{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.717 visninger | Oprettet:

Lyd dæmpning {{forumTopicSubject}}

Hej derude.
Er der nogle gode forslag til hvad man kan bruge af materiale så lyden ikke vandrer i rummet? Nu tænker jeg materialer ud over rigtig lyd dæmpning.
Og hvor er det bedst at sætte det op i rummet.
Ps: Til bio på ca 50m2 med gulvtæppe på og hvor vægge og loft er gips.

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lyd dæmpning
  • #3   13. jan 2013 De skal bare være meget tykkere end 50mm, hvis det er bas du vil gøre noget ved.

  • #4   13. jan 2013 Thomas: hvorfor tykkere og hvor meget tykkere?
    Jesper: mener du isolerings plader som Sundolitt plader (flamingo) ?
    Er det også disse plader du har bag ved dine fronter? I øvrigt en mega fed bio du har.


  • #5   13. jan 2013 Jesper: Et lille tillægs spørgsmål. Hvad synes du om effekten af front height effekten?
    Thomas hvis du har fået det må du også gerne give din mening:-)
    Expendables 2 er jo en af de få film der er optaget i 11.1 men hvad synes du/i om effekten sådan generelt.


  • #6   13. jan 2013 Mineral uld er fint. Jo tykkere lag jo dybere har de en effekt. Og vi snakker minimum 200mm hvis det skal have en hørbar effekt under 100hz. Og så bliver de ikke særlig pæne og have til og hænge. Derfor folk vælger Troldtekt.

  • #7   13. jan 2013 Troldtekt er jo kun få cm tykt, er det så nok?

  • #8   13. jan 2013 Troldtekten har næsten ingen effekt i sig selv. Men når der så ligger 300mm isolering ovenpå, så virker det! Det smarte ved troldtekt er at lyde kan penetrere det.

  • #9   13. jan 2013 Ok tak. Det er der ikke plads til at lave plader der er 30 cm tykke. Hmm må google lidt om hvad der kan bruges ellers:-)

  • #11   14. jan 2013 http://www.stark.dk/Upload/Kampagne/Magasiner_Tilbud/Akustik_folder.pdf

    På side 6 viser de grafen for dæmpningsgraden af et rum, hvor HELE loftet er lavet med nedsænket troldtekt og 50mm uld. Og der kan man se at effekten daler rimelig heftigt fra 250hz og ned. Men hvis dit virker bedre, så er det jo bare super smiley


  • #13   14. jan 2013 Jeg har endnu ikke oplevet en film med mere end 7.1 lydspor. Og Expendables 2 har jordens mest elendige lydspor. Den lyder som en VHS film fra 80'erne.

    Den fedeste effekt ved front high jeg endnu har oplevet, er når man bruger "Enhanced Dialog" på Pioneer'en. Der kan du "løfte" lydbilledet op i midten af skærmen. Det bliver mere "'biograf agtig" lyd når man gør det syntes jeg. Men ellers når man kører PLIIZ Height eller NEO X Cinema så blander den sådan lidt "fake" surround op i dem, hvilket jeg ikke syntes giver den helt vilde wow effekt. Men det er sikkert smag og behag.


  • #15   14. jan 2013 Kedde

    Forresten hvis du vil løfte centerens lydbillede med det "Enhanced Dialog", er det ret vigtigt at dine surround height har samme klang som din center. Efter jeg har fået Heco center er det desværre meget tydeligt at mine Ikon on-wall ikke er i samme kvalitet. Heco'en giver en meget mere tør og naturlig klang på især "mande dialog" smiley


  • #16   14. jan 2013 Har læst andre steder at ved at hænge "50 mm isolering/plader mm" et stykke ud fra væg/loft så skulle det virke. Selvfølgelig ikke ligeså godt som et prof. materiale, men klart hørbart. Det er vel også lidt det Jesper har.
    Vi må prøve os frem. Takker for hjælpen


  • #17   14. jan 2013 Thomas: Godt du lige nævnte det for skal bytte lidt rundt på mine højttalere i huset og så kan jeg nok få det hen så front højde og center er samme serie:-)
    Nå arbejdet kalder, men tak for hjælpen, jeg vil prøve de forskellige ting. Og makkeren må igang med at lege med lyd isolering:-)


  • #18   14. jan 2013 Skal lige siges at på min LX56 kunne jeg ikke få noget lyd op i højde højtt. Kunne ikke få zone 2 til at spille i andet rum. Kunne næsten ingenting. Bæstet viste sig at være i stykker så blev ombyttet. Så nu skal der prøves alt det der ikke kunne lade sig gøre før:-)

Kommentér på:
Lyd dæmpning

Annonce