kunne jo sikkert godt skrive side op og side ned om Marantz, men tag ud og lyt i stedet, spørg evt. Om det er muligt at få den hjem på prøve og vend så tilbage smiley Lån gerne en Pioneer med hjem samtidig fra en anden butik, så du har noget at stille den op imod.


  • Bjørnen P
    Bjørnen P Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #2   2. apr 2014 Tak for dit svar Peter S.

    Ok, så finder jeg nogle kabler med 2,5 mm2 i diameter, der ikke er alt for dyre.

    Angående receiveren, så tror jeg desværre ikke det bliver muligt for mig at låne en Marantz sr 7008, da hififreaks ligger et godt stykke fra min adresse.
    Jeg kan fornemme på de forskellige debatindslag, at der generelt er rigtig god stemning omkring Marantz, så jeg tror løsningen må blive, at jeg køber den, og så krydser jeg fingre for at det bliver kærlighed ved første blik.


  • Just
    Just Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 327
    #3   2. apr 2014 Jeg har kun gode erfaringer med Marantz. I mit hoved er dette det absolut bedste valg hvad angår surround i prisklassen. Jeg vil dog stadig anbefale at du forsøger at finde en metode at få lyttet til det, før du køber. Prøv da og ring og spørg om de vil give 14 dages returret selvom du har åbnet op for den. Chancen er lille, men et forsøg værd smiley

Kommentér på:
Receiver til Dali Ikon 5.1

Annonce