{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.992 visninger | Oprettet:

Surround-receiver Til Dali Concept {{forumTopicSubject}}

Hej Hifigalleri

Jeg har lige købt dali´s concept serie til surround. altså:
Dali Concept 10 #(2 stk)#
Dali Concept 2 #(2 stk)#
Dali Concept Center #(1 stk)#
Dali Concept 12 Sub #(1 stk)#

så nu skal jeg have købe en Surround Receiver dertil, hvilken en vil i vælge hvis den max må koste 9.000 kr.
man skal også helst kunne købe en Dvd/blueray afspiller i samme mærke/stil dertil, når jeg skal have det, så det passer sammen smiley

jeg har kigget mest på : DENON AVR-2809 surround receiver (link fjernet)
hvad syntes i om den? til de højtalere?

Til højtaler-kabel har jeg tænkt på at købe dette til alle højtalerne :
http://www.hifigalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=11968
hva syntes i om det? til de højtalere?


hååber viirkelig i vil give lidt feedback smiley
på forhånd tak - Jeppe Nielsen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Surround-receiver Til Dali Concept
  • #3   7. dec 2008 jo brug du bare en masse penge på en reciver, det er bare det forkerte sted du vil bruge pengene, de skulle have været brugt på noget andet end concept

    men den reciever er da faktisk rimelig god, men i andre mærker får du lige så meget om end ikke mere for pengene, fx H/K


  • #10   7. dec 2008 tak martin. ja er glad for mine nye højtalere, så er jeg da ligeglad om jeg er en drengerøv, nu er det faktis forstærkeren jeg spørger efter..


    * MAJIK CABLE GUY *. hvor vil du så anbefale jeg køber? og hvilken.


  • #11   7. dec 2008 hør lige martin uden anlæg af nogen art beskytte concept, gad vide hvad han har stående der hjemme i stuen

    men jeppe, der findes så MANGE alternativer til hifiklubbens produkter, tag evt et kig ned i den nærmeste hifi forretning (som IKKE er hifiklubben)

    generelt er hifiklubben bare for dyre i forhold til hvad du får for pengene


  • #13   7. dec 2008 * MAJIK CABLE GUY *
    ja H/K er også et godt bud, men ellers Onkyo, de laver nu også nogle ganske gode recivere.


  • #17   7. dec 2008 Jeg bor i Frederikshavn, så det er HIFI klubben i aalborg jeg slider på :)..

    der har de også 3808 til at stå, den siger ham sælgeren godt nok også jeg skal op i, men syntes det er lidt over mit buget, og syntes ik man får så skide meget mere for pengene iforhold til den 2809


  • #18   7. dec 2008 en anden ting, hvad me dnoget brugt?
    der får man altså noget mere for sine surt tjente håndøre...


  • #21   7. dec 2008 martin synes du sagde du ville smutte smiley

    jeg vil også holde med dinnis og finde noget brugt, der får man KLASSER bedre for samme penge, samt så har du noget at bygge på når du om ikke så længe vil bytte dine consept ud (tro mig, det kommer før du har lyst til)


  • #24   7. dec 2008 lytter stadig med smiley hvis nogle finder noget..

    (jamen så må jeg jo sælge dem hvis jeg blir ked af dem, nu syntes jeg de er flotte og de har ik skuffet mig endnu)


  • #27   7. dec 2008 men nu er det så den type højtalere jeg har..

    ja brugt, men vil også rigtig gerne have noget som er up-to-date (full hd/HDMI/rum korrektion osv)


  • #28   7. dec 2008 Har selv concept serien, og de spiller udemærket, / langt bedere end noget andet jeg nogensinde har haft. Men der fås selvfølgelig andet og bedere, men pengene og ørene skal også værer der til det.

    Mhs. til forstærker er der jo mange muligheder.

    NAD
    H/K
    Densen
    Rotel
    Yamaha
    Onkyo

    Selv kan jeg anbefale du finde dig en NAD 743V2 eller lig. også en NAD 272 så har du krafter nok til dine Concept 10´er.

    Samlet brugt pris på disse vil ligge imellem 4000 - 6500kr alt efter held.

    Eller så en Denon som du ser på, også en Effektforstærker dertil.


  • #29   7. dec 2008 hold da op der er mange indlæg om noget der ikke høre til under jeppe n spørsmål...
    jeg vil holde med Daniel (RA) og sige at i er sjove at høre på smiley

    når tilbage til spørsmålet: du skriver du vil bruge 9.000.- på forstærker,
    hvis jeg var dig ville jeg overveje følgene:
    forstærker:
    Onkyo TX-SR705 til 6.000.-
    (link fjernet)

    en rigtig god forstærker med alt det nyeste i true hd lyd som denon ikke har smiley

    så har du 3.000.- til at købe en effekt forstærker til dine concept 10

    evt denne:

    http://www.hifigalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=11973

    en nad 216 som rigtig ville sætte liv i dine basser, og han er også fra nordjylland og harboe ligger i ålborg. så nemmere kan det jo ikke være smiley


  • #30   7. dec 2008 WEE smiley mange tak,endelig nogle som giver konkrete forslag... tak tak

    Morten a: vil gerne have noget der er 99% up to date
    kigger lidt nærmere på det smiley

    John z: det kigger jeg nærmere på, det lyder meget intresant,..


  • #31   8. dec 2008 Sjovt at i hvert emne omkring Concept serie, bliver den "svinet" af en hel masse, men der er aldrigt nogle der forslår noget andet i samme pris klasse.. der kommer kun kommentare som "det her mærke er bedre".. eller "man får meget mere for pengene brugt" osv.

    Det hjælper altså ikke det store hvis man ikke kender til de "andre".



    Fuldt ud tilfreds med mine Concep højtalere, selvom det "kun" er 6'eren - håber også du er godt tilfredse med dine Jeppe.. smiley


  • #32   8. dec 2008 helt enig kasper a, det tænker jeg også smiley

    hvordan sys du enli om din reciever?


  • #33   9. dec 2008 Har ikke haft andre end den, men er ellers godt tilfreds med den til de højtalere jeg har smiley

    Men numret større skulle gerne kunne få lidt mere ud af højtalerne, tror også det er en større version du skal have fat i til dine Concept 10ere.. smiley


  • #34   9. dec 2008 ja min plan var også lidt den der 2809 smiley

Kommentér på:
Surround-receiver Til Dali Concept

Annonce